Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 462 [Novinky - Predstavujeme]
Kawasaki prináša nové modely Z1100 a Z1100 SE, ktoré predstavujú špičku rodiny Z s atmosférickým motorom Kawasaki a definujú kategóriu Supernaked.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
Modely Z1100 sú vybavené vysoko tuhým hliníkovým dvojitým rámom, vidlicami SFF-BP a horizontálnym zadným odpružením, ktoré tvoria základ oboch strojov. Model Z1100 je navyše vybavený monoblokovými strmeňmi a veľkými brzdovými kotúčmi s priemerom 310 mm, ktoré zabezpečujú ostrú a priamu odozvu na pokyny vodiča, vďaka čomu je každá jazda nezabudnuteľným zážitkom.
Model Z1100 SE je vybavený brzdami Brembo s radiálne uchytenými monoblokovými strmeňmi a kotúčmi Brembo, ktoré dopĺňajú brzdové hadice s oceľovým opletením. Vzadu má tlmič Öhlins S46, ktorý zabezpečuje plynulú jazdu a dá sa nastaviť pomocou diaľkového nastavovača predpätia. Pre rok 2026 sú na motocykli pneumatiky Dunlop Sportmax Q5A.
Pohľadu jazdca na oboch strojoch dominuje 5-palcový plne digitálny farebný TFT prístrojový panel, ktorý ponúka aj navigáciu typu „turn by turn“ a integrované pripojenie k smartfónu, ktoré uľahčuje funkcie prostredníctvom aplikácie Kawasaki Rideology vrátane technológie hlasového ovládania.
Elektronické asistenčné systémy pre jazdcov sú v modeloch Z1100 a Z1100 SE hojne zastúpené. Nové elektronické škrtiace klapky (ETV) poskytujú presnejšie a citlivejšie ovládanie motora, umožňujú tempomat a najnovší obojsmerné rýchloradenie KQS. IMU – s 6 stupňami voľnosti (DOF) – uľahčuje používanie ďalších technológií na podporu vodiča, ako sú systém riadenia v zákrutách KCMF, kontrola trakcie KTRC, integrované brzdenie KIBS, voliteľné režimy výkonu a integrované jazdné režimy, ktoré zahŕňajú režimy Sport, Road, Rain, Rider (manuálny).
Srdcom týchto nových strojov Z je výkonný štvorvalcový radový motor s objemom 1 099 cm3 a výkonom 100,0 kW (136 koní) s optimalizovanými sacími otvormi, ktoré využívajú zvýšený zdvihový objem pre lepšiu odozvu v nízkych a stredných otáčkach a poskytujú maximálny krútiaci moment 112.78 Nm pri dosiahnutí pôsobivej spotreby paliva. Profily vačkových hriadeľov, ventilové pružiny a dokonca aj piesty boli prepracované a každý prevodový pomer bol optimalizovaný, pričom 5. a 6. prevodový stupeň sú ešte dlhšie ako u predchádzajúcich modelov Z triedy s objemom 1 liter.
Hmotnosť zotrvačníka je väčšia vďaka zdvihu, ktorý je o 3 mm dlhší ako u predchádzajúceho modelu Z1000. V stredných až vysokých otáčkach si jazdci užijú silný výkon a ostrú odozvu plynu, ktoré sú charakteristické pre členov rodiny Z. Výfukový systém má usporiadanie 4-2-1-do predkomory-do-1, čo prispieva k agresívnemu vzhľadu a nízkej hmotnosti modelu Z1100.
Navyše, nový ergonomický balík zahŕňa upravenú polohu riadidiel, ktoré sú teraz o 22 mm širšie a o 13 mm posunuté dopredu, čo prináša lepšiu odozvu na pokyny jazdca a zaisťuje ľahšie a ostrejšie ovládanie v každom rozsahu rýchlostí, čím sa stroj stáva ľahšie ovládateľným.
Nové modely Z1100 a Z1100 SE, sa hrdo zaradia do rodiny Z Supernaked pre rok 2026. „Sugomi Awakens“
Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 124109 | Včera: 216910