Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.04.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 11923 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Ešte koncom predminulého leta som mal možnosť povoziť sa na stroji, ktorý ako som neskôr zistil, patrí druhému najvyššie postavenému funkcionárovi v pekle.
Odvtedy sa mi nepodarilo o tomto transformerovi nič napísať. Najskôr, keď som aj napísal, sa uverejňovali druhé články. Potom sa mi nejakým záhadným spôsobom vymazala väčšina článkov z môjho kompu. Pri ďalšej snahe napísať niečo, čo by ju aspoň trochu vystihlo, mi to nedávalo ani hlavu ani pätu. Potom dlho nič, až som ani nemal chuť niečo písať. Minulú jar sa mi podarilo znova posadiť do jej sedla, ale stále som mal pocit, že to nie je ešte to, čo treba napísať. No ale naposledy pri preberaní testovačiek som sa znova zviezol....myslím, že to čo teraz napíšem, bude blízko toho, čo sa o tejto motorke napísať má. A preto som v podstate aj rád, všetkým tým komplikáciám, ktoré bránili tomu, aby článok o tejto jednosmernej vstupenke do pekla ešte stále nevyšiel.
Nevhodné pre deti, mládež do 18 rokov a puritánov! A ešče si to budem písat jak sa mi sce. Lebo ten co vojíždí starou satanášovému pobočňíkovi, si už može dovolit bársco. Horší to už bit prosťe nemože. Takže bez servítka na hubje, sa puscím do teho.
Niekto mi povedal, že talianske motorky sú najkrajšie. Druhý dodal, že objem ničím nenahradíš, tretí že dva valce sú málo a štyri veľa. Niekto ešte poznamenal, že trubkový rám je najtuhší, lenže ďalší tvrdí, že hliníkové odliatky. Asi som nebol prvý čo si vypočul tento názor, pretože by tu nemohla stáť táto nie práve lacná potvora s levom v znaku. Objem 1130, čo už aj názov naznačuje, tri valce vedľa seba pália v poradí 1-3-2, každý má štyri ventily a celé to je chladené vodou. Z tohto možno nie tak často používaného motora, cez šesť stupňovú prevodovku, priam vybieha 135 koní so svojou 117 newtonmetrovou silou. Ťahajú suchých 199 kilogramov - teda im zostáva ešte slušná rezerva na ďalšiu bujačinu. Vlastne to asi ani nie je to správne slovo.
Zatiaľ som napísal len druhý odstavec a už sú v ňom popísané skoro všetky názory na dokonalú motorku z úvodu. Ešte treba spomenúť kombináciu trubkového rámu spojeného prinajmenšom zvláštnym a zaujímavým spôsobom s hliníkovým odliatkom. Zabaliť to všetko do krásneho talianskeho dizajnu...vualá - kráska na pohľadanie. Možno si to na prvý pohľad ani nevšimnete, ale toľko dizajnových serepetičiek a prkotiniek nájdete málo kde. „A takisto málo de nájdete tolko tích prkocín, keré kúli dizajnu trpjá fšelijakíma funkčníma nedostatkama.“
Ako som v úvode písal, prvý krát som ju pojazdil už koncom predminulého leta. To som ale ešte nevedel, komu sa tým upisujem. Ako na každej cudzej motorke, začal som opatrne, pred očami stále tak trochu pomaly sa rozplývajúci pohľad na nedávny pád, tu na okruhu. Síce s pribúdajúcimi kolečkami som sa začal viac odtrhávať, motorka si ma viac získavala a prekvapovala. Ale až teraz viem, že to bolo stále nič.
Motor po naštartovaní vydáva zaujímavý, pobublávajúci, mierne zachrípnutý zvuk s prímesou až štipľavého zápachu síry z pekiel. Spojka lanková, tvrdá, surová. Plyn s ťažkým chodom, k tomu ešte ten okamžitý odporný nástrel výkonu už tuším od nuly. Zostal som mierne zarazený a to som pred chvíľou zosadol z veľkého Zeda. „Ohohó, moja milá, co sa spíráš, co sa robíš? Pomáui sa prevezeme nemjej strachu, nehaňbi sa...“ Ani som to v duchu nedopovedal, motor zreval hnusným hrubým chraplákom, ( ahá, teraz som si zmyslel, čo mi to pripomína, Ferrari 430, keď mu zrazu zošliapnete na podlahu. Áno, to je ono, jasné mi to už je..), no neodbočujme, teda motor zreve, ledva stihneš zovrieť silnejšie päste a kolenami nádrž. Aj tak Ťa to nalepí na zadnú sedačku, ktorá je nielen krásne do detailu prepracovaná, ale ako málo čo na tomto bajku aj praktická. Samozrejme predné ide do luftu... Začínam tušiť, že to čo som našiel po otvorení Pandorinej skrinky nie je nič pohodlné, príjemné a už vôbec nie romantické.
On ju posmelil, ona pristúpila na jeho hru, on to tuším nezvláda, ale snaží sa....
Zaradenú máme už aj trojku z predchádzajúceho dejstva, predné máme stále v lufte, ona si to užíva, smeje sa, stále ale nejde ani na 50% svojich možností. On vystrašený, so stiahnutým žalúdkom, kolenami len len že nepretlačí nádrž a z gumových gripov pomaly nevyždíme posledné zostatky ropy. Čo je ale horšie, ten somár za rajdami sa tuším začína usmievať v prilbe. Síce sa v ostrých preklápačkách motorka prehadzuje ťažko, určite aj vďaka v strede zjazdenej 190-ke, on si našiel znova niečo, prečo sa mu to páči. Toto je to čo hľadá! Motorka, ktorú si musíš zaslúžiť!!
Tu by som si dovolil citovať jedného člena z MR, ktorý mi ju takto opísal: „čistý Talian - pekný, neprakticky, netreba ti ho, ale MUSÍŠ HO MAŤ!!!“
Ja by som to ešte trochu rozšíril o pár detailov, čo je tam „zlé“:
-Premakaný kľúč vyskakovačka, presne v dizajne stupačiek a ostatných vyrezávačiek. Ale keď ho chceš pichnúť do spínačky, v duchu a nie len v duchu, nadávaš na konštruktéra.
-Dizajnovo, dokonca aj praktične, povedal by som mezonetovo riešené sedlo, o ktoré sa dá dobre zaprieť, je tvrdé a počas jazdy, niekoľko krát meníš polohu, aby ťa nebolela prdel.
-spredu dobre vyzerajúce svetlá a kvázi kapota, je tiež napodiv aj účinná, ale pri jazde, máš pocit, že jazdíš na Jaguari E-Type (tiež má tak dlhú kapotu....)
-Veľký otáčkomer, prehľadný, pekne nasvietený, večer to nebije do očí, ale hneď vedľa chudobný príbuzný z Ruska v podobe TFT digitálneho ukazovateľa ostatných, na tomto bajku asi aj nepotrebných údajov. Relatívne veľká plocha, na ktorej je tenučkými číslami zobrazená rýchlosť, teplota vzduchu, nejaké tripy, a stav paliva. Ale dať tam ukazovateľ zaradeného kvaltu.....asi načo. Stačí sa trocha zabudnúť a snažiť sa po meste ísť 50 na trojke. Nemožné!
-stupačky, ktoré sú ako som spomínal dizajnovo dotiahnuté s ostatnými vecami na jednu líniu sú hladké a krásne sa šmýkajú. Skoro nemožné sa o ne oprieť pri vysadačkách v náklone. -výfuk pekne pod sedlom, okolo neho nalepené svetlá a na ňom chytená značka. Znova dizajnofka, ale ten smrad čo sa z neho valí...
-chladiče aj s vrtuľkami po bokoch dodávajú dizajnu potrebnú agresivitu, ale prečo sa to musí na úkor toho v meste prehrievať?
Vlastne už by aj stačilo, kto si prečíta len toto si určite povie - nie, ďakujem! A to som ešte nespomenul motor a spotrebu.
Satan si asi povedal, že jeho pobočník musí mať niečo poriadne a tak mu zbúchal tento trojvalcový exemplár. Neviem či ho niečo potom vyrušilo a zabudol to dorobiť alebo to takto má byť, no je to "drzost a vulgarita najhrupšího zrna!" Už na voľnobeh to má podivné zvuky, ako som písal, ale: „ket temu porádňe ujebeš, tak sa strachuješ o svúj vercajch, že či Ťi ho nefcucne do érboxu!"
“Sorry, ale fakt hrúza. Abi sem si kontrolovau počas jazdi cikulku, to de sem dopracovau...? Jasne. Kecám! Nič som nekontroloval, bolo mi to jedno. Lebo sa stačilo pozrieť na túto mršinu a bol som nadržaný. Stačilo nasadnúť a už som bol skoro „hotof“. A ket sem to natočiu, zakvaltovau za jedna, za dva, ket sem moseu zápasit abi aspoň trochu posúchaua, aj keď som potom do nej tankoval - (priemerná spotreba slušných 9 litrov), vedel som, že toto je čupčička z tých naj.
V hlave mi znejú Mansonove že akože songy, v žilách prúdi Svätovarinecké a ja by som sa zase rád zviezol. Zas mám chuť vyviesť niečo, z čoho sa budú pánbenkári prežehnávať. Niečo, čo mi pripomenie akí sme hriešni a ľahkovážni. Rád by som sa držal skoro kŕčovito za rajdy tejto hnusoby. Márovali by sme si to ako na žiadnej inej, plná kotláš kolko ide, medzi dzedzinama a aj v dzedzinách minimálňe na dvojce po zadňím. Šeckích co bi jeli s nama bi sme necháli nažrat sa prachu a nadýchat smradlavého z vífuku.
A mi dvá bi sme sa rehotali jak nepríčetní....
pre mňa skoro všetko | pre niekoho skoro všetko |
Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Cacao
Motocykel na test poskytol Peter polepetko Pavlovič
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Benelli |
Model: | TNT 1130 |
Rok: | 2004 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1131 ccm |
Max. výkon: | 137.4 k (101.0 kW) / 9250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 117 Nm / 6750 ot. |
Kompresný pomer: | 11,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 88.0 x 62 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 115 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 190/50-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 199 kg |
Výška sedla: | 780 mm |
Dĺžka: | 2112 mm |
Šírka: | 790 mm |
Výška: | 1050 mm |
Objem nádrže: | 16 l |
Pridané: 16.04.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 269873 | Včera: 115091