Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 10.10.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 5300 [Testy a predstavenia - Test]
O zmenách pre rok 2013 a krosových modeloch som už napísal. O endurách napíšem len dojmy z troch modelov, na ktorých som si vrkol po plyne.
Na endurovej trati, som vyskúšal dvojtaktnú EXC 300, na ktorú som bol nielen zvedavý, ale možno až nadržaný. Nie menej som bol zvedavý na Freeride. A nakoniec som skúsil aj malú štvortaktnú dvapade.
Z jednej som bol úplne na vetvy, druhá ma milo prekvapila a tretia, tak tá ma jemne povedané sklamala. Vedeli by sto to zaradiť k jednotlivým typom? Ak nie, tu sú indície.
Tá čo ma dostala z endúr úplne najviac, tak tá ma privítala skoro nemožným nakopnutím štartovačkou. Musel som použiť štartér. Chytila na brnk a hneď sa ozýva krásný brnkotavo-pleskajúci zvuk. Ten zvuk milujem a pri moto asi krajší ani nepoznám. Každý už určite vie, o akú moto sa jedná. Dvojtaktná trojstovka ide skoro od voľnobehu. To by som ozaj nečakal, že už pri nizučkých otáčkach dokáže ponúknuť toľko sily, že mi to stačilo na celú trať.
Lenže s tým som sa neuspokojil a samozrejme som musel preveriť aj moju predstavu o tom, ako musí ísť v točkách. A znova ma trojstovka prekvapila. Hore ide úplne ako besná.
Nechápem, ale až sa mi to zdalo priveľa. Našťastie mi hneď asistovali jedovaté Brembíčka a ich okamžité zakročenie. Predná bola OK, ale zadná by mohla byť aj s trošičku menším nástupom. Pár krát sa mi stalo, že som len pri slabučkom brzdení blokoval koleso a následne zadusil motor. Ešte dobre, že tu je ten štartér. Neviem, či by som ju dokázal každý krát nakopnúť. Možno tak na začiatku, keď sú ešte sily, ale neskôr s prichádzajúcim vyčerpaním určite nie.
Nemám absolútne nič, čo by som mohol tejto mašine vytknúť. Motor úplná paráda, brzdy detto a podvozok? Ako inak, vynikajúci. Možno by som pri dlhšom jazdení a na iných terénoch prišiel na niečo iné, ale pri čase ktorý som na nej strávil, mi podvozok vyhovoval. Možno by som ho neskôr o trošičku povolil, ale teraz som na to nemal dôvod.
KTM 300 EXC, pre mňa jasná voľba z tejto trojky.
Tá čo ma mierne povedaná sklamala, sľubovala nielen z rečí od kolegov ale aj z videí a prezentácií, ovládateľnosť bicykla a dostačujúci výkon. Pravda je síce aj to, že Tomáš Hajduch - Awia napísal o jej menších enduro nedostatkoch, ale čakal som aj tak úplne niečo iné. Niečo lepšie a viac...
Na druhú stranu treba zas ale zdôrazniť, že ak by som mal možnosť pojazdiť na Fríčku dlhšie, možno by som názor zmenil a obľúbil by som si ho. Ale skôr si myslím, že pri mojich požiadavkách na „enduro“ by v mojej garáži neskončil. Tak isto by u mňa neparkoval, keby som ho mal brať ako „trial“. Čo je asi ale najpodstatnejšie, tak by u mňa neparkoval ani ako kríženec. Na enduro sa mi zdá nízky posed, nízko položené rajdy, zlé papučky a možno aj málo výkonu. Na trial sa mi zdá príliš ťažký, vysoký a brzdy boli slabšie aj na trať ktorú sme jazdili.
Stále si hovorím, že je to motorka na také vrnk vrnk po okolí, kde vám netreba výkon závodného endura a aj jeho výška by bola na obtiaž, lenže stále sa neviem zbaviť toho pocitu, že to kompromis a tie nie sú skoro nikdy dobré.
Netvrdím, že si svojho kupca nenájde, veď nakoniec o niečom určite hovorí aj predaná prvá päťtisíc kusová séria. Mne by sa pozdával, keby bol aspoň o 10 kg ľahší, mal vyššie rajdy a trochu viac výkonu
Ako poslednú motorečku som pojazdil štvortaktnú 250. Chcelo by sa mi povedať, že najlepšie povozenie na endurovej trati, ale predsa tá dvojtaktná trojstovka sa mi páčila viac. Lenže ak by som mal byť úplne nestranný a zabudnem na moje túžby, tak ozaj je dvapade veľmi slušné povozeníčko. Keď sa vám nechce naháňať nikoho pred vami, alebo ukrajovať sekundy či desatiny, tak vás len tak lážo plážo prevezie po trati bez nejakého zaváhania. Ak si ale zrazu zmyslíte, že predsa len by ste mohli ukázať niečo viac, stačí motor dostať a držať vo vyšších točkách a je to vybavené. Ovládateľnosť na veľmi dobrej úrovni, brzdy ako na trojstovke, akurát že vás tak nevyťahá za ruky.
Túto motorku si viem úplne predstaviť nielen v rukách pokročilých jazdcov, ale aj v menej skúsených rukách začínajúcich endurákov. Ten čitateľný motor s dobrým dávkovaním výkonu je fakt ako stvorený na učenie. K tomu tá ovládateľnosť, no niet čo dodať.
Text: Milan Mikulík - mikulec
Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE. Mikulec jazdí do terénu v oblečení Acerbis a na nohy obúva Forma Dominator Comp.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | KTM | KTM | KTM |
Model: | 300 EXC | Freeride 350 | 250 EXC-F |
Rok: | 2012 | 2012 | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | ||
Kategória: | Enduro | Enduro | Enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | jednovalec (2T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 293.2 ccm | 349.7 ccm | 248.6 ccm |
Max. výkon: | 24.48 k (18.00 kW) / ot. | ||
Kompresný pomer: | 12.8:1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 72 x 72 mm | 88 x 57.5 mm | 76 x 54,8 mm |
Palivový system: | karburátor | vstrekovanie | karburátor |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 300 mm | 250 mm | 300 mm |
Zdvih vzadu: | 335 mm | 280 mm | 335 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | 240 mm | 260 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 | 90/90-21 | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 210 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 120/90-18 | 120/90-18 | 120/90-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 103.1 kg | 99.5 kg | 105.7 kg |
Výška sedla: | 960 mm | 895 mm | 960 mm |
Rázvor: | 1471 mm | 1418 mm | 1471 mm |
Svetlá výška: | 355 mm | 325 mm | 345 mm |
Objem nádrže: | 9.5 l | 5.5 l | 9.5 l |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Kick aj el. štartér | Cena 05/2012 7 280,00,- EUR | Kick aj el. štartér |
Pridané: 10.10.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 68935 | Včera: 213272