Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 19.06.2014 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 24090 [Testy a predstavenia - Test]
Suzuki sa o svoju flotilu luxusných skútrov príkladne stará, a po vzore veľkej 650ky, ktorá dostala nové šaty minulý rok, sa dočkal aj najmenší Burgmaník. A keďže 125ky zažívajú u nás vďaka novej legislatíve boom, poďme sa pozrieť, čo vie nová osminka z triedy „nóbl“ svojmu pánovi ponúknuť.
Suzuki Burgman 125 |
Burgman 125 nie je žiadna novinka a vyrába sa už od roku 2002, čo je skôr, než uzrel svetlo sveta majestátny Burgman 650, ktorý zadefinoval novú triedu maxi skútrov a dovolím si povedať, že aj preslávil samotný názov skútra. Výroba najnovšieho modelu sa presunula zo Španielska do Thajska napriek tomu, že je na juhu Európy veľmi obľúbený a predalo sa ho dodnes už cez 150 tisíc kusov! Holt thajský makač asi menej papá…Kvalita tým našťastie neutrpela a malý Burgi je spracovaný ukážkovo a hrdo sa hlási ku svojej rodine maxi skútrov.
Aktuálna modernizácia je skôr faceliftom než novým modelom, a tak hlavné časti ako kvapalinou chladená štvortaktná 125ka, rám a podvozok zostali bezo zmien. Jedna z najhlavnejších, a pri tomto type skútrov aj žiaducich zmien, je objem batožinového priestoru. Ten pod sedlom je impozantný (41 l) a zmestia sa tam vedľa seba až dve prilby. K tomu ešte uzamykateľná schránka pod palubovkou s 12V zásuvkou a malá schránka na drobnosti na pravej strane palubovky.
Vynovená je aj prístrojovka a musím povedať, že vyzerá veľmi vkusne a “dospelo”. Analógový tachometer a otáčkomer majú medzi sebou displej, ktorý okrem klasiky (hodiny, 2 tripy, total km a paličkový palivomer) zobrazuje aj priemernú spotrebu a upozornenie na výmenu oleja podľa najazdených km. Novinkou je aj indikátor ekonomickej jazdy, ktorý keď jazdíte plynule, svieti až do 8.5 tisíc otáčok. Nad palubovkou vyčnieva o 11cm vyššie plexi, čo poskytuje aj vyšším jazdcom slušnú ochranu pred vetrom/dažďom.
Rozdielne sú aj rozmery – po širokom zadku nasleduje užšia a nižšia stredná časť (výška sedla 735 mm), čo zlepšuje manévrovanie v malých rýchlostiach a umožňuje aj menším jazdcom užiť si komfort. A čo by to bol za facelift bez inovovaného outfitu? No, slabý, a preto dostal malý Burgi nové plasty, ktoré sú po vzore veľkého brata menej ostré, viac oblé a tým na mňa pôsobili menej teenagersky a viac decentne. Nové sú takisto aj svetlá, pričom predné je taktiež menej ostro rezané a zadné je zase rozmernejšie.
Poslednou novinkou sú brzdy Nissin, ktoré môžu byť za príplatok 500 eur s ABS.
Suzuki Burgman 125 |
V skratke decentne a pohodlne. Na prvý pohľad môže 125ka s celkovou hmotnosťou 159 kg pôsobiť neohrabane a v podstate aj trochu nezmyselne. Avšak nová legislatíva umožňujúca jazdiť túto kubatúru len s auto–vodičákom dáva malému Burgmanovi jasný zmysel. Proste nevzdať sa pohodlia maxi skútra a zároveň sa neobťažovať absolvovaním autoškoly na veľkú moto.
Vyššia váha je v skútri dobre rozložená a nie je ju cítiť nielen pri jazde, ale ani pri manévrovaní na mieste. Nízke a široké pohodlné sedlo umožňuje jazdcovi mať skúter vždy pod kontrolou a pri celkovom dostatku miesta si každý nájde tú správnu jazdnú pozíciu – či už športovú, alebo s nohami ležérne natiahnutými na plošinách vo vykrojenej kapotáži. Do preplneného mesta sa obvykle preferuje maličké obratné vozítko, ale niektorí jazdci sa ani v meste nechcú vzdať pohodlia a istej dávky luxusu. O to skôr, keď sa nemusia vzdať obratnosti. Burgman skutočne problém s mestom a agilnosťou nemá. Rozbieha sa síce trošku komótnejšie než ľahkonohejšie skútre (napr. PCX 125), keď začne zaberať až okolo päťtisíc otáčok, ale potom už plynulo zrýchľuje, aby držal tempo s mestskou premávkou. Na 80 to rozgúľa za chvíľku, ďalšiu chvíľku mu to trvá na 100 a na maximálku 115 km/h si už musíte počkať trochu dlhšie.
Suzuki Burgman 125 |
Počiatočné obavy z menších kolies (vpredu 13” a vzadu 12”) rozohnal komfortne naladený podvozok, ktorý nemal problém s “kvalitou“ našich ciest, ale zároveň nebol ani blatový, takže jazda bola kľudná a celkovo možno povedať, že podvozok stíhal výkonu motora. Klasická koncepcia – trubkový rám, jednoduchá nenastaviteľná teleskopická vidla vpredu a kyvka s dvomi tlmičmi s nastaviteľným predpätím vzadu – je tu vyladená príjemne. Testovaný kúsok nebol vybavený ABS, ale prepojené predné a zadné hydraulické kotúčové brzdy si svoju prácu odvádzali aj tak dobre. Možno trochu väčšej razancie by nezaškodilo, ale pre 125kový skúter plne postačujúce.
Napriek svojim väčším rozmerom a váhe nestráca malý Burgman mestskú praktickosť, naopak, doplňuje ju o nadštandardné pohodlie, úložný priestor aj na väčší nákup a výbornú ovládateľnosť v preplnenom meste.
Hlavný rozdiel medzi malými kompaktnými osminkami a malým veľkým Burgmanom objavíte práve po opustení mesta. Netvrdím, že ortodoxní jazdci nevyrazia do diaľok aj na minibajku, ale s Burgim to ide aj bez nutnej dávky masochizmu. Čo sa pohodlia týka, jazdec aj spolujazdkyňa si ho užijú viac než na mnohých dospelých motocykloch, nehovoriac o úložnom priestore, ktorý je možné rozšíriť o doplnkový kufor. Cestovná rýchlosť sa dá bez problémov udržať na 100 km/h, takže sa v reálnom čase dostanete aj ďalej než do susednej dediny. Ani pri takejto rýchlosti (ani pri mestskej jazde) sa spotreba neprehupne cez 3 litre, čo pri 10,5 litrovej nádrži znamená dojazd cez 350 km. Jediné obmedzenie môže spôsobiť vaša krehká telesná schránka, pretože inak komfortné sedlo sa po viac ako 100 km presedí a trochu omína zadnicu. Ale za deň sa dá nabehať cez 300km všetkými typmi ciest bez väčšej ujmy na zdraví.
Suzuki Burgman 125 |
K jazdným vlastnostiam poviem len toľko, že sú neutrálne, skúter drží stopu v zákrutách spoľahlivo a pokiaľ naňho príliš netlačíte, do “úzkych“ ho nedostanete.
Najbližšie k Burgmanovi má asi Peugeot Satelis 2 125i, ktorý má o 3 kone viac, väčšiu nádrž a aj o málo väčšiu spotrebu. Má podobnú cenu (4.339,- Eur) a je taktiež veľmi dobre spracovaný.
Taiwanský výrobca SYM ponúka Sym Joyride Evo 125, ktorý je omnoho lacnejší (2.470,- Eur), ale odzrkadľuje sa to na mierne horšom spracovaní a slabšom podvozku. Kapacita nádrže nedovolí podobný dojazd, ako má Burgi.
Športovo strihnutá Yamaha X-Max 125 vyniká precíznym spracovaním, ale aj vyššou cenou (4 490,-Eur).
Európsku konkurenciu zastupuje Aprilia SR MAX 125, ktorá je ladená viac do športova, má výkonnejší motor (15 koní) a nádrž o objeme až 15,5 litra. Cena je 4,190- Eur.
Najmenší z rodiny Burgmanovcov je pre rok 2014 opäť o kus modernejší a lepší a nespraví hanbu ani popri tatkovi 650ke. Malý Burgman je kvalitne postavený skúter s istými jazdnými vlastnosťami, dobrou spotrebou a hlavne nadpriemerným komfortom a úložným priestorom. Vyššou cenou nebude pre každého, ale veľmi pekné predajné čísla hovoria jasnou rečou – zákazník si je za kvalitu a pohodlie ochotný priplatiť. 125ka v tomto prevedení je nielen dôstojný dopravný prostriedok v meste, ale kľudne poslúži aj na víkendové slnečné jazdy mimo mesto, ak je treba, tak aj so spolujazdkyňou. Dá sa povedať, že za svoje peniaze dostanete viacúčelový skúter so športovo decentným dizajnom a prémiovým rodokmeňom.
Suzuki Burgman 125 |
priestor, podvozok, elegantný dizajn | slabší pomer kg/kone, cena s ABS |
Servisný interval | 6000 km |
Spotreba | 2.9 l/100km |
Objem nádrže | 10,5 l |
Cena motorky | 3,790,- EUR (4.290,-EUR s ABS) |
Nosič kufra topcase | 198,10 EUR |
Kufor topcase | 113,26 EUR |
Príplatok ABS | 500 EUR |
Vyhriavané rukoväte | 248,40 EUR |
Turistické plexi | 249,80 EUR |
Páčka brzdy | 17,90 EUR |
Spätné zrkadlo | 12,02 EUR |
Smerovka | 31,44 EUR |
Svetlomet | 129,98 EUR |
Text: Martin Kňaze - matox
Foto: Juraj Odin Klačko
Motocykel na test poskytla spoločnosť MSC – SUZUKI Slovensko, o.z. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Suzuki | Peugeot | Sym |
Model: | Burgman 125 | Satelis 125 | JOYRIDE EVO 125 |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | ||
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | |||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 125 ccm | 125 ccm | 124.5 ccm |
Max. výkon: | 12.38 k (9.10 kW) / 8000 ot. | 14.96 k (11.00 kW) / ot. | 12.57 k (9.24 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 10.8 Nm / 6500 ot. | ||
Kompresný pomer: | 11.6:1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 57,0 mm x 48,8 mm | ||
Palivový system: | vstrekovanie | ||
Rozvod: | SOHC (4V) | ||
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | automatická | automatická | variátor |
Sekundárny pohon: | variátor | variátor | variátor |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | kotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 240 mm | 260 mm | 273 mm |
Pneu vpredu: | 110/90-13 56P | 120/70 - 14 | 100/90-13 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 210 mm | 200 mm |
Pneu vzadu: | 130/70-12 62P | 140/60-13 | 130/70-12 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 160 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 159 kg | 156 kg | |
Výška sedla: | 735 mm | ||
Rázvor: | 1465 mm | ||
Dĺžka: | 2055 mm | 2152 mm | |
Šírka: | 740 mm | 765 mm | |
Výška: | 1355 mm | 1423 mm | |
Objem nádrže: | 10.5 l | 13.2 l | 7.6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 105 km/h | 106 km/h | |
Spotreba paliva: | 2.9 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 271 km | ||
Servisný interval: | 6000 | ||
Doplnková výbava: | |||
ABS: | za príplatok | za príplatok | |
Trakčná kontrola: | nie | ||
Palivové mapy: | nie | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | ||
Tempomat: | nie | ||
LED denné svetlá: | nie | ||
El. Podvozok: | nie | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena ku 18.06.2014 - 3.790,- Eur (4.290,-Eur s ABS) | cena 06/2014 - 4.339,- Eur (ABS plus 380,- Eur) | Cena 06/2014 - 2 470,- € |
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Yamaha | Aprilia |
Model: | X-MAX 125 | SR MAX 125 |
Rok: | 2014 | 2014 |
Kategória: | Skúter | Skúter |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 125 ccm | 124 ccm |
Max. výkon: | 13.99 k (10.29 kW) / 8750 ot. | 14.96 k (11.00 kW) / 9250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 11.33 Nm / 8750 ot. | 12 Nm / 8000 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 57 mm x 48,6 mm. | |
Palivový system: | vstrekovanie | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | automatická | automatická CVT |
Sekundárny pohon: | variátor | variátor |
Zdvih vpredu: | 80 mm | |
Zdvih vzadu: | 63 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70-15 | 120/70-15 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | |
Pneu vzadu: | 140/70-14 | 140/60-14 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 173 kg | |
Výška sedla: | 792 mm | 815 mm |
Dĺžka: | 2110 mm | |
Šírka: | 780 mm | |
Výška: | 1515 mm | |
Objem nádrže: | 11.8 l | 15.5 l |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Možnosť príplatkového ABS Cena 07/2013 - 4 490,- € | Cena 6/2014 - 4.190,- Eur |
Pridané: 19.06.2014 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 124029 | Včera: 160390