Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test horúcej novinky Honda CB750 Hornet (2023) - mínus dva valce, ale o to viac zábavy! 2/2

 Zdieľať

Pridané: 02.04.2023 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 6831 [Testy a predstavenia - Test]

Honda CB750 Hornet (2023)
Honda CB750 Hornet (2023)

Názor druhého redaktora:

Peter Fischer:

Nový Hornet je jednou z najdôležitejších noviniek pre rok 2023, pretože niekoľko rokov v ponuke Hondy chýbal, a od roku 1998, kedy prišiel prvý Hornet vôbec, si vybudoval doslova až ikonické meno. Novinka však nemá s pôvodnými Hornetmi spoločné takpovediac vôbec nič, a dokonca má úplne iný motor - radový dvojvalec s pálením po 270 stupňoch, čo mu dodalo podstatne krúťakovejší charakter než mali predchádzajúce generácie.

Nový dvojvalec je aj v novom Transalpe, ktorý Awia vyskúšal ešte predtým než sme si vyzdvihli Horneta, a rozhodne nešetril chválou. Agregát je dostatočne silný a ako sa dnes patrí, aj dosť krúťakový. 75 Nm je nielenže viac než mali predchádzajúce generácie, ale ich rozmiestnenie v otáčkovom poli je plochšie. To znamená, že na bežných cestách alebo v pekných zákrutách je o dosť využiteľnejší, lebo jednoducho všetky newtonmetre si prídu na svoje. A aj keď je novinka silnejšia než predchodcovia, má úplne iný charakter, pri ktorom si neviem predstaviť niečo ako býval kedysi Hornet cup. Zato však bežné zákruty povymetáš o dosť kvalitnejšie. Má len 190 kíl! A vzadu gumu so šírkou 160. Na to sme pri Hornetoch tiež neboli zvyknutí. V náklone pochopíš, že okrem iného charakteru motora je tu aj iný štýl prejazdu zákrutou.

Na čo sme pri Honde tiež neboli zvyknutí, je dravosť alebo až agresívnosť na najšportovejšom režime Sport. Hornet má vtedy divokejší plyn a neraz sa predok prestane dotýkať asfaltu. K tomuto Hondu dohnala pravdepodobne konkurencia, pretože ak by sem taký režim nedala, tak rivali jej zmiznú za horizontom.

Hornet 2023 je teda riadne dravý a športový, a na zákrutových cestách je podstatne využiteľnejší. Má aj rozprávkovú cenu!

ovládateľnosť, dravosť, made in Japan, cena svetlomet, zadná guma 160, možno meno

Honda CB750 Hornet (2023)
Honda CB750 Hornet (2023)

Konkurencia

Najtvrdší konkurent je takmer určite etalón triedy Yamaha MT-07, ktorá je značne menšia, ale s ešte športovejším motorom. Doslova horúcim rivalom je novinka Suzuki GSX-8S, na ktorej sme sa ešte neodviezli, ale pevne veríme, že v lete sa ku nej dostaneme a budeme ju vedieť s Hornetom porovnať. Celkom iný charakter ponúka Triumph s trojvalcom Trident 660, ktorý je však menej športový a viac elegantný. Nesmieme zabudnúť na ďalšiu stálicu, Kawasaki Z650, ktorá je koncepčne už tak trochu pozadu. S prižmúrenými očami by sme za konkurenta mohli považovať aj KTM Duke 790, ale tá je športovosťou a divokosťou naozaj niekde inde. Pri veľkej dávke fantázie by rivalom mohla byť aj Ducati Monster, ale tá už je fakt ustrelená vo všetkom. A keby niekomu bolo veľmi smutno za starou štvorvalcovou školou, Honda stále ponúka CB650R, v ktorom bije aspoň kúsok srdca starých Hornetov.

Honda CB750 Hornet (2023)
Honda CB750 Hornet (2023)

Záver

Hornet ma milo prekvapil a nebudem sa čudovať, keď zaplní naše cesty. Chovaním mi prišiel silnejší ako hovoria čísla. Je zábavný a všestranný. Možno to nie je starý dobrý štvorvalec, ale je tu nový dvojvalec s väčším objemom a ten nahrádza chýbajúce dva valce. Za mňa je to univerzálna motorka, ktorá sa vie rýchlo prepletať plnými mestskými uličkami, mimo mesto sa nebojí ukázať svoju športovú stránku a nestratí sa ani na dlhších výjazdoch. Je potrebné si uvedomiť, že dvojvalce prichádzajú preto, že chcú osloviť širšie spektrum jazdcov, ľahšie sa využívajú v meste, výkon vám prichádza skôr, takže nie je potrebné ich vytáčať do nebies a ľahšie sa s nimi manipuluje. Ja to prijímam všetkými desiatimi a hrdo hovorím Hornet, vitaj medzi nami.

Plusy, mínusy

zvuk, ťah motora, posed mýlenie si so slabšími modelmi, lesklý odraz dispeja, nápor vetra

Video: Honda Hornet (2023) - mínus dva valce, ale o to viac zábavy!

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Ceny vybraných doplnkov

Sport sada 672 eur
Style sada 494 eur
Touring sada 923 eur
Sedlo jazdca 116 eur
Vyhrievané rukoväte 304 eur
Kryt zadného sedla 230 eur
Hliníkový držiak riadidiel 115 eur
Závažia na riadidlá 57 eur
Nálepky na kolesá 46 eur
Plexi 99 eur
Športové stupačky jazdca 93 eur
Tank pad 36 eur
Bočné padacie protektory 220 eur
Quickshifter 283 eur
Koncovka SC Project 870 eur
Koncové zákaznícke ceny s DPH.

Text: Matej Mularčík
Foto a video: Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd.

Foto:
 Honda CB750 Hornet 2023 Yamaha MT-07 2022 Suzuki GSX-8S 2023 Triumph Trident 660 2023
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaYamahaSuzukiTriumph
Model:CB750 HornetMT-07GSX-8STrident 660
Rok:2023202220232023
Novinka:NOVINKA 2023NOVINKA 2023
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:755 ccm689 ccm776 ccm660 ccm
Max. výkon:91.8 k (67.5 kW) / 9500 ot.74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.83.0 k (61.0 kW) / 8500 ot.81.6 k (60.0 kW) / 10250 ot.
Max. krútiaci moment:75 Nm / 7250 ot.68 Nm / 6500 ot.78 Nm / 6800 ot.64 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:11,0 : 111.5 : 112.8:111.95:1
Vŕtanie x Zdvih:87 x 63.580 x 68.6 mm84.0 mm x 70.0 mm74.0 x 51.1 mm
Palivový system:PGM FIvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:130 mm130 mm
Zdvih vzadu:150 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová 2 piestik
Priemer bŕzd vpredu:296 mm282 mm310 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70ZR-17120/70-17120/70ZR17M/C (58W)120/70 R17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestik
Priemer bŕzd vzadu:240 mm245 mm240 mm255 mm
Pneu vzadu:160/60ZR-17180/55-17180/55ZR17M/C (73W)180/55 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:190 kg182 kg202 kg189 kg
Výška sedla:795 mm805 mm810 mm805 mm
Rázvor:1420 mm1400 mm1465 mm1401 mm
Dĺžka:2090 mm2085 mm2155 mm2020 mm
Šírka:780 mm745 mm775 mm795 mm
Výška:1085 mm1090 mm1105 mm1089 mm
Svetlá výška:140 mm140 mm145 mm
Objem nádrže:15.2 l14 l14 l14 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:205 km/h
Spotreba paliva:4.35 l/100km4.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 262 kmcca 244 km
Servisný interval:16000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:USD vidlica Showa SFF-BP, USB C, Wheelie Controlukazovateľ zaradeného stupňapodvozok KYBShowa USD a tlmič
Poznámka:
Poznámka:EURO 5
Honda Smartphone Voice Control pre telefóny so systémami Android aj iOS.
Cena 10/2022 7 590 EUR
Cena 4/2021: 6 590 eurEasy Start System a low rpm assistCena 5/2022: 7 550 eur
Foto:
 Honda CB750 Hornet 2023 Kawasaki Z650 2023 Honda CB650R 2022
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaKawasakiHonda
Model:CB750 HornetZ650CB650R
Rok:202320232022
Novinka:NOVINKA 2023
Kategória:NaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:755 ccm649 ccm649 ccm
Max. výkon:91.8 k (67.5 kW) / 9500 ot.68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot.91.1 k (67.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:75 Nm / 7250 ot.64 Nm / 6700 ot.64 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:11,0 : 110.8:111,6 : 1
Vŕtanie x Zdvih:87 x 63.583 x 6067 x 46 mm
Palivový system:PGM FIvstrekovanievstrekovanie PGM-FI
Rozvod:OHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:130 mm125 mm120 mm
Zdvih vzadu:150 mm130 mm127 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:296 mm300 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70ZR-17120/70ZR17M/C (58W)120/70-17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm220 mm240 mm
Pneu vzadu:160/60ZR-17160/60ZR17M/C (69W)180/55-17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:190 kg187 kg202.5 kg
Výška sedla:795 mm790 mm810 mm
Rázvor:1420 mm1410 mm1450 mm
Dĺžka:2090 mm2055 mm2130 mm
Šírka:780 mm775 mm780 mm
Výška:1085 mm1080 mm1075 mm
Svetlá výška:140 mm130 mm150 mm
Objem nádrže:15.2 l15 l15.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:205 km/h
Spotreba paliva:4.35 l/100km5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 262 kmcca 232 km
Servisný interval:6000 km12 000
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériinie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériinieáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:USD vidlica Showa SFF-BP, USB C, Wheelie Controlukazovateľ zaradeného stupňa, servisný interval 12 000 kmukazovateľ zaradeného stupňa
Poznámka:
Poznámka:EURO 5
Honda Smartphone Voice Control pre telefóny so systémami Android aj iOS.
Cena 10/2022 7 590 EUR
Cena 4/2023: 7 795 eurCena 4/2021: 7 790 eur

<

Pridané: 02.04.2023 Autor: Matej Mularčík Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 21547 | Včera: 196067