Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Motozem

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rýchlostný motocykel ČZ 350 V4 typ 860 1/4

 Zdieľať

Pridané: 16.02.2004 Autor: Retro
Čitatelia: 41950 [História]

V Českoslovesku okrem Jawy vyrábala rýchlostné motocykle aj strakonická ČZ. Boli to takmer výhradne štvortakty a najzaujímavejší z nich bol bezpochyby štvorvalcový klenot ČZ 350 V4.

Príbeh tohto motocykla som si vypočul od jeho konštruktéra Ing. Františka Pudila (28.2.1933 – 21.6.2000) na 1.Celoštátnom motozraze v Kupařoviciach v roku 1981.
Ing. Pudil bol spolupracovníkom a žiakom výborného konštruktéra Jaroslava Waltra, ktorý bol otcom slávnych motocyklov Walter a ČZ-Walter.

 ČZ 350 V4 so starým rámom
ČZ 350 V4 so starým rámom

 ČZ 350 V4 bez kapotáže
ČZ 350 V4 bez kapotáže

Svoju prácu na štvorvalci začal v r.1965, v časoch keď bol problém s kvalitnými materiálmi, nedostatočnými výrobnými technológiami a nezáujmom „vyšších“ miest. Čo sa vo svete dalo stihnúť za rok-dva, u nás trvalo päť. Napriek tomu všetkému motocykel v r.1970 začal jazdiť.
Nastali ďalšie problémy so skúškami. Pri absencii skúšobných dráh a pretekárskych okruhov u nás sa to dialo „za pochodu“ počas pretekov. Bola to ďalšia strata času a ďalšie vychytávanie nedostatkov, ako napr. ventilové sedlá, ventilové pružiny, zapaľovanie atď. Po odstránení závad začal motocykel dosahovať úspechy. Vyhral 16 medzinárodných pretekov a najlepšie umiestnenie dosiahol na G.P. v Brne v r.1971 v sedle s továrenským jazdcom Bohumilom Stašom (počas tréningu sa motor síce rozpadol, ale mechanici ho cez noc dali dokopy a natočili ho tesne pred pretekom).
Bohumil Staša na ňom v r.1971 získal titul majstra Československa. O rok neskôr ho v celkovom hodnotení porazil František Srna na Jawe vylepšenej valcami z Yamahy. Na ich súboj v Košiciach, ktorý vyhral Srna sa spomína dodnes.
Pre rok 1973 bol pripravený aj jeden stroj s obsahom 420 cm pre triedu pollitrov, ale zrazu bolo všetkému koniec. Prišiel príkaz na okamžité zastavenie pretekárskej činnosti a vývoja. Motocykle museli byť rozobrané a uložené do drevených debien, ktoré skončili v sklade.

 ČZ 350 V4 s kapotážou
ČZ 350 V4 s kapotážou

>

Pridané: 16.02.2004 Autor: Retro Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2022 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 62322 | Včera: 228297