Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.07.2003 Autor: TTom
Čitatelia: 23760 [Testy a predstavenia - Test]
Chronické abstinenčné záchvaty som na čas utíšil. Vrátili sa. Po poslednej medikácii lekári zistili, že mi pomáhajú aj lieky, ktoré sa nepredávajú na kilá. A nie sú až tak propagované alebo profanované reklamou. Vedel som do čoho idem, po roku opäť otváram taliansku krabičku s názvom: NEVADA 750
Nemusí všetko vyzerať ako Harley. Toľko k dizajnu. Kožené gate zo sekáča obkročia stroja. Zrazoví prezentátori budú trochu sklamaní veľkosťou motocykla - obdobné kubatúry sa dnes nafukujú viac. Trojuholník ruky – nohy – riť pomerne malý, vysoké postavy a nohaté modelky by sa mali poobzerať po niečom inom. Ja mám rád tie ktoré sú iné... Sýtičujem, štartujem. Mierne kývnutie do strany po voľnobežnom pridaní ide ruka v ruke s nápisom na nádrži. Prakticky ťažko vyvážiť kľukové kilá, ktoré s rozbehnú jedným smerom. Posledný karburátorový guzimohykán sa zahrieva. Motor v porovnaní s Brevou má o chlp nižší výkon a o dva chlpy vyšší moment. (Mám údaje od výrobcu, katalógy hovoria inak.)
Na motorku som namotal všetko neživé čo som potreboval. Nech žije nosič! Nech žije opierka! Aj reparačný stojan a padáky sú v základnej výbave verzie Club. Šoférske sedadlo je priestranné, druhé sedadlo skromné. Kdesi som o Nevade čítal prirovnanie, že spolujazdec sa tu má ako kráľ. Len to doplním: ako kráľ, ktorý dostal šachmat.
Guziservisák mi ochotne nastavil radiacu páku podľa mojich potrieb. (Ďakujem.) Pri zaradení jednotky mi trochu chýbal informačný „cvakes“ pretože kontrolka neutrálu si zo mňa robila srandu. Uhol pod kolenami a umiestnenie stupačiek nekorešponduje celkom s čoproidným nádychom motorky, ale celodenná posiedka nie je problém (pre mňa). Len párkrát som naťahoval nohy. Pri klasickom posede na chopproch každú nerovnosť zhltne chrbtica, tu sa však dá zapružiť do nôh. Otáčkomer je tiež nezvyklý, ale poteší. Ručičky sa pohli a ukazujú tam, kam vždy - preč z mesta.
Šesťdesiatku s rezervou zvláda päťka (2000), z mesta som vykľučkoval na štvorke (2400), alebo trojke (2900) – pretože občas treba pridať – keď sa v zrkadlách zjaví nejaká chemoblondína v offroade ktorá si zdokonaľuje náter. Pri akceleráciách sa vibrácie mierne prenášajú do zrkadiel, ale stále je možné rozoznať či sa blondína ešte maľuje, alebo už trepe nezmysly do mobilu. Všetky guzičoproidy sú charakteristické značnou svetlou výškou, a tak prípadný obrubník nenačne olejovú vaňu. O prevodovke nejdem písať oslavné verše. Zo začiatku to chce medziplynové triafanie do vhodných otáčok alebo pošteklenie spojkou. Po pár kilometroch sa to človeku dostane do krvi. Namiesto diplomovej práce na tému prevodové ústrojenstvo, poviem len zjednodušene: rýchlosti sa pri guzinách „necvakajú“, ale „zasúvajú“. Aby som uzavrel tému prevodovka – kto vie, vie aj s týmto. Kto nevie, nech jazdí na skútri.
Kvaltujem päťku a žmýkam. Kilečko pri 3500 (o 500 menej ako pri Breve). Hodnotu 4000 mi oznamuje nielen otáčkomer, ale i masážne svrbenie v chodidlách, na päťke to znamená rýchlosť 110. Stupačková rezonancia sa objavuje len v v malom intervale v okolí spomínaných 4000. Vybojovanú 130tku dosahujem pri 4900. Maximálku udávajú 170, ale pri 150 a 5600 som si povedal že stačí. Aj plynová rezerva tam už bola malá. Z Rudna to sekám na Ilavu, idem stúpať a zákrutovať. Nerovnosti pri prejazdoch tiahlych zákrut vyvolávajú pocity neistoty, mierne rozvlnenie. Pri športových aktivitách Breva jednoznačne víťazí. Brzdové systémy sa nepýšia modrenou, ale plne postačujú. Svedčí o tom aj fakt, že zhodné brzdy zdedila aj „ostrejšia“ Breva. Nedávno som v súvislosti s Nevadou čítal pochvalnú ódu na zadný brzdový bubon. S autorom tohto výroku súhlasím, len si dovolím maličké doplnenie: vzadu nie je bubon. Je tam kotúč...
Ropné ložiská neohrozíte, dá sa dosiahnuť pekných 5,2 na sto. Vstrekovanie to časom možno ešte zníži. Pre fajnovejšie nosy bude v ponuke aj verzia s katalyzátorom, ktorý však motoru odkusne 3kW a 1Nm. Spálil by som ešte zopár litrov, ale je tu čas lúčenia. Big Boss z GVP MOTO Komárno preberá odo mňa Nevadu a súčasne mi sľubuje Californiu. Sú okamihy pre ktoré sa oplatí žiť!
TTom (ttome@orangemail.sk)
Technické parametre MOTO GUZZI NEVADA 750 (LK)
S prihliadnutím na charakteristiku a štýlovú príslušnosť vozidla, som so skúšobným motocyklom zavítal do obce, v ktorej sídli zvyšok nášho motoride testovacieho tímu. Zastal som pred Agentosovou šopou. Nesmelo som zaklopal, pílka na železo stíchla, dvere sa otvorili. Odskočil som si do miestneho šenku a nechal oboch odborníkov, aby v kľude obzreli motocykel. Agentos1 vám posiela nasledovný prejav:
Agentos1: No oné. No velice cool je ten zamerikanizuaný názov mašiny. A velice sa mi lúbel aj ten orol na nádrži. No lebo som mysleu že to znamená Ameriku a slobodu. Sused začau hneď kmásať ten otáčkomer lebo si ho chcel priondiť na čopra, že sa bude tváriť že má Magnu. A popritom mi hovorel, že to orlovské logo používalo talianske vojnové letectvo. A že značku založili dvaja letci a mechanik, keď sa im nestelo bombarduvať. A že jeden pilot sa zabil a že ten orol je tam na jeho počesť. No a pilotkovci porobili najskór ležatý jednovalec so štyrma ventilmi (1920). Porobili kadejaké motore ale podareu sa im aj pollitrový V8 (1954). No ale žandári im na tom namerali 243km/h, tak dostali moc velikú pokutu a už to nevyrábali. A raz sa pilotkovci nudili a spomenuli si na motorky Victoria a porobili aj oni takéto čaptavé valce. No strašné somariny mi trepau ten sused! No ništ. Ináč šeckých čoperákov pozdravujem a nezabudnite byť cool!
Agentos1 v.r. (www.panthera.host.sk)
Pridané: 22.07.2003 Autor: TTom Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 230672 | Včera: 118588