Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 23.12.2012 Autor: Romoto
Čitatelia: 5461 [Novinky - Reportáž]
Ako to všetko začalo:
keď sa nemeckí majstri rozhodli postaviť bike pre AMD World Championship Of Custombike, bolo jasné, že to musí byť to najlepšie, čo bolo kedy postavené.
| Seriál článkov: Custom Bike Show 2012
Už názov (PainTTless, t.j. bez farby) mal jasne hovoriť: žiadna farba, žiadne práškovanie, žiadny tmel, žiadne letovanie.
Iba čo bude nevyhnutné pochrómovať. Prípravné práce musia byť preto úplne perfektné. Žiadny diel z nejakého katalógu alebo regálu.
Ako niekdajší pioneri = potrebuješ (vy)nájsť nejaké riešenie. A to príde po objavení všetkých dielov.
Z myšlienky toho správneho Old-School-Racer boli v King Kerosin Bike všetci nadšení. Potom prišiel jazdený Iron ako základ. Pôvodná prevodovka bola jednoducho odrezaná a jej miesto zaujala WLA.
Zapaľovanie Bosch Magneto z roku 1928 objavili na eBay. Ako na všetkých legendárnych strojoch tróni pred motorom.
Ako ďalšie nasledovali naskicované a vystrihnuté ploché plechové siluety, k tomu pár kolies a hrubé proporcie boli dané.
Následne prišiel na rad rám a profil pod motor. Rovnaká kombinácia rúrka–profil sa ponúkala na zadnú kývačku. K podsedadlovke bolo treba vymyslieť rovnako umelecké prepákovanie. Vodorovné uloženie tlmiča pasuje k štýlu perfektne.
Podsedadlová kapotážka a nádrž boli najprv urobené z preglejky a lepenky. Toto poslúžilo ako forma a silueta.
Kolesé a okuliare boli vyfrézované z jedného kusa hliníka v 3D programe.
Obľúbeným dielom autorov je zadná časť: olejová nádržka a olejový chladič – ako jeden diel. Vyfrézovaný z jedného kusa, s chladiacimi rebrami a sklíčkom na kontrolu výšky hladiny oleja.
Na hrubú stavbu rám–motor začali pribúdať ostatné komponenty: brzdy, spojka, radenie, sýtič, zapaľovanie, plyn, páčky, stúpačky, rozdeľovač a ďalšie a ďalšie diely.
Zadná časť dostala plechovú kapotážku a z rovnakého materiálu je riešená aj nádrž. Keďže sa jedná o „bezfarebnú“ motorku, musí byť povrch absolútne perfektný. Ako forma poslúžila vyfrézovaná forma z umelej hmoty a potom nasledovali hodiny klopkania kladivom a jemného zvárania.
Podobne to bolo aj s prednou kapotážou. Tá sa tak isto vyklepkávala okolo vyfrézovanej formy aj za pomoci pneumatického kladiva milimeter po milimetri. Občas bolo treba kus plechu odstrihnúť, perfektne privariť a pokračovať ďalej.
Vo vnútri mohutne odvetraných bubnov sa nachádzajú kotúčové brzdy z nejakej Hondy z 80-tych rokov. Imitácia bubnovej brzdy je znova vyfrézovaná z jedného kusa.
Po vyriešení problémov so zapaľovaním prišli na rad dva Amal karburátory. S jedným by to nebol problém, ale kvôli zadnému museli pootočiť hlavu o 180°. Aké jednoduché, ibaže: bolo treba urobiť nové otvory pre prívod oleja, vyfrézovať nové vodítka pre ventilové tyčky a pár ďalších úprav.
Na motorke bolo vytvorených veľa technických riešení. Až na záver, po niklovaní, eloxovaní, lakovaní, vibračnom finišingu a očalúnení videli tvorcovia po ôsmich mesiacoch rozsah ich práce. Zdalo sa im to neuveriteľné.
Painttless robí česť svojmu menu. Svojou malou siluetou, rafinovanou plochosťou, nespočítateľnými optickými a technickými finesami a tiež malými nedostatkami. Celkové odhadované náklady sa vyšplhali asi k 150 000 USD. Patrí k tým motocyklom, pri ktorých sa musí človek zastaviť a premýšľať a čudovať sa.
Pridané: 23.12.2012 Autor: Romoto Zdieľať
| Seriál článkov: Custom Bike Show 2012
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 24325 | Včera: 159847