Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Novinky 2009 v triede superšport 1/5

 Zdieľať

Pridané: 19.11.2008 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 11971 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Rok 2009 bude v superšportoch tak trochu špeciálny. Okrem tradičnej dvojročnej obmeny modelov niektorých japonských značiek pribudne ďalší štvorvalec. Z Európy!

Ak máte na účte dostatok peňazí a chcete si budúci rok kúpiť litra schovaného pod kapotami, alebo sa vám v hlave stále odohráva myšlienková vojna, ktorá by to bola, keby tie peniaze na tom účte boli, tu je malý prehľad o tom, z akých noviniek budete môcť vlastne vyberať. A dopredu upozorňujem, že je toho viac než dosť a pokojný spánok po prečítaní zaručiť nevieme :-).

Aprilia RSV4 Factory

Konečne sme sa dočkali. „Stará“ RSV-čka bola nepochybne skvelá, charizmatická motorka s výbornými komponentmi a nádherným dizajnom, ale nalejme si čistého vína, s japonskými 180-koňovými štvorvalcami to mala na okruhu vopred prehraté. 143 koní je dnes už jednoducho primálo, i keď potrápiť dokážu každého z nás, rovnako ako 189 kg hmotnosť bez náplní je skoro z minulého storočia a pri hobľovaní sliderov je to poznať rovnako ako na stopkách.

 Made in Italy sa nezaprie
Made in Italy sa nezaprie

Rok 2008 bol taký, no budúci bude hviezdou apriliáckych showroomov a dúfajme aj seriálu WSBK, štvorvalcová RSV4. Zatiaľ však len drahšia verzia Factory, ktorá bude znamenať podvozok od Őhlinsu alebo ešte lepšie brzdy. Preboha, 4-valec v Aprilii, to by mohlo u mnohých privodiť infarktové stavy pri pomyslení na radové usporiadanie štvrťlitrákov. Nie, samozrejme, že je to V-čko, ale tentoraz namiesto 60° v RSV je v RSV4 uhol medzi valcami 65°. Výkon 180 koní je už poriadnym argumentom a verím, že ešte teraz si v Noale hrdo bijú do hrude, čo im aj právom patrí. Charakter motora bude určite iný ako v prípade in-line-ov a sám som zvedavý, ako si poradí s konkurenciou. Jeho nespornou výhodou bude tiež štíhlosť oproti R4.

 Na tej naľavo pôjde budúci rok svetové superbajky samotný Max.
Na tej naľavo pôjde budúci rok svetové superbajky samotný Max.

Nie je to však len motor, čím je RSV4 výnimočná. Aprilia bola vždy inovátorská (už prvá RSV z 1998-ho mala vstrekovanie, USD vidlicu alebo antihoppingovú spojku) a ani teraz neostala bokom. Prevodovka bude kazetová, čo určite ocenia echt závodníci pre jej ľahšiu výmenu a už pomerne bežné, ale určite nesporne výhodné je použitie antihoppingovej spojky, ktorá bude v prípade V4 využívaná zrejme viac než často. Podobne ako pri Yamahe bude lepšej charakteristike motoru novej Aprilie pomáhať premenlivá dĺžka nasávania rovnako ako elektronický ride-by-wire systém s možnosťou nastavenia viacerých palivových máp – tzv. multimapping. Dobrá je tiež hmotnosť, ktorá sa zastavila na 179 „suchých“.

 Je fakt štíhla
Je fakt štíhla

Nakoniec je to ešte jedna lahôdka, ktorú len tak ľahko na hociktorej motorke nenájdete. RSV4 umožňuje jazdcovi nastaviť si uhol sklonu prednej vidlice rovnako ako zadnej kyvnej vidlice a tiež umiestnenia motora v ráme. To už zaváňa machrovinkou, nie? Ja len dúfam, že to bude všetko výborne fungovať a Aprilia to neprepískne s cenou. Vyzerá to totiž na viac ako skvelý bike.

Oficiálne prezentačné video:

Bimota DB7 Oronero

Ducati je značka, hlavne v našich končinách stále exkluzívna a moc jej po našich cestách nejazdí. Ale občas sa predsa niečo nájde. Ak by vám vadilo aj to občas a milujete L-kové V-twiny Ducati a exkluzívny dizajn, môžete skočiť po Bimote. Najprv si ale pre istotu pozrite cenník, lebo toto naozaj nie je zábavka pre strednú triedu a trápny odchod z predajne po oznámení ceny predavačom vám naozaj nie je treba.

 Bimota DB7 Oronero
Bimota DB7 Oronero

Novinka DB7 Oronero nie je až takou novinkou, pretože štandartnú DB7 už poznáme dlhšie, ale Oronero je jednoducho „trocha“ viac z karbónu. Okrem kapotáže z tohto čierneho vlákna sú vyrobené aj niektoré časti rámu. Motor pochádza z 1098-čky a dáva 164 koní, pričom hmotnosť klesla na 164 kilogramov, čo je o jeden menej ako Ducati 1098R.
Dobre si ju prezrite, ak na ňu niekde natrafíte, pretože vôbec všetky Bimoty sú robené s obrovskou láskou pre detail. Je to balzam na dušu.

Foto:
 Aprilia RSV4 Factory 2009 Bimota DB7 Oronero 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:ApriliaBimota
Model:RSV4 FactoryDB7 Oronero
Rok:20092009
Novinka:NOVINKA 2009
Kategória:SuperšportSuperšport
Motor:
Typ motora:vidlicový štvorvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:998.9 ccm1099 ccm
Max. výkon:179.5 k (132.0 kW) / 12500 ot.
Max. krútiaci moment:115 Nm / 10000 ot.
Kompresný pomer:12.8:112,5:1
Vŕtanie x Zdvih:78.0 x 52.3 mm104.0 x 64.7 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm230 mm
Pneu vzadu:190/55-17190/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:179 kg164 kg
Výška sedla:800 mm
Rázvor:1424 mm1435 mm
Dĺžka:2050 mm2100 mm
Šírka:715 mm700 mm
Výška:1165 mm1115 mm
Svetlá výška:135 mm
Objem nádrže:17 l16 l

>

Pridané: 19.11.2008 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 126070 | Včera: 222306