Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 14.04.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 20870 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Tesne pred Veľkou nocou nám do redakcie pribudol nový spoločník na dlhodobý test v podobe najmenšej CBF-ky od červených.
Patrilo by sa napísať zopár riadkov na úvod, o čo vlastne ide. Nápad spáchať dlhodobý test akejkoľvek motorky vznikol na redakčnom stretku niekedy koncom minulého roka. Ako sa na novom stroji jazdí, ako vlastne vyzerá a zopár ďalších informácií nájdeš v každom redakčnom teste, ale ako obstojí bike v celosezónnom používaní, to je trošku o inom. Na výber bolo viacero strojov, ktoré sú novinkami na túto sezónu. Zostávalo len osloviť dovozcov a dohodnúť sa na niečom zaujímavom. Na čo sa môžeš tešiť?
![]() |
To, že nám vyšla Honda v ústrety asi nie je ničím prekvapujúce. Medzi modelmi na rok 2009 sa im objavilo také malé chutné približovadlo. Na prvý pohľad si asi každý z vás pomyslí, že ide len o nejaké nudné poprdkávadlo pre mlaďasov alebo starého deduška na rybačku. Pravdu povediac, nemal som veľké očakávania od takéhoto stroja. Na začiatok však prekvapil...
![]() |
| Preberanie najmenšej z rodu CBF |
Motorku som za redakciu preberal od Hondy v trnavskom Bikerscentre, konkrétnejšie z Herghiho rúk. Poznal som ju iba z katalógových fotiek a zľahka som ju omrkol na výstave Motocykel 2009. Posed pohodový, dizajn klasika Honda, ale tam sa to vtedy končilo.
![]() |
| Prívetívý pohľad neodradí ani najväčších amatérov |
Už po prvom nasadnutí je človeku jasné, že táto motorka je ako stvorená do mesta. Po nasadnutí si s oboma nohami v pohode na zemi aj keď meriaš pod 170 centi. Riadidlá padnú do rúk ako uliate a vzpriamená pozícia ti dáva prehľad o tom, čo sa deje pred tebou, v späťákoch žiadne čmuhy. Prvé, na čo som si po pár kilometroch spomenul, bolo to, ako som v 16-tich rokoch tlačil Simsona a jedoval sa s ním každú chvíľu. Toto vyzerá byť trošku iné kafíčko - a iba za 2 150 €!
![]() |
| Slečinka na prvom fotení |
Po pár dňoch sa počítadlo kilometrov posunulo na necelých 200. Čaká nás ešte pekná štreka, ale už teraz môžem konštatovať, že nočná mora zo slabučkého motora a hrklavého podvozku sa nekoná. Motor si dokáže bezproblémov poradiť aj s dvomi pasažiermi a príjemná ľahká ovládateľnosť osloví každého nadšenca. Samozrejme treba tieto informácie brať s tou rezervou, že sa jedná o 125 kubíkov.
![]() |
![]() |
| Prehľadná prístrojovka |
Dosť bolo slov na úvod. Na nejaký ten čas sa ide opäť na cvičisko a s ďalšími skúsenosťami ťa oboznámime v redakčnom teste. Máš sa na čo tešiť!
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori motoride.sk jazdia v oblečení 4sr.
Pridané: 14.04.2009 Autor: Cacao Zdieľať
| Foto: | |
| |
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | Honda |
| Model: | CBF 125 |
| Rok: | 2009 |
| Novinka: | NOVINKA 2009 |
| Kategória: | Naháč |
| Motor: | |
| Typ motora: | jednovalec (4T) |
| Objem: | 124.7 ccm |
| Max. výkon: | 11.29 k (8.30 kW) / 8000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 11.2 Nm / 6250 ot. |
| Kompresný pomer: | 9,2 : 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 58 x 47,2 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie |
| Rozvod: | OHC (2V) |
| Chladenie: | vzduchom |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 115 mm |
| Zdvih vzadu: | 87 mm |
| Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 240 mm |
| Pneu vpredu: | 80/100-17M/C |
| Brzdy vzadu: | bubnová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 130 mm |
| Pneu vzadu: | 100/90-17M/C |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 128 kg |
| Výška sedla: | 792 mm |
| Rázvor: | 1270 mm |
| Dĺžka: | 1955 mm |
| Šírka: | 760 mm |
| Výška: | 1100 mm |
| Svetlá výška: | 173 mm |
| Objem nádrže: | 13 l |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 190926 | Včera: 126215