Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.12.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 20043 [Testy a predstavenia - Test]
Prednedávnom som mal možnosť otestovať štyri podobné stroje. Jednu šestovku, jednu šesťsedempäťku a dve sedempadiny. Dve boli v eRkovej úprave a jedna s C-ABSkom. Ďalšia trochu pretŕčala aspoň podľa uvádzaných údajov s výkonom. Podobné sú, ale asi iba tým, že sú to naháče.
11.08.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 26505 [Testy a predstavenia - Test]
Kawasaki na rok 2011 predstavila v Milane nového malého Zeda. Dostal označenie Z750R a čo sa skrýva pod týmto názvom ste si mohli v teoretickej rovine prečítať tu. Ale ako je to aj v praktickom svete? Dúfam, že sa mi to podarí priblížiť v tomto článku.
25.08.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9881 [Testy a predstavenia - Test]
Povím to hnet asi takto. Ťešiu sem sa prevelice, uš len proto, že „mejd in grejt britn“ a zatát co sem mjeu možnost zvést sa na dvoch Trijumfoch, tak ve mňe zanecháli nezmazatelnú stopu. Jak to bude po temto stroji, uvidzíme. Já to uš vím, ale dzime na to postupňe.
03.10.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 26456 [Testy a predstavenia - Test]
Tisíc a ďalší krát, no pre mňa predsa po prvý raz. Hornet je pre všetkých určite dobre známa strojovňa, taká stálica naháčovskej triedy. Motorka, na ktorú počuješ len chválu. Či už podvozkovo, motoricky, posedom, skrátka motorka skoro pre každého. A čo ja? Mysleli aj na mňa? Kto si myslí, že vie odpoveď, dajte ju do diskusie a až potom si dočítajte :-)
01.11.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 24564 [Testy a predstavenia - Test]
Poslednú do štvortestu sme zobrali GSRu od Suzuki. Na obrázkoch mi pripadá všelijako. Je taká divná, taká ani pekná, ale ani škaredá. Naživo vyzerá o dosť lepšie, ale zase o to viac rozpačitosti vo mne vzbudzuje.
Rád by som túto porovnávačku spravil v štýle bodového hodnotenia na stupnici od 0-10. Jasne že nula je najmenej a desať najviac. To bude aj hlavná, určovacia tabuľka poradia. Potom sa body zrátajú a snáď z toho vyjde víťaz.
Najprv sa ale pokúsim podľa tabuľkových údajov tipnúť víťaza, potom podľa svojho subjektívneho vnútorného výberu zoradiť od toho čo by stálo v mojej garáži a v akom poradí by som si ich kupoval. Alebo asi radšej opačne? Jasné, je to logickejšie.
Mal som možnosť odjazdiť Kawasaki Z750R, Triumph StreetTriple 675R, Honda CB600F Hornet s C-ABS a Suzuki GSR 750. Zoradíme ich od poslednej, iba podľa oka:
4. miesto: Keď sa na ne pozerám na fotkách jednoznačne posledná bude Suzuki. Predný blatník je taký že fu..., potom smerovky, ktoré mi absolútne nepasujú k podľa mňa vydarenému prednému svetlu. Brzdy radšej ani spomínať nebudem, nielen že sú také na pohľad chudobné, ale aj staro vyzerajú. Síce zase pekný lauf, taký poriadny, motorkový, nie miniatúrnu somarinu, niekde pod motorom, ale hneď sa z neho oči zvezú na zadnú kyvku. Velebnosti...citát radšej nedokončím. To fakt už nemohla byť iná kyvka? Pozriem sa na zadné stupačky, dizajnovo pekné, ale predné vykopali odkiaľ? Funkčnosť teraz nehodnotím, lebo určite by to bolo opačne. Medzera medzi motorom a nádržou, to je čo? Odkladací priestor na „vercajch“? Dosť bolo asi kritiky, lebo keď som ju videl naživo, trochu som to prehodnotil a ten predný blatník beriem späť. Pasuje do celkovej línie stroja, ktorá je na živo nakoniec aj môjmu kritickému oku sympatická.
3. miesto: by určite obsadil Hornet. Dizajn ma nijako neobťažuje, zostává verný svojim predchodcom a to sa mi páči. Určite viac ako farba. Tá na moto tuším ani nepatrí. Výfuk nou koment. Ale ostatné je v poho. V skratke, nie je tam nič čo by ma tak strašne rozčertilo. Ale ani nič, čo by si ma získalo.
2. miesto: Druhé a prvé miesto mám také nerozhodné. Asi preto, že srdce by hovorilo: Triumph patrí na prvé místo! Ale keď sa naňho pozerám z tej terasy, popíjam kávičku, skôr mi príde taký ženskejší. A to mi vadí. „Nejsem žádná ženská aňi bábofka. Potrebujem brutus!“ Takže druhé miesto obsadzuje v tesnom závese StreetTriple. Aj keď na ňom sú len pekné a dobré veci.
1. miesto: Takže víťaz „podľa oka“ do mojej garáže je už jasný. Áno, aj keď s pár nedostatkami, ako čierne budíky, ktoré mi ale na pohľad nevadia, len teda pri jazde. Celkovo, keď sa na ňu pozriem, je to presne tá strítovka, ktorá sa mi hodí do tejto triedy. Ostro-oblé tvary, poriadny lauf, pekné kolesá, kotúče, zazerajúce svetlá, do toho pasujúce blikače, spetné, štítok. Proste celý predok ladiaci ako má. Zadná macatá podsedlovka, pekná kyvka, prepracované okolie motora, doladené stupačky a ich okolie. Aj keď stojan...ale radšej si nespomínam. Takže vitaj v moje garáži!
Poz: | Moto: |
---|---|
1. | Kawasaki Z 750 R |
2. | Triumph StreetTriple 675R |
3. | Honda CB600F Hornet |
4. | Suzuki GSR 750 |
Znova teda tie isté stroje, ale porovnajme ich podľa tabuľkových hodnôt. Na prvé miesto by som dal GSRu. Ani nie tak pre 106 koní, ako skôr pre 80 Nm pri 9000 otáčkach. Aj keď tu by sa dalo namietať, že Zed má 78 Nm a pri nižších otáčkach, čo je pravda, dosahuje tú hodnotu už pri 8300, lenže zase dva koníky stráca na GSRu a ešče k tomu musí mať aj vyššie otáčky. Sú to síce drobnosti lenže ako mi hovorí náš ekonomický riaditeľ, tabuľka a čísla nepustia. Street má o jednen koník menej ako GSRa, ale musí mať o 1500 otáčiek viac. Lenže stráca na krúťáku, kde 68 Nm pri 9200 otáčkach nejako neohúri. Takže tretie miesto je jasné tiež. No a posledné, ako sa dalo čakať, je nachystané pre Horneta. Bohužial je len šestovka, takže to aj chápem a určite ho za to nezatracujem. V podstate 101 kobyl, nie je až tak málo a na bežnú cestu to musí aj stačiť. Škoda možno toho krúťáku, kvôli ktorému treba viac radiť, aby mala motorka trochu lepšie zrýchlenie.
Keby som sa nad tým pozastavil a v pokročilom porovnávaní zapojil aj hmotnosť...asi by to bolo iné.Tam by som to videl na Streeta. Ale to sem nepletme a zostaňme pri klasických hodnotách, ktoré zvažuje väčšina kupcov pri výbere. Teda kone a krúťák. Podľa týchto údajov je poradie od posledného po prvého nasledovné.
4.) Hornet a jeho 101 na 68. (k na Nm)
3.) Street kvôli slabšiemu krúťaku oproti dvom 750tkam. Jeho údaje sú 105 na 68.
2.) Zed, ktorý len tesne stráca po dva stupne oproti GSRe. Teda 104 na 78.
1.) GSR vďaka číslam 106 na 80.
Možno keby sme tam rátali ešte aj cenu, tak poradie bude znova iné. Pretože najlacnejší je Hornet, a potom to ide GSR, Zed a Street najdrahší. Ale dať do vzorca vhľad, tabuľku, hmotnosť a možno nakoniec nejakú pridanú hodnotu v podobe "nevšednosti", tak bude poradie znovu iné. To ale nechám na vás, pretože to je podľa vkusu každého "soudruha".
Poz: | Moto: | Výkon: |
---|---|---|
1. | Suzuki GSR 750 | 106 k na 80 Nm |
2. | Kawasaki Z 750 R | 104 k na 78Nm |
3. | Triumph StreetTriple 675R | 105 k na 68 Nm |
4. | Honda CB600F Hornet | 101 k na 68 Nm |
Takže zostáva už len porovnanie podľa stupnice. Lenže aj to je subjektívne porovnávanie. No ale je to taký súhrn a možno podľa toho sa mi podarí určiť tú „najlepšiu“ z tejto štvorice.
Podmienky sú nasledovné. Hodnotiť od 0 do 10, kde je 0 najmenej a 10 najviac. Body sa dávajú podľa jazdcových osobných potrieb a očakávaní od motorky. Môže prihliadnuť na celkové mierenie tej danej motorky. Keďže sú to naháče, rátajme s tým, že motorky sú viac menej určené na priemerné jazdenie všade možno. Mesto, medzi mesto, turistické presuny a trochu športové jazdenie. Ideálne otáčky budú niekde v strednom pásme. Hodnotiť by sa mali hlavne: motor, brzdy, pohodlie, ovládanie, spotreba a podvozok. Ale ešte by som sem zaradiť aj dizajn, spracovanie dielov, možno by tu mohla byť aj , nazvime to „pridaná hodnota“ (niečo najviac od konkurencie) a samozrejme aj nejakú tú „charizmu“. Niečo, čo nás na tej moto priťahuje a nevieme to racionálne vysvetliť.
Motor: 8 potreboval by som trochu väčší záťah odspodu. Zato vrch je preparádny
Brzdy: 8 na to že sú radiálky s pancierkami, mohli byť agresívnejšie
Pohodlie: 7 a to len kvôli sedlu. „ po chvílke sem mjeu mrafcú na púlkách“...
Ovládanie: 8 musel som ho trochu násilnejšie tlačiť do zákrut
Spotreba: 8 pretože 5,86 na sto. No na 750 kubíkov sa mi to zdá dosť, aj keď je jasné, že moja jazda s spradpisovou mala len pramálo spoločného.
Podvozok: 8 pri turistických presunoch je tvrdý, ale pri športe je to ako sa patrí
Spracovanie: 9 pretože mám malé výhrady k stojanu a katalyzátoru
Dizajn: 10 ten je parádný, na daný typ stroja.
Pridaná hodnota: 10 ponúkaná 4 ročná záruka
Charizma: 8 zo štorlístka od japončikov je káwa taká naj. A aj zo zeda ide niečo, čo sa mi páči.
Sumár: 84 zo 100
Motor: 9 v stredných otáčkaj je najlepší z tejto štvorice. Ale trochu mi tam vadila stagnáci medzi 7-8 tisíc otáčok
Brzdy: 10 tie sú neskutočné. Ešte možno Speed má o niečo lepšie, ale to sem nepatrí.
Pohodlie: 10 ako som si sadol, tak som sedel. Žiadne mravce, žiadne kŕče, pohodlie ako v perinke.
Ovládanie: 10 tu sa nedá iné napísať.
Spotreba: 9 motorka bola v zábehu a 5,5 pri nakladačkách, no povedzte si sami. Po zábehu a predpisovo by som to videl hlboko pod 5 litorov.
Podvozok: 10 každopádne na daný typ stroja dovi dopo
Spracovanie: 9 možno lacnejšie vyzerajúce plasty na budíkoch
Dizajn: 9 a to len preto, že mi prišiel nakoniec taký bybský. Ale dať tam štítok a kryt sedla...
Pridaná hodnota: 10 je to kus poriadnej motorky, z históriou a všetkým tým okolo.
Charizma: 10 Je to Triumph, čo viac dodať?
Sumár: 96 zo 100
Motor: 7 bohužial to bola len šestka, takže tu trochu zaostáva
Brzdy: 7 aj keď v teste som ich pochváli, aj keď tu je Dualko s ABSkom, porovnávaťsa z radiálkami proste nemôžu.
Pohodlie: 10 až sa čudujem, že na tej motorke je niečo tak dobré
Ovládanie: 10 a ešte teda ovládateľnosť, tá bola eňo ňuňo
Spotreba: 7 je to šestovka a 5,5 robil aj Street a ani zed nebol o moc horší
Podvozok: 7 na rezbu by som potreboval niečo tvrdšie.
Spracovanie: 5 tie zvary, brzdové hadice, káble, chrómové veci, plasty...
Dizajn: 5 a to možno budem z odstupom času aj ľutovať
Pridaná hodnota: 7 je to motorka pre široké masy, a aj začiatočníkovi má čo ponúknuť.
Charizma: 2 aj to len preto, že je tak nejak stále rovnaký. Tu proste charizmu, nehlkadajte...
Sumár: 67 zo 100
Motor: 7 niečo podobné ako pri Zedovi. Motor ide, ale až v točkách
Brzdy: 5 a neviem, či som nedal viac ako by som mal.
Pohodlie: 8 pri „turistike“ OK, ale pri „rejse“ už horšie
Ovládanie: 7 Nebolo to nič hrozné, len som mal pocit, že som lepší ako tá motorka...
Spotreba: 10 Priemerná spotreba pri kalbe aj turistike. Perfekto!
Podvozok: 7 pri kludnej jazde v pohodičke, ale pri palbe, už zaostáva
Spracovanie: 5 presne ako hornet, chróm, hadice, káble...
Dizajn: 7 je tam zopár vecí pekných ale hneď vás znechutia tie druhé...
Pridaná hodnota: 10 Musím sa opakovať, je to bez debaty spotreba, v tejto dobe veľmi vítaná.
Charizma: 5 niečo tam je, prečo by som ju možno skúsil poštelovať a spraviť z nej niečo lepšie
Sumár: 71 zo 100
Kawasaki Z 750 R: | Triumph Street Triple R: | Honda CB600F Hornet: | Suzuki GSR 750: | |
---|---|---|---|---|
Motor: | 8 | 9 | 7 | 7 |
Brzdy: | 8 | 10 | 7 | 5 |
Pohodlie: | 7 | 10 | 10 | 8 |
Ovládanie: | 8 | 10 | 10 | 7 |
Spotreba: | 8 | 9 | 7 | 10 |
Podvozok: | 8 | 10 | 7 | 7 |
Spracovanie: | 9 | 9 | 5 | 5 |
Dizajn: | 10 | 9 | 5 | 7 |
Pridaná hodnota: | 10 | 10 | 7 | 10 |
Charizma: | 8 | 10 | 2 | 5 |
Sumár: | 84 bodov | 96 bodov | 67 bodov | 71 bodov |
Tak tu máme výsledok. Asi by som to takto čakal, pretože osobne by som uprednostnil GSRu pred Hornetom, ale na druhej strane, Street je tam kde som si myslel. Aj keď Zed...no, jasne z toho vyplynulo, že Horneta ani GSRu by som si nevybral. Rozhodoval by som sa medzi Zedom a Streetom. Ostatné už nechám na vás.
Poz: | Moto: | Body: |
---|---|---|
1. | Triumph StreetTriple 675R | 96 bodov |
2. | Kawasaki Z 750 R | 84 bodov |
3. | Suzuki GSR 750 | 71 bodov |
4. | Honda CB600F Hornet | 67 bodov |
Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Cacao, Filip Kalka
Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Triumph | Kawasaki | Honda | Suzuki |
Model: | Street Triple R | Z 750 R | CB 600 F Hornet | GSR 750 |
Rok: | 2012 | 2011 | 2011 | 2011 |
Novinka: | NOVINKA 2011 | NOVINKA 2011 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 675 ccm | 748 ccm | 599 ccm | 749 ccm |
Max. výkon: | 106.1 k (78.0 kW) / 11700 ot. | 105.7 k (77.7 kW) / 10500 ot. | 102.0 k (75.0 kW) / 12000 ot. | 107.4 k (79.0 kW) / 10200 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 9200 ot. | 78 Nm / 8300 ot. | 63.5 Nm / 10500 ot. | 80 Nm / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 12,65:1 | 11.3:1 | 12 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 74.0 x 52.3mm | 68.4 x 50.9 mm | 67.0 x 42.5 mm | |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | ||
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | ||
Zdvih vzadu: | 130 mm | 134 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik, radiálna | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová, dvojpiestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 308 mm | 300 mm | 296 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 | 120/70ZR17M/C | 120/70-ZR17 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 250 mm | 240 mm | |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 180/55ZR17M/C | 180/55-ZR17 | |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 211 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 189 kg | 224 kg | 198 kg | |
Výška sedla: | 805 mm | 825 mm | 800 mm | 785 mm |
Rázvor: | 1400 mm | 1440 mm | 1435 mm | |
Dĺžka: | 2030 mm | 2085 mm | 2085 mm | |
Šírka: | 755 mm | 795 mm | 760 mm | |
Výška: | 1110 mm | 1070 mm | 1090 mm | |
Svetlá výška: | 165 mm | 135 mm | ||
Objem nádrže: | 17.4 l | 18.5 l | 19 l | 17.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 5 l/100km | 5.2 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 261 km | cca 274 km |
Pridané: 16.12.2011 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 96152 | Včera: 157527