Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.01.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 13638 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Aby sme neostali nič dlžní labužníkom blata a off-road jazdcom celkovo, prinášame prehľad nových mašiniek do terénu na nastávajúcu sezónu. Na svoje si prídu ako ostrieľaní borci, tak aj nováčikovia v tejto kategórii.
Po úspešných modeloch supermoto (SXV) a enduro (RXV) sa páni z Noale, kde sa Aprilia vyrába, rozhodli investovať energiu a peniaze aj do motokrosu a rozšíriť tak portfólio o model MXV. Napriek podobnému výzoru sa jedná o odlišné stroje, ale popierať fakt, že aký-taký základ je v predchodcoch, je samozrejme nezmysel.
MXV 450 |
Rám a palivová nádrž prešli radikálnymi zmenami a motor bol prekopaný od nasávania po výfuk. Aby bolo MXV konkurencieschopné aj v racingovom nasadení, základnou úlohou konštruktérov pri motokrosovom stroji bolo znížiť hmotnosť a zvýšiť tuhosť rámu oproti RXVčku. Nádrž si našla svoje miesto viac vložené v ráme a posunuté smerom dozadu a nižšie kvôli centralizácii hmotnosti a zníženiu ťažiska. Tieto zmeny zapríčinili aj zmenu pozície airboxu, ktorý je teraz umiestnený vpredu a je ľahšie ho vymeniť.
Čo sa týka motora, Taliani sú verní koncepcii dvojvalca do V s uhlom 77° medzi valcami. Elektrický štartér bol pre rok 2009 vymenený kick štartérom. Odľahčením sa maximálne otáčky motora posunuli na hranicu 12 500 ot./min a oddelením oleja v motore od toho v spojke dosiahli v Aprilii dlhšie výmenné intervaly.
Čo v dnešnej dobe znamená pojem „úplne nový“? Dá sa prepracovaný model z minulého roka považovať za ALL-NEW? Honda zobrala nový motor so vstrekovaním, ktorý vložila do nového kolískového rámu s predĺženou kývačkou. Výsledkom je nižšie položené ťažisko prinášajúce viacero výhod. Pojem „komplet nový“ nie je pre Hondu len marketingovým ťahom a neprináša so sebou len zmenu grafiky, ktorá je na prvý pohľad viditeľná. Pozrime sa na stroj trošku detailnejšie.
Hore model 2008, dolu 2009. |
V súčasnosti takmer žiadna značka, ktorá vyrába off-road modely nemá problém s nedostatočným výkonom, ale veľkú časť svojho úsilia sústreďuje na zlepšenie ergonómie a ovládateľnosti daného modelu. V porovnaní s modelom 2008 prešli zmenami, ktoré sa týkajú ovládateľnosti, hlavne rám a sedlo. K ľahšej jazde by malo prispieť aj celkové zúženie motorky.
Kompaktnejší agregát nového modelu. |
Keď už je reč o zmenšovaní, nevyhlo sa ani pohonnej jednotke, ktorá disponuje výkonom 56 koní. Nižšia stavba 450 kubíkového agregátu dovolila konštruktérom posunúť ho v ráme viac k prednému kolesu. Výsledok: nižšie položené ťažisko a lepšie rozloženie hmotnosti.
O vstrekovanie paliva sa po novom stará PGM-FI (Programmed Fuel Injection) systém s priemerom nasávania 50mm s 12-timi dýzami. Tento systém monitoruje viacero faktorov: otvorenie plynu, teploty vzduchu a chladiacej kvapaliny, tlak vzduchu a zaradenú rýchlosť a na základe týchto informácii zlepšuje odozvu na plyn.
Menšia sestra tiež prešla drobnými zmenami, pričom predovšetkým išlo o zníženie hmotnosti a kompaktnejšie riešenie motora. Kvôli zlepšeniu priebehu výkonu v spodných a stredných otáčkach sa udiali zmeny v hlave valca. Modernizáciu zaznamenala aj prevodovka, od ktorej si v Honde sľubujú ľahšie a presnejšie kvaltovanie. Ostatné zmeny sú viac kozmetického typu: nový dizajn a polepy, kryt kotúča a jeho tvar, čierne kolesá a ušetrenie zopár gramov na ostatných komponentoch.
CRF 250R v akcii |
Pridané: 24.01.2009 Autor: Cacao Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 189320 | Včera: 126909