Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 1332 [Novinky - Predstavujeme]
BMW Motorrad rozširuje rodinu GS o nový F 450 GS – kompaktné, ľahké a plnohodnotné dobrodružné enduro pre jazdcov s vodičákom A2. Prináša autentický GS zážitok, skvelý výkon, nízku hmotnosť a najmodernejšiu techniku v priateľskom a dostupnom balení.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026 | Nasledujúci
BMW F 450 GS je vstupnou bránou do sveta “geländesportov”. Ľahký, intuitívny a odolný – presne taký, aký má byť moderný spoločník na každodenné jazdenie aj víkendové úlety do terénu.
V ráme pracuje úplne nový 420 cm³ dvojvalec s 35 kW (48 hp) a 43 Nm. Vďaka 135° kľukovému hriadeľu má plynulý, charakterný záťah a spotrebu len 3,8 l/100 km.
Nová Easy Ride Clutch (ERC) mení pravidlá hry – automatická spojka zjednodušuje štart aj radenie. Spolu so Shift Assistant Pro ide o pohodlné, ale stále športové riešenie.
BMW sa zameralo na maximálnu stabilitu aj zábavu, a preto dostalo F 450 GS úplne nový rám a precízne naladené odpruženie. Nový oceľový priehradový rám je ľahký, pevný a poskytuje istotu na asfalte aj mimo neho. Vpredu pracuje 43 mm KYB upside-down vidlica, vzadu hliníková kyvka s centrálnym tlmičom s progresívnym útlmom.
Jazdná pozícia je prirodzená, pohodlná a zvládne aj dlhé trasy. BMW pridalo 6,5” TFT displej, LED svetlá, vyhrievané rukoväte a USB-C zásuvku.
F 450 GS sa drží ikonického štýlu “X” svetla a kompaktného tela. Každá verzia má vlastný charakter – od základnej až po vrcholnú Trophy.
| Foto: | |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | BMW |
| Model: | F 450 GS |
| Rok: | 2026 |
| Novinka: | NOVINKA 2026 |
| Kategória: | Cestovné enduro |
| Motor: | |
| Typ motora: | radový dvojvalec (4T) |
| Objem: | 420 ccm |
| Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8750 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 43 Nm / 6750 ot. |
| Kompresný pomer: | 13:1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 72 x 51.6 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 180 mm |
| Zdvih vzadu: | 180 mm |
| Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 4-piestikový strmeň Brembo |
| Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
| Pneu vpredu: | 100/90 R19 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
| Pneu vzadu: | 130/80 R17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 178 kg |
| Výška sedla: | 845 mm |
| Rázvor: | 1465 mm |
| Dĺžka: | 2161 mm |
| Šírka: | 869 mm |
| Objem nádrže: | 14 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Max. rýchlosť: | 165 km/h |
| Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 5.9 s |
| Spotreba paliva: | 3.8 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 276 km |
| Doplnková výbava: | |
| ABS: | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | za príplatok |
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii |
| LED svetlomet: | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | za príplatok |
| LED smerovky: | áno, v sérii |
| Quick-shift: | za príplatok |
| Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
| Iná výbava: | nastaviteľný podvozok KYB |
| Poznámka: | |
| Poznámka: | Vypletané kolesá sú voliteľné ERC spojka – bez potreby manuálneho ovládania. |
Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 205319 | Včera: 133686