Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1820 [Novinky - Predstavujeme]
Kawasaki práve teraz večer odhalila očakávanú malú adventúru KLE500 v štýle rally. Vidíme kompaktný, na pohľad ľahký bike, poháňaný skvelým motorom Kawasaki 500 ccm (ktorý poznáme už z iných modelov) Motor je v priehradovom ráme, podvozok 21-17 s poriadnymi zdvihmi. Pozrima sa na ňu lepšie.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
Čo sa týka štýlu, pozornosť najprv upúta vysoké čelné plexi, ktoré spolu so zvýšenou 16-litrovou palivovou nádržou dodáva motocyklu vzhľad inšpirovaný terénnymi rally strojmi, doplnený jasným a efektívnym predným a zadným LED osvetlením.
KLE500, ktorý spĺňa požiadavky európskeho vodičského preukazu A2, je navrhnutý tak, aby odmenil širokú škálu jazdcov a vyznačuje sa starostlivo vytvoreným sedadlom inšpirovaným modelmi KX, ergonómiou medzi stupačkami a riadidlami a štýlovou ochranou pred vetrom a živlami vďaka trojpolohovému nastaviteľnému štítu. Jazda mimo asfaltu je prirodzená vďaka jazdnej polohe, ktorá je rovnako pohodlná v stoji na stupačkách aj v sede. Pre bystrých záujemcov sú dizajnové prvky inšpirované motokrosom KX viditeľné v dlhých, hladkých bočných krytoch a štíhlej palivovej nádrži, ktoré vytvárajú bezproblémové rozhranie pre jazdca a uľahčujú mobilitu.
Keď už hovoríme o sedení, s pridaním sedadla ERGO-FIT pre spolujazdca (znížené) a nízkeho sedla jazdca, ktoré sú k dispozícii ako originálne príslušenstvo, sú možné štyri unikátne konfigurácie. Jazdci si môžu nájsť ideálne usporiadanie sedenia, či už ide o štandardnú kombináciu (vysoké/vysoké sedlá) zameranú na pohodlie na ceste a každodenné používanie, doplnenú špeciálne navrhnutým polstrovaním pre pohodlie pri dlhých jazdách, alebo úplne ploché nastavenie (vysoké/nízke sedlá), ktoré umožňuje väčšiu mobilitu jazdca počas jazdy v teréne.
Osvedčený 451 cm3 kvapalinou chladený paralelný dvojvalec poskytuje plynulý výkon a silný krútiaci moment – ideálny pre jazdu po meste, po vidieckych cestách a ľahké terénne použitie. Nový prevodový pomer 15/46 zaisťuje dokonalú rovnováhu medzi komfortom na dlhých vzdialenostiach a plynulým výkonom v teréne. Antihoppingová spojka poskytuje ľahký chod páčky a zabraňuje zablokovaniu zadného kolesa pri rýchlom radení nadol.
V meste je mestská ergonómia rovnako pohodlná a nabáda nielen k uvoľneným jazdám v meste, ale aj k dlhším víkendovým výletom – ktoré sú ešte pohodlnejšie vďaka voliteľnému systému batožiny.
Vysokopevnostný trubkový rám z ocele typu trellis zaručuje stabilitu pri zachovaní nízkej hmotnosti. Je prispôsobený rôznym podmienkam – od štrkových ciest po lesné cesty – poskytuje bezpečný, neutrálny pocit z jazdy aj pri plnom zaťažení. Podvozok stavia na prémiových komponentoch KYB – kartušovej upside-down vidlici a novom zadnom systéme Uni-Trak so zdvihom 210 mm vpredu a 200 mm vzadu. Plynulo nastaviteľné predpätie zadnej pružiny umožňuje optimálne prispôsobenie hmotnosti jazdca či jazde vo dvojici. Zatiaľ čo znížená neodpružená hmotnosť zlepšuje ovládateľnosť a trakciu v nezpevnenom teréne.
Vpredu je 300 mm oceľový kotúč s dvojpiestovým strmeňom a vzadu 230 mm kotúč – oba s jemne vyladeným ovládaním. Jednotka ABS od spoločnosti Nissin zaisťuje presnú reguláciu s minimálnou hmotnosťou. ABS je možné deaktivovať pomocou prepínača na ľavej rukoväti riadidiel*, pričom sa automaticky reaktivuje po opätovnom naštartovaní.
Model KLE500 ponúka vzpriamenú, uvoľnenú jazdeckú pozíciu s optimálnou viditeľnosťou. Riadidlá, stúpačky a sedadlo sú ergonomicky zladené tak, aby poskytovali úplnú kontrolu pri sedení aj státí. Gumové vložky stúpačiek možno jednoducho odstrániť bez náradia, čo umožňuje rýchlu zmenu medzi pohodlím na ceste a priľnavosťou v teréne.
Nastaviteľný predný štít ponúka tri nastavenia výšky (štandardné, +27 mm, +55 mm) a poskytuje vynikajúcu ochranu pred vetrom na dlhých cestách. S 16-litrovou palivovou nádržou a efektívnou spotrebou zaujme KLE500 aj svojím dlhým dojazdom. Štíhly dizajn nádrže zvyšuje mobilitu jazdca a prenos hmotnosti pri jazde v teréne.
Pre prémiový pocit a zvýšené pohodlie v teréne aj mimo neho ponúka model SE LED smerovky, TFT prístroje a kompletný balík, ktorý zahŕňa vyššie plexi, robustné chrániče rúk a veľký ochranný kryt.
TFT prístroje modelu SE aj LCD displej štandardného modelu umožňujú pripojenie smartfónu a prístup k jedinečnej aplikácii Kawasaki Rideology. K dispozícii je množstvo funkcií prístrojov, ako je záznamník jazdy, navigácia a dokonca aj hlasové ovládanie**.
Pre takýto stroj je k dispozícii množstvo originálneho príslušenstva Kawasaki, ktoré zahŕňa horný kufor, brašne, zadný nosič, vyhrievanie rukovätí, zásuvku USB typu C, kryt motora, LED hmlové svetlá, stredový stojan, kryt chladiča a držiak GPS. Pre európsky trh je k dispozícii aj titánový tlmič výfuku Akrapovic s karbónovým tepelným štítom a smerom nahor.
Od roku 1991 nebol v ponuke Kawasaki model KLE500, ale teraz sa fanúšikovia opäť môžu ponoriť do dvojitej radosti z dobrodružstva na spevnenej a nespevnenej ceste; koniec koncov, život je rally – jazdte na nej!
Metalická karbónovo sivá / ebenová
Perlovo biela Blizzard
Perlovo sivá Storm
Metalická modrozelená
| Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | ||
| Výrobca: | Kawasaki | Kawasaki |
| Model: | KLE500 | KLE500 SE |
| Rok: | 2026 | 2026 |
| Novinka: | NOVINKA 2026 | NOVINKA 2026 |
| Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
| Motor: | ||
| Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
| Objem: | 451 ccm | 451 ccm |
| Max. výkon: | 45.4 k (33.4 kW) / 9000 ot. | 45.4 k (33.4 kW) / 9000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 42.6 Nm / 6000 ot. | 42.6 Nm / 6000 ot. |
| Kompresný pomer: | 11.3:1 | 11.3:1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 70.0 x 58.6 mm | 70.0 x 58.6 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 210 mm | 210 mm |
| Zdvih vzadu: | 200 mm | 200 mm |
| Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 300 mm |
| Pneu vpredu: | 90/90 R21 | 90/90 R21 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 230 mm | 230 mm |
| Pneu vzadu: | 150/60R17 | 150/60R17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||
| Objem nádrže: | 16 l | 16 l |
| Doplnková výbava: | ||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| LED smerovky: | áno, v sérii | |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |
| Iná výbava: | chrániče rúk, vyššie plexi, chránič motora | |
| Poznámka: | ||
| Poznámka: | Podvozok KYB, nastaviteľné predpätie vzadu | Podvozok KYB, nastaviteľné predpätie vzadu |
Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 150456 | Včera: 195709