Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 02.04.2023 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 7894 [Testy a predstavenia - Test]
Minulý rok nás potešila Honda tým, že ohlásila návrat modelu s legendárnym názvom Hornet. Je to ešte Hornet, keď má iba dva valce? Skúsime tento rébus v teste rozlúštiť.
Text: Matej Mularčík
Foto a video: Peter Fischer
Honda nadelila Hornetu vyšší zdvihový objem, a to 755 cm3, ale ubrala mu dva valce, ako sa to však premietlo do čísiel? Výkon je 92 koní a krútiaci moment je 75 Nm pri 7000 otáčkach. To znamená, že oproti predošlému štvorvalcu dostávate porciu výkonu skôr. Hmotnosť je 190 kg aj s náplňami, objem palivovej nádrže je 15,2 litra, kde spotreba je uvádzaná 4,35 litra na 100 km. Je tu antihoppingová spojka, takže sa nemusíte báť podradiť aj z vysokých otáčok, prevodovka je 6-stupňová, kde je možnosť dokúpiť si aj obojsmerný quickshifter.
Predná pneu je 120ka, ale zadná ma trochu sklamala svojim rozmerom 160. Má to ale svoje výhody, ľahšie sa motorka preklápa zo strany na stranu a je ovládateľnejšia. Predná obrátená vidlica je Showa SFF-BP a vzadu je tlmič Monoshock so systémom Pro-Link. Vpredu sú radiálne uchytené 4-piestikové strmene s dvomi kotúčmi a vzadu je jednopiestiková kotúčová brzda. Výška sedla je 795 mm. Jazdec má na výber zo 4 režimov, a to STANDARD, RAIN, SPORT a USER, ktorý si viete sami nakonfigurovať.
Už viacero ľudí sa vyjadrilo, že spredu im Hornet pripomína menšiu sestru CB500F. Ja si ale myslím, že keď sa vám dostane do očí, tak už si ho mýliť nebudete. Je dynamickejšie tvarovaný, ale verte, že počas jazdy to oceníte. My sme ju dostali v nabúšenej verzii s množstvom príplatkov. Naša testovačka bola v peknej bielej farbe s výrazne červeným rámom a červenou vidlicou. Mali sme aj príplatkové nálepky na ráfikoch (+ 46 eur) a nádherný výfuk SC Project (+ 870 eur), ktorý odporúčam aj kvôli zvukovej kulise, ktorá dodáva Hornetu ešte športovejší charakter. Namiesto zadného sedla sme mali kryt (+ 230 eur), pod ktorý sa zmestí celá lekárnička (žiadna vykuchaná lekárnička), a o ktorý sa môžete oprieť dozadu a „zaľahnúť“. Preto som to napísal v úvodzovkách, lebo na naháči nie je kde zaľahnúť a predný mini plexi štít (tiež príplatkový, 99 eur) skôr plní vizuálnu funkciu, aby motorka vyzerala dobre, ale zadný kryt sedadla vám dovolí sa oprieť dozadu a zaujať športovú pozíciu na odpal plného výkonu. Ten malý plexi štít je ale určite lepší ako keď tam je iba prístrojovka, a aj vďaka nemu sa človek toľko nenatrápi s umývaním mušiek po jazde.
Všetko je tu ledkové, čiže komplet predné svetlo, zadné svetlo a blinkre. Všetky údaje sú prenášané cez 5-palcový plnofarebný TFT displej s plnou konektivitou, kde je možnosť výberu medzi 4 rôznymi typmi zobrazenia displeja. Je tu aj aplikácia Honda RoadSync, kde prostredníctvom Bluetooth môžete využívať navigáciu, uskutočňovať hovory, čítať správy alebo počúvať hudbu. Sedadlo sme mali tiež príplatkové (116 eur), ktoré je dvojfarebné šivo-čierne s červeným prešívaním. Stupačky sme mali tiež krásne športové (93 eur), ktoré dobre držia nohy na mieste a nešmýkajú sa. Pekným doplnkom je aj hliníkový držiak riadidiel (115 eur), ktorý pri bližšom pohľade ihneď udrie do očí.
Voliteľnou výbavou sú aj vyhrievané rukoväte (304 eur), takže človek môže rátať aj s výjazdami v chladnejšom počasí, alebo do vysoko položených horských priesmykov, kde teplota vždy klesne. Je možné si kúpiť Sport sadu za 672 eur, tá v sebe zahŕňa kryt zadného sedadla, plexi, športové stupačky a quickhifter. Potom je tu sada Style za 494 eur, tá obsahuje hliníkový držiak riadidiel, závažíčka, nálepky diskov kolies, tank pad a bočné padáky. Pre turisticky založených je sada Touring za 923 eur, ktorá v sebe zahŕňa zadnú tašku s montážnou sadou, bočné brašne s montážnou sadou a tankbag vo veľkosti 3 litre.
Kam si to človek ako ja namieri po zime s prvou testovačkou? No predsa na Pezinskú Babu, nech vidím všetky škody, ktoré nám napáchala zima. Štartujem pred domom Horneta a hneď počuť ten krásny zvuk SC Projectu, ktorý mi dáva nádej, že dnes bude zábava. Hneď prvé zaradenie rýchlostného stupňa mi dáva na známosť, že na novom Hornete sa cítim ako doma. Musím sa priznať, že pocitovo je motorka menšia, a tak miestami rozmýšľam, či to je dobre alebo zle. Priznám sa, že pre túto kategóriu je to dobrá správa, lebo menší jazdci alebo ženy to ocenia.
Posed je uvoľnený a ruky sú v dobrej polohe, takže celkovo dovoľuje aj väčšiu porciu kilometrov. Pootočím plynom a vystrelím dopredu, odpich je fajný. Počas presunu na Babu skúšam mestskú premávku cez Pezinok, ktorý je večne plný, a tu nachádzam výhody subtílnejšieho charakteru motorky, lebo medzi autami kľučkujem ako so skútrom. Radenie bez spojky je vysoko návyková vec a okrem jednotky spojku nepoužívam ani v meste. Quickshifter funguje výborne aj v nízkych rýchlostiach a vôbec nešklbe, bomba. Dvojvalec ide pekne odspodu a v meste pri 50ke mám najviac zaradenú 4ku, ale ani nižšie prevodové stupne nie sú nejako extra vytočené, a ja som väčšinou podržal 3ku, aby som bol imrvére ready vyraziť dopredu.
Na 5ke a 6ke je už cítiť pri mestských rýchlostiach podtáčanie motora a dosť ho to aj dusí. Keď vychádzam z Pezinka, tak začnem hneď predbiehať a priznám sa, že výkonu je tu dostatok, minimálne na bezpečné predbiehanie. Pod Babou si plachtím a pripravujem sa na zákruty nahor, gumy som zohrial športovejšou jazdou, tak sa nemám čoho báť. Samozrejme, je ešte chladno, tak človek musí ísť na to s rozumom.
Hneď prvý vracák a ja dávam plné brzdy, rozbliká sa mi štvorblinker a krásne sa sklopím do zákruty, za zákrutou na dvojke letím dopredu, dokonca sa mi mierne odlepuje predné koleso od zeme, zaujímavé. Ten kto vám bude tvrdiť, že Hornet je slabý, tak ho asi nikdy neskúšal. Dá sa tu veľa pohrať s plynom a športovo si zajazdiť napríklad aj na Pezinskej Babe. V zákrutách sa mi darí držať zvolenú stopu a smer, a za to všetko môžem ďakovať dobre vyladenému podvozku. Brzdy fungujú stabilne a ja sa na ne môžem plne spoľahnúť.
Hore na semafore chytám zelenú vlnu a do cieľa prichádzam prvý. Myslel som, že tu sa otočím a idem naspäť, ale zábava ma presvedčila vyskúšať aj druhú stranu Pezinskej Baby smerom na Pernek. Dole sa otočím a idem zas naspäť hore, gumy držia výborne a podvozok mi dodáva odvahu v zákrutách. Nie je zbytočne tvrdý, ale ani nepohupuje. Je síce mierne mäkšie naladený, ale v zákrutách drží stopu.
Displej je dobre čitateľný, a tak si užívam otáčky až po červené pole. Celý čas mám zvolený režim SPORT. Displeju sa dá asi jediné vytknúť a to, že je lesklý a niekedy mi odrážal svetlo. Hore na Babe zastavujem a všetky hlavy sa otáčajú na mňa, predsa len je to nový kúsok a priťahuje pohľady, a ten čo ho nezbadá, tak ho počuje. Sem tam som si všimol, že mi na displeji bliká trakčná kontrola, ale za to sa môžem poďakovať ešte stále studenému asfaltu a rozbitej ceste. Po zime je to opäť horšie a mám pocit, že o chvíľku si tu môžeme spraviť brigádu, aby sa tu dalo jazdiť. Tu ma Hornet prekvapil správaním aj na takto rozbitej ceste a nedostával som šupy od podvozku, pekne žehlil všetky nerovnosti a držal smer, takže podvozok hodnotím ako veľmi dobrý. Brzdy sú tiež dostatočne silné a stačí ich normálne stláčať, takže nie je potrebné nejaké špeciálne chovanie od jazdca.
Z PK Baby som si odskočil na nemecké diaľnice a zistil som zaujímavé poznatky. Na 5ke som vytiahol 221 km/h, ale po zaradení 6ky to kleslo naspäť na 216 km/h a pomaly som sa škriabal naspäť, takže viac ako 221 km/h som nevydoloval. Celkom slušná rýchlosť, a do 190 km/h to ťahá naozaj výborne. K náporu vetra sa nevyjadrujem, lebo keď človek vlastní naháč a chce jazdiť športovo, tak musí v posilke cvičiť aj krčné svalstvo. Po bláznení sa v rýchlostiach som chcel otestovať ešte jeden faktor a to zábavu pre chuligánov. Pekne som si na dvojke brnkol po spojke a motorka vyletela krásne na zadné. Čo ma ale prekvapilo bolo, že na tom zadnom to išlo hladko a tak som sa naspäť s predným kolesom neponáhľal. Odpoveď či je to zábavné aj pre tých, ktorí si potrpia na tieto srandičky, znie áno.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CB750 Hornet |
Rok: | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2023 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 755 ccm |
Max. výkon: | 91.8 k (67.5 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 75 Nm / 7250 ot. |
Kompresný pomer: | 11,0 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 87 x 63.5 |
Palivový system: | PGM FI |
Rozvod: | OHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 190 kg |
Výška sedla: | 795 mm |
Rázvor: | 1420 mm |
Dĺžka: | 2090 mm |
Šírka: | 780 mm |
Výška: | 1085 mm |
Svetlá výška: | 140 mm |
Objem nádrže: | 15.2 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 205 km/h |
Spotreba paliva: | 4.35 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 262 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | USD vidlica Showa SFF-BP, USB C, Wheelie Control |
Poznámka: | |
Poznámka: | EURO 5 Honda Smartphone Voice Control pre telefóny so systémami Android aj iOS. Cena 10/2022 7 590 EUR |
Pridané: 02.04.2023 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 168687 | Včera: 179564