Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.11.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 24482 [Testy a predstavenia - Test]
Poslednú do štvortestu sme zobrali GSRu od Suzuki. Na obrázkoch mi pripadá všelijako. Je taká divná, taká ani pekná, ale ani škaredá. Naživo vyzerá o dosť lepšie, ale zase o to viac rozpačitosti vo mne vzbudzuje.
Suzuki už nejaký ten čas má v ponuke „športového“ naháča v podobe GSR 600. Ale konkurovať malému Zedovi, StreedTriplovi, FZ osmičke, tak to pôjde určite lepšie so sedemstopäťdesiatkou. 106 koní, slušných 80 Nm a nejakých 211 kg. To nemusí byť zlé. A rovno aj poviem, že nie je, ale čo je medzi obrázkom a technickou tabuľkou, to si musíte prečítať.
Hneď ako ju vidím naživo, mením pomenovanie divná, na zaujímavá. Po dizajnovej stránke sa na jednej strane dizajnéri v mojich očiach blyskli, no keď sa na to pozriem zbližša, ako keby to ani nerobil jeden tým. Alebo tu zaúradovalo aj finančné oddelenie fabriky? Pretože pekné detaily striedajú ako keby rozpočtové komponenty vyrobené dávno pred tým, než sa zamýšľali nad týmto modelom a doteraz čakajú v sklade ako za socializmu. V skratke: predné vs. zadné stúpačky, predné svetlo a smerovky, výfuk a zadná kyvka... Ako hovorím, prinajmenšom zaujímavé.
Ako je u mňa zvykom, po zahriatí motora a pneumatík sa vydávam na môj vnútorný závod. Ešte zahriať pneu a môžeme sa do toho pustiť. Spojka aj radenie ide pekne s ľahkosťou, čo aj iné čakať pri čerstvo zabehnutom stroji. Veľakrát hodnotím čo ako funguje už pri prvom pohľade. Niekto vraví, že sú to predsudky, ktoré nie sú dobré. Snažím sa nemať tie trápne predsudky, ale už na pohľad predné dvojpiestiky Tokico vo mne nevzbudzujú žiaden pocit istoty. Hneď pri prvom použití sa ale presvedčujem, že to určite nie sú predsudky, ale krutá realita. A sme doma! A potom, že nemaj predsudky a nesúď od pohľadu. Sorry za výraz, ale „ježíšikriste“, brzdí to vôbec? Odpoviem si za vás. Áno brzdí, jasne že to aj stačí, ale určite to nie je adekvátne k motoru. Možno to vyzerá, že si protirečím, keď poviem že to brzdí a aj stačí a na druhej strane sa pýtam či to vôbec brzdí, ale keď začnete motoru nakladať a chcete, nie chcete, ale potrebujete zrovnateľné brzdy, na tomto bajku ich nehľadajte. Priznávam verejne, že som svoj klasický race vzdal. Fakt som sa nedokázal dať dokopy s takýmto niečím. Už som ako Rossi, samé výhovorky. Ten na predné koleso, ja na predné brzdy :-) Ale aby som neklamal, tak po absolvovaní cesty do Rajeckých a naspäť, čo bolo zhruba 250 km, sme sa dokázali tak nejako „okamošiť“ a pri fotení sme už boli lepšia dvojka.
Kým sme sa ale spriatelili, tak cestu do Rajeckých sme strávili v turistickom tempe. A musím uznať, že ani duša, ani telo netrpelo. Posed nijako neunavoval, radenie išlo ako má, brzdy stačili bohato (aspoň tu) a výkonovým deficitom určite netrpela. Síce by som na diaľnici privítal vyššiu ochranu pred vetrom, ale je to naháč, tak čo chcem viac, že? Dokonca aj pruženie bolo na športového naháča nadpriemerne dobré. Čo by som ale najviac vyzdvihol, tak to je spotreba. Kedy som naposledy jazdil na stroji, čo mal spotrebu pod 5 litrov? Páni inžinieri, prilbu dolu! Výsledná spotreba za celý test, vrátane neskoršej nakladačky, 4,8 litra. Tak to už čo je? No a k tomu aj ukazovateľ stavu paliva, teda stále máte predstavu, koľko tam ešte je 95ky.
Fotili sme v okolí Trebatíc a na okolitých kopaniciach. Krásne nové cesty, perfektné počasie, zvlášť po upršanej a chladnej noci v Rajeckých. Ako tak sme sa už dali do partie, ja už som sa preorientoval z predchádzajúcich testovačiek s radiálkami, tak sa pustime do fotenie. Konečne sa mi aj podarilo vyždímať všetku silu z kultivovaného motora. Na jednotke sa pýta pod plynulým plynom na zadné. Keď tam rázne capnete hneď dvojku, tak aj na tej sa to zduje a snaží sa vám zapáčiť a odvďačí sa aspoň malým horenosom. To je niečo, čo sa mi páči. Tlačiť motorku dolu, pracovať s celým strojom a zapájať všetko, čo motorka má, len nech sa udržím v sedle a na ceste. Keďže už rátam so slabšími prednými brzdami, od ktorých viem presne, čo môžem čakať, radšej pripájam viac aj zadnú, ktorú používam vždy minimálne, no tu ju potrebujem a dobrzďujem aj motorom. Tu mi dosť pomáhal ukazovateľ zaradenej rýchlosti, takže sa mi nestalo, že na výjazde by som mal zaradené niečo, čo motor nepotiahne von z vingla. Cesty, na ktorých sme fotili, mali síce aj krásny nový hladučký asfalt, ale aj staré vytrtkané pozostatky z bývalého režimu. Tu som mohol pobrať najviac informácií, ako sa podvozok chová pri nakladačke. Nechcem byť zlý, ani nechcem zavádzať, ale nerozvlniť motorku sa mi podarilo len raz a tak nejako náhodne. Aj keď mala obuté BT 016, ktoré moc neobľubujem, viem, že tu za to nemôžu. Niečo má na triku vidlica, niečo možno rám, niečo určite ja. Ale aj keď by som bol taký slabý, potrebujem motorku, ktorá to za mňa porieši. Nechcem byť lepší ako ona. Na ceste určite nie.
Motor je podľa mňa najlepšia časť tohto celku. Keď ho naštartuješ, len tak si ševelí a ak máš štuple v ušiach, budeš musieť pozerať na otáčkomer, aby si zistil, či je naštartované. Postupne s pribúdajúcimi otáčkami sa graduje aj zvuková kulisa, ktorá nie je ale ani pri top točkách rušivá. Pri turistických presunoch môžete pokojne zaradiť šestku a mať ju tam permanentne zacvaknutú. Aj keď mne sa po meste viac páčila štvorka, vtedy mi motor dával jemnými vibráciami najavo, že stačí trochu zatočiť plynom a odozva na seba nenechá dlho čakať. Keď som tam mal šestku, trvalo mu to podstatne dlhšie a na to sa mi nechcelo čakať. Pri nejakej tej kalbe bude treba radiť takmer stále. Motor potrebuje točky, aby dokázal uspokojiť aj paličov. Keď si ale predstavím potenciálneho zákazníka, to, čo mu tento motor ponúka, bude určite nad jeho očakávania. K tomu už spomínaná spotreba a najlepšia časť motorky je suverénne jasná.
Protiklady sa vraj priťahujú, možno preto ich je tu toľko. Síce je to vec názoru a vkusu, ale toto je podľa mňa už fakt moc. Ako môže niekto pustiť do sveta takéto kombinácie? Predné svetlo, ktoré mi z boku pripomína GSX-Ru a spredu nejakého nahnevaného bojovníka z inej planéty a k nemu dajú smerovky, ktoré... no názor si urobte sami. Viem, že predné stúpačky sú pogumované kvôli zníženiu vibrácií a elimináciu rizika zošmyknutia nohy. Ale prečo sú také macaté a zadné dajú krásne tenučké, až skoro rejsovo šité? Naštastie zadné ,,jokle" aspoň z jednej strany zakrýva poriadny ,,motorkový" výfuk. Žiadne minimalistické čudá pod motorom. Ale tie zvody aj s katalyzátorom, tá bakula je hrozná a pomaly už asi bude aj hrdzavá... A keď už sme pri motore. Načo je tam tá medzera za valcami? Snáď na kapsičku s náradím?
Zoznámenie s GSR 750 bolo dosť dramatické, pretože po dvadsiatich minútach jazdy si ma nevšimol vodič protiidúceho auta a na dlhej rovinke, kde som išiel viac-menej predpisovo, sa pánko v naftovom osobáku rozhodol predbehnúť kamión. Keď bol asi v polke kamiónu, náhle ma zbadal (to bolo zrejmé z prudkého trhnutia volantom), nasledoval kúdol čierneho dymu od výfuku a jeho márny pokus predbehnúť kamión skôr ako sa všetci v jednom bode stretneme. Navyše to bolo v úseku, kde sa kvôli zvodidlám nedalo uhýbať, takže výsledkom boli párcentimetrové rozostupy medzi všetkými vozidlami a ja som to musel následne rozchodiť odstavením motorky a krátkou prechádzkou.
Toľko okienko o bezpečnosti premávky...
Napriek tomuto zážitku som na GSR-u zabudol akosi najrýchlejšie zo všetkých naháčov, dojmy nejako rýchlo vyprchali a ani veľmi neviem čo o nej povedať. Ono to môže vyzerať, že je zlým znamením, ak ma motorka ničím neoslnila. Ja by som skôr povedal, že bola asi dosť dobrá, ak nemám dôvod na ňu nadávať. Aby sme si rozumeli, ja z nej nemám pocity zmiešané, ja mám pocity nijaké. Jednoducho táto Suzuki mnou prešla akoby bez povšimnutia a tých pár vecí, ktoré ešte napíšem, boli pre mňa skôr okrajové než zásadné.
Napríklad to, že brzdy sú menej výkonné, som si všimol už po niekoľkých zákrutách, ale keďže nie som okruhový špecialista, nebolo to pre mňa niečo, z čoho by mi rozum stál. Skrátka brzdy, ktoré výkonom zaostávali za motorom. Viac som možno frflal na niečo, čo iný môže považovať za úplne nepodstatné - a to smerovky, ktoré snáď Japonci nakupujú hromadne niekde v Číne a sú používané asi na všetko od skútrov až po kombajny.
Áno, viem, že smerovky musia spĺňať určité homologizačné podmienky a preto sú často veľké a škaredé, ale prečo s tým potom nemajú problém aj ,,prémioví" výrobcovia motocyklov, ktorí dokážu vykúzliť rôzne smerovkové skvosty? V duchu som sa ešte pozastavil aj nad zmyslom toho ,,kukátka" medzi motorom a sedlom, ale veď aspoň sa dá motorka vďaka nemu použiť na skryté sledovanie záujmových objektov (akože vtip).
Na druhej strane motor tohto naháča celkom poteší aj náročnejšieho jazdca, ktorý presedlal zo superšportu a občas sa ešte rád vyblázni. Posed je takisto veľmi dobrý a nemusel som si dlho hľadať správnu polohu ako na niektorých iných motorkách. Čo sa týka podvozku, spojky, prevodovky a vôbec čohokoľvek čo by vám mohlo ešte napadnúť, tak moja emočná pamäť je aj na tisíci pokus úplne bez odozvy, čo v preklade znamená, že všetky tieto veci mali teda prinajmenšom slušnú úroveň a netreba na nich nič meniť. Skrátka nezaujali ma ani v dobrom ani v zlom.
Ten výsledný a trochu nevýrazný pocit zo Suzuki GSR 750 je najskôr dôsledkom nasýtenosti z predchádzajúcich testov a chyba určite nie je v samotnej motorke, ktorá je svojou cenou aj jazdnými vlastnosťami vyrovnanou konkurenciou ostatným strojom v teste.
spotreba, dizajn ako celok | slabšie brzdy a „čínske“ smerovky |
Po troch predchádzajúcich testoch je vám už jasné, s ktorými motkami ich dávam do porovnávačky. Od Káwi je to eRkový malý Zed, z Triumphu ich eRkový SptreetTriple a Honda ponúka ich stálicu, Horneta. Ešte som tam zaradil aj FZ8čku, ktorú sme ale nepojazdili.
Na jednej strane dizajnovo vydarená motorka, aj keď s výhradami. S niečím by sa dalo čo to porobiť a aspoň smerovky a stúpačky vymeniť. S kyvkou to bude horšie, tak kašlať na to. Na môj vkus brzdy, ktoré nekorešpondujú s motorom, ale tak aj na to sa dá zvyknúť. A tá spotreba, tá je fajnová a v tejto dobe kde sa strieda kríza s krízou, ba priam vítaná.
motor, za jazdy vôbec neotravujúci prejav a jednoznačne spotreba | dizajnové prkotiny, zvody, katalyzátor a každopádne brzdy |
Servisný interval | 1000/6000/12000/18000/24000 km |
Spotreba | 4,8 l/100km |
Objem nádrže | 17,5 l |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 2000 ot. / 4000 ot. / 5800 ot. |
Cena motorky | 8450,- EUR |
Páčka brzdy | 36,8 EUR |
Stupačka | 42 EUR |
Spätné zrkadlo | 75 EUR |
Smerovka | 46,8 EUR |
Svetlomet | 283 EUR |
Text: Milan Mikulík - mikulec, polepetko
Foto: Cacao
Motocykel na test poskytla spoločnosť Suzuki Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Suzuki | Kawasaki | Triumph | Honda | Yamaha |
Model: | GSR 750 | Z 750 R | Street Triple R | CB 600 F Hornet | FZ8 |
Rok: | 2011 | 2011 | 2012 | 2011 | 2011 |
Novinka: | NOVINKA 2011 | NOVINKA 2011 | |||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | štvorvalec (4T) |
Objem: | 749 ccm | 748 ccm | 675 ccm | 599 ccm | 779 ccm |
Max. výkon: | 107.4 k (79.0 kW) / 10200 ot. | 105.7 k (77.7 kW) / 10500 ot. | 106.1 k (78.0 kW) / 11700 ot. | 102.0 k (75.0 kW) / 12000 ot. | 106.2 k (78.1 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 80 Nm / 9000 ot. | 78 Nm / 8300 ot. | 68 Nm / 9200 ot. | 63.5 Nm / 10500 ot. | 82 Nm / 8000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.3:1 | 12,65:1 | 12 : 1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 68.4 x 50.9 mm | 74.0 x 52.3mm | 67.0 x 42.5 mm | 68 x 53.6 | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | ||
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (5V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 130 mm | ||
Zdvih vzadu: | 134 mm | 130 mm | 130 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, dvojpiestik | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová, 4 piestik, radiálna | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 308 mm | 296 mm | 310 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C | 120/70-ZR17 | 120/70-ZR17 | 120/70 ZR1 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm | 220 mm | 240 mm | 267 mm | |
Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C | 180/55 ZR 17 | 180/55-ZR17 | 180/55 ZR1 | |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 211 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 224 kg | 189 kg | 198 kg | 211 kg | |
Výška sedla: | 785 mm | 825 mm | 805 mm | 800 mm | 815 mm |
Rázvor: | 1440 mm | 1400 mm | 1435 mm | 1460 mm | |
Dĺžka: | 2085 mm | 2030 mm | 2085 mm | 2140 mm | |
Šírka: | 795 mm | 755 mm | 760 mm | 770 mm | |
Výška: | 1070 mm | 1110 mm | 1090 mm | 1065 mm | |
Svetlá výška: | 165 mm | 135 mm | 140 mm | ||
Objem nádrže: | 17.5 l | 18.5 l | 17.4 l | 19 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 5 l/100km | 5.2 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 261 km | cca 274 km |
Pridané: 01.11.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 317661 | Včera: 244945