Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 02.09.2013 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 20918 [Testy a predstavenia - Test]
V roku 2002 sa udialo v moto svete čosi nevídané. Na scénu prišiel skúter s objemom veľkej motorky, s komfortom obývačkového kresla a razom si vydobyl pozíciu Goldwinga medzi skútrami. Je až neuveriteľné, že v dnešnom rýchlom svete zostal takmer bez zmeny až do tohto roku.
Suzuki Burgman 650 |
V roku 2002 sa udialo v moto svete čosi nevídané. Na scénu prišiel skúter s objemom veľkej motorky, s komfortom obývačkového kresla a razom si vydobyl pozíciu Goldwinga medzi skútrami. Je až neuveriteľné, že v dnešnom rýchlom svete zostal takmer bez zmeny až do tohto roku. Či už bol tak dokonalý, alebo sa japonským inžinierom príliš nechcelo, nie je podstatné. Dôležité je s akými zmenami sa prezentuje po dekáde dominancie na poli luxusných maxi skútrov. Na prvý pohľad tie zmeny nie sú nijak dych berúce. Predné o niečo pretiahnutejšie svetlomety, zadok guľatejší taktiež s novými svetlami, no na úkor objemu "kufra" pod sedlom (50 vs. 55 litrov) a komplet nová prístrojovka, aj keď s rovnakými funkciami (okrem moderného “ECO”). Ručná brzda si našla praktickejšie miesto po ľavej ruke, pod sedlom, naopak pravú stranu zdobí nový, trojuholníkový výfuk. Potom sú tu ešte drobnosti ako premiestnenie 12V zásuvky alebo novo vykrojené nášlapy pre pohodlnejšie uloženie nôh.
Suzuki Burgman 650 |
Motoricky ide stále o radový, ležiaci, kvapalinou chladený dvojvalec o objeme 638ccm, s nezmeneným výkonom 55 HP pri 7000 rpm, a 62 Nm pri 5000 rpm, zasadený do motocyklového trubkového rámu s ľahšou podsedlovkou. Podvozok je taktiež pôvodný - vpredu klasická vidla a vzadu 2x tlmič s možnosťou nastavenia predpätia bez použitia náradia - jednoducho krútiť rukou doľava alebo doprava podla potreby.
Keď si Burgiho poriadne obzriem a porovnám s predošlým modelom, dizajnovo sa až tak nezmenil. Trochu omladol, predná maska je o kúsok športovejšia a zadok s LED svetlami vyzerá tiež veľmi dobre, ale celkovo by som povedal, že Burgman si zachoval svoj skôr konzervatívnejší, športovo elegantný vzhľad. Keďže som predošlý model nejazdil, mohol som sa k novinke postaviť nezaujato a posúdiť jazdu na novom Burgmane s jeho plusmi aj mínusmi.
Suzuki Burgman 650 |
Takto nejako sa cíti človek, keď na tomto korábe brázdi mesto. Je to ako sa posadiť do prémiového auta a nechať si hladkať ego okoloprizerajúcimi. Keby mal vyšší manažment prejsť na dve kolesá, namiesto nemeckých limuzín by to bol práve Burgman. Veľký, pohodlný, majestátny, luxusný – to sú jeho synonymá. Už len keď sa rozvalíte do širokého kresla, nohy si natiahnete čoprácky dopredu a ruky ležérne položíte na rajdy – ide z toho štýl.
Suzuki Burgman 650 |
Odkladacích priestorov, ako sa na maxi skúter patrí, má požehnane. Pod sedlo do kufra zmestíte 2 integrály a ešte pár drobností. “Kufor” je podopretý plynovou vzperou a manipuláciu za tmy rieši vypínateľné osvetlenie. Pod sedlom je aj ľahko dostupná baterka a náradie. Vpredu pod zapaľovaním sa pozdĺžne tiahne uzamykateľná skrinka, členená na tri prepážky, ktorá ukrýva aj užitočnú 12V zásuvku. Nad ňou po stranách sú ešte ďalšie dve neuzamykateľné skrinky na telefón, peňaženku a iné drobnosti. Jazda na Burgmanovi je samozrejme komfortná, avšak v meste je cítiť trošku tvrdšie naladený podvozok a pri bratislavských cestách, necestách vás aj napriek “veľkým“ kolesám (15” vpredu a 14” vzadu) a bohate polstrovanému sedlu občas nakopne. Spotreba v meste sa vyšplhá nad 5.5 litra, čo sa mi spočiatku zdalo dosť, no vzhľadom na objem a váhu je to asi OK. Burgman 650 je síce stále skúter, ale už to nie je lacný pracovný nástroj len do mesta, jeho kvality viac vyniknú mimo neho.
Dávno sú preč časy keď skúter bol synonymum mestského približovadla. S Burgim sa môžete vybrať skutočne ďaleko a ešte si cestu poriadne užiť. Motocyklový rám, motor, vidla, brzdy aj tlmiče, skoro motocyklové kolesá a nadmotocyklové pohodlie - v skratke. Rozpísané asi takto:
Brzdy som otestoval hneď pár metrov od garáže, keď mi tetula po lavej strane nedala prednosť a odbočovala na bočnú, kašlúc na moju prednosť v jazde. Rýchlosť cca 40-50, už mierny náklon a pác – plné brzdy. Na mašine bez ABS už by som sa prinajlepšom váľal. Zastavil som max 15cm pred jej dverami, ona asi tak 10m ďalej. Adrenalín 3000, aj som ju škaredo pomenoval, ale ponáhľal som sa takže dovi. Brzdy sú ozaj dobré – jemne dávkovateľné, účinné a ABS (nevypínateľné) vpredu vyladené fajnovo – takmer do brzdenia nezasahuje. Zadná sa vypína oveľa skôr a dáva o sebe vedieť jemným drnčaním v páčke.
Suzuki Burgman 650 |
Podvozok je na skúter veľmi vydarený, vďaka dlhému rázvoru ho nerozhádže ani tachometrová maximálka okolo 185 km/h. V zákrutách si je tiež istý a umožňuje aj slušné náklony, ktoré ale na ľavej strane limituje hlavný stojan, ktorý sa mi podarilo pár krát poštekliť. Ale dobre tak, ešte o kúsok ďalej a prišla by na rad spodná kapotáž. Napríklad na Babe potrápite kľudne aj veľké mašiny. Pri rýchlych zmenách smeru sa trošku zavlní (asi vďaka úctyhodnej dĺžke), ale netreba zabúdať, že to nie je superšport. Jazdu robia komfortnú aj 100mm zdvihy vpredu aj vzadu.
Jadro zábavy je už spomínaný radový dvojval, ktorý môžete zapájať klasicky skútrovo – automat, alebo prepnutím na manuálny režim na ľavej strane rájd a radením hore –dole tlačidlami na tej istej strane. Priznám sa, že druhú možnosť som využíval veľmi málo – v podstate iba pri skúšaní akcelerácie a obmedzovača (červené pole pri 8000 otáčok a nad 8500 už neťahá vôbec) a pravdupovediac som ju moc nepochopil – veď je to skúter, nie? Zaujímavejšia fičura je tzv. power mode (opäť ľavá strana), ktorý podrží otáčky o kus vyššie a nechá sa vytočiť do maxima. Pocitovo tak máte viac výkonu a hlavne ho máte hneď po ruke. Toto sa mi páčilo pri naháňaní sa po zákrutách, ale ináč som väčšinu času využíval pohodlný automat, ktorý radil hladko a hlavne rýchlo – keď som potreboval pridať – motor potočil, keď relax, radil plynule pri nižších točkách.
Rýchlej jazde nemali problém asistovať predné 2 plávajúce kotúče spolu so samotným zadným. Aj keď bežne brzdím najmä prednou, tu som využíval spontánne obe a brzdný účinok mi úplne vyhovoval. Priľnavosť k vozovke ošéfovali Battlaxy TH01R a nemal som s nimi žiaden problém, držali krásne a celkom rýchlo sa zahriali.
Suzuki Burgman 650 |
Komfort pri jazde dopĺňa aj multifunkčný displej, ktorý je po novom zasadený uprostred dvoch analógov (tacho + otáčkomer). Poskytuje obrovské množstvo informácii od klasiky ako sú km, dva tripy, hodiny, indikátory teploty chlad. kvapaliny, oleja paličkový palivomer až po priemernú spotrebu, vonkajšiu teplotu, výstražné svetlá, kontrolky výmeny oleja, ABS a kontrolky jazdných režimov (drive a power mode) spolu s ukazovateľom zaradeného stupňa pri manuálnom móde. Malú výtku by som mal k ovládaniu displeja – jazdec sa musí načahovať za dvoma tlačidlami na displeji (aj keď je pravda že riadidlá sú tlačidlami obsypané) čo trochu odpútava jazdcovú pozornosť.
Suzuki Burgman 650 |
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Turistika, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 02.09.2013 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 147652 | Včera: 242839