Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 18.06.2008 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 10509 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
"Časté prehánky, dážď, vietor, chladno" - tak znela predpoveď pre Moravu a okolie koncom minulého týždňa. Záverečná bilancia: všetko sme prešli suchou nohou a chladno nám bolo iba chvíľu.
Hovorím o Honda Feste, už tradičnej akcii organizovanej slovenským a českým importérom značky Honda. Predtým mala názov Honda Enduro Tour, s obmedzením účasti iba pre honďácke endurá. Posledné dva ročníky však už boli otvorené pre ktorýkoľvek stroj s krídlom v znaku.
Tento rok sa začínalo vo štvrtok 12. 6. ráno, ale väčšina účastníkov dorazila na základňu už večer predtým. Na parkovisku boli prevažne Afriky, Transalpy a Varaderá, niektoré v pozoruhodne zachovalom stave, iné nekompromisne ošľahané turistickým používaním. Základňou bol hotel Všemina neďaleko Zlína, teda robili sa iba okružné výlety bez presunov. Práve vo Všemine dokončil Jarda Šíma pred niekoľkými rokmi 200-tisícový test Afriky Twin a preberal nové Varadero na 100 000 km test. Ten trval necelých 28 mesiacov, pekných šesť cifier na počítadle Jardovi naskočilo na jeseň roku 2006.
Pred Hotelom Všemina |
Pred nami boli tri dni plné jazdenia - denná etapa mala okolo 400 km, väčšinou po druho- až treťotriednych cestách, ako stvorených pre Transalpa alebo Varadero (pozostatok z Enduro Tour?). Ako napovedá nadpis, zákrut bolo nespočetne veľa, veď v tejto časti je Česká republika dosť zvlnená a zalesnená. Horšie to už bolo so štrkom na povrchu, buď zo zimnej údržby alebo z opravy dier - jedna CBF 1000 kvôli tomu aj jemne padla.
Pred Hotelom Všemina |
Ale inak klobúk dole pred výberom trás, cudzinec by sa na takéto cesty dostal asi iba náhodou alebo po podrobnom plánovaní. Autor itineráru myslel aj na zastávky na pekných miestach - videli sme historické námestie v Kroměříži, hrad Buchlov, baziliku vo Velehrade, priepasť Macochu, priehradu Slezská Harta, Ovčárnu (cesta k Pradědu - de luxe bomba!), a podobne, zašlo sa aj na Slovensko a do Poľska. Výjazdy neboli organizované, každý mohol ísť sám za seba a svojou trasou.
Na Honda Fest som mal požičanú jednu z mojich srdcoviek, Deauvillku. Tú sme už pred dvoma rokmi testovali, a tak som si teraz oživil spomienky. Bol som sólo s minimom batožiny a rovnako ako vtedy, aj teraz som na nej urobil slušné kilometre (takmer 2000). V tejto porcii sú zahrnuté hádam všetky druhy ciest od spomínaných treťotriednych, vrátane jemnej šotoliny, až po diaľnice. Deauvillka je podozrivo rýchla motorka (má rovnaký motor ako Transalp, ale výkonnejší a inak sprevodovaný), 150 - 160 km/h je bezproblémovo pohodlná rýchlosť pre jazdca aj motorku, ale dá sa ísť aj tachometrových 180. Pozor páni, čoskoro budú na Deauvillkách lietať aj naši policajti!
Moja Deauvillka |
Na rôznych cestách som vystriedal aj rôzne režimy jazdy, počas ktorých som sa dopracoval k spotrebe 4,1 - 5,3 litra na stovku. Vzhľadom na pohodlie a výbornú agilitu motora je to super hodnota. Keď sa k tomu pripočíta kardan a nenáročnosť pri údržbe, dostávame vysokú efektivitu za nízke náklady. Áno, presne taká je Deauvillka. Vytknúť môžem znova iba zatváranie kufrov, ktoré si niekedy pýta priam násilie. Po čase človek nájde ten správny grif, ale aj tak treba občas čekovať, či je všetko ok. Zámky kufrov by sa mali od podlahy prepracovať a bol by kľud. V predošlom teste som sa stažoval na obtiažne hľadanie neutrálu. Tentoraz som s tým však nemal problém - iný kus... Deauville je na Slovensku v predaji iba v ABS verzii, cena je 295 000 Sk. Ako som vravel, veľa muziky za málo prašuliek!
Moja Deauvillka |
Navečer mohel byt každý neverný svojej starej, ale jakože hovorím o motorkách. Hoňda dala vybrané stroje na 20-minútové testovacé jazdy. Ja sem jak malý fagan poskakoval kol novej CB 1000 R, kerú sem si nakonec aj uchycil. Panenko skákavá, ten posed je dost nasmerovaný dole, posunút dopredu alebo dozadu sa ani nedá... Je strašne ščíhlučká, ze stehnami ju porádne chycím a *ebnem za plyn a ku*va predek lecííí hore! V každých točkách! Kam len kuknem, šecko samá kvalita, šak predná vidla komplet nastavitelná, radiátorové brzdy, rajdy tvrdé jak kamen, a ten zadný letmáč, šak o tém sa mi ešče aj snívalo. Jakože predek je nastavený dost na makko, ale nemal sem čas sa s tým trtkat, takže občas chycil doraz, teda hlavne ket som tetičke ukazoval, jak sa to postaví na predek. No a za motorem už vlasne nyšt neni, zadek je krátky, buchtičku za seba radšej neposac, lebo sa večer vysere na teba. Porát aj stupačky spolujasca odlož do skrine.
Oné, tahá to jak elektromotor z lokomotívy kua, hlavne na šestke temu naložíš a ide to z rýchlosci rýchlejšeho behu až do rýchlosci, kerú hádam nechycá ani radare. Ja nevím kua, totok je maso jak pondzelkový koncert Judas Priest v Blave kua, že sem slintal jak smadný besný pes. Mali by k temu dávat aj kurzy kaskadérstva minimálne od Pavla Vika človeče. A kukaj v jakých farbách to robá... Šak tá černá je zhmotnená agresivita... Bílá a stríbrná je zas elegantná jak Šón Konery v najlepších rokoch. Haló, tam banka? Očujte, chcel bych úver...
A ešče aby ste vedzeli, totok neni písané po záhorácky, ale po jursky! My tam totiž vyprávame velice podobne!
Pridané: 18.06.2008 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 318859 | Včera: 244945