Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 08.11.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3983 [Novinky - Predstavujeme]
Krásnych 166 kg pohotovostných na 100 koní vo verzii RS660 Extrema! Plus náčrt toho, kam sa bude uberať elektromobilita v podaní značky Aprilia.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2023 | Nasledujúci
Aprilia predstavuje model RS 660 Extrema, najšportovejšiu verziu tohto aktuálneho modelového radu. Názov pripomína Apriliu 125 Extrema, jeden z najvýkonnejších a najrýchlejších osminkových modelov, vyrábaných v rokoch 1992 až 1994.
Vďaka svojej vyladenej a novej štandardnej výbave sa RS 660 Extrema pýši neuveriteľnou pohotovostnou hmotnosťou 166 kg a mení štandardy pomeru hmotnosti a výkonu (ten je s hodnotou 100 koní najvyšší vo svojej triede), ktorý je, ako je známe, úplne zásadný pre zábavu na ceste, ale aj efektívnu jazdu na okruhu. Tento míľnik sa podarilo dosiahnuť vďaka špeciálnej štandardnej výbave, ktorá zahŕňa predovšetkým nový a ľahší homologovaný výfukový systém SC Project s karbónovou koncovkou na pravej strane (už nie pod motorom). Ten sa dodáva vrátane držiaka koncovky z čierneho eloxovaného hliníka, ktorý umožňuje odmontovať stupačky spolujazdca, čo prispieva k ešte nižšej hmotnosti. Celkovému zníženiu hmotnosti pomáha aj predný blatník a klin pod motorom s úplne novým dizajnom a z vysoko kvalitného karbónu.
Športový charakter RS 660 Extrema podčiarkuje aj kryt zadného sedla, ktorý nahrádza sedlo spolujazdca a umocňuje elegantný dizajn zadnej časti. Sedlo spolujazdca sa dodáva s motocyklom, ktorý je stále homologovaný na jazdu vo dvojici. Okrem štandardnej elektroniky modelu RS 660 (ktorá zahŕňa kontrolu trakcie, náklonové ABS, motorovú brzdu, mapy motora a wheelie control - všetko nastaviteľné) má RS 660 Extrema vo výbave aj softvér, ktorý umožní nastaviť quickshifter na obrátené radenie. To znamená, že prevodovku je možné na cestné alebo pretekárske radenie prenastaviť úplne nezávisle, bez výmeny akéhokoľvek komponentu – čo je ideálne napríklad pre okruhové dni. Nové špeciálne biele a červené prevedenie je inšpirované športom a prispieva k nezameniteľnému vzhľadu.
Projekt ELECTRICa predstavuje víziu značky Aprilia na tému mobilita pre najmladších jazdcov blízkej budúcnosti. Je to okno, ktoré sa otvára smerom k budúcnosti, je to kvalifikovaný a starostlivo premyslený pohľad dopredu, ktorý Aprilia, ako značka najviac naklonená experimentom, ponúka novým generáciám. Aby im zaručila zábavu pri jazde na motocykli v akomkoľvek prostredí a bez akýchkoľvek obmedzení.
Presne tak, ako pri predstavení platformy 660, ktorá dokonale naplnila požiadavky najmladšej generácie motocyklových jazdcov radom výkonných, ľahkých a zábavných – ale zároveň ľahko dostupných – motocyklov, je ELECTRICa originálnym a úplne novým
projektom spoločnosti Aprilia venovaným ďalšej generácii.
Projekt ELECTRICa využíva všetky know-how materskej skupiny Piaggio, ktorá pracuje na elektrickom pohone už od roku 1975 a počas tohto obdobia predstavila celý rad vozidiel, medzi ktoré patrí napríklad aj MP3 Hybrid, prvý hybridný skúter na svete. Obrovské možnosti, ktoré prináša digitalizácia a sociálne siete, vedú k všeobecným radikálnym zmenám životných návykov. Vzhľadom na to, že stále väčšie množstvo aktivít je
možné prevádzkovať na diaľku, menia sa aj potreby dochádzania. Neobmedzený pohyb ale zostane nutnosťou, najmä medzi najmladšími ľuďmi. Vzrušujúci zážitok z jazdy, ktorý môže poskytnúť iba motocykel, nemožno virtuálne nahradiť ani reprodukovať. Projekt ELECTRICa je nový koncept – ľahký motocykel s nulovými emisiami pre zábavnú a uspokojujúcu jazdu, ktorá poskytne maximálnu slobodu a potešenie z jazdy aj pri používaní v mestách budúcnosti. Ani tam zábava a sloboda jazdy nebudú môcť chýbať a vždy budú základnými hodnotami všetkých strojov vyrobených Apriliou, továrňou na špičkové športové motocykle.
Vzhľad je nezameniteľný najmä spredu, kde vyniká moderné poňatie trojitého svetlometu, typického pre všetky Aprilie, ktorý vyniká výraznými športovými líniami. Jednoduchú ovládateľnosť zaručujú kompaktné rozmery a malá výška sedla, ale aj nízka hmotnosť a ovládacie prvky oboch bŕzd na riadidlách, ktoré uľahčujú prechod zo skútrov.
Elektromotor je umiestnený v strednej časti a poháňa reťazový sekundárny prevod. Bezkľúčový systém, LCD prístrojový panel a kolesá generujúce zvuk tu zastupujú technológie zamerané na praktickosť i aktívnu bezpečnosť. To je oblasť, v ktorej vždy bola Aprilia priekopníkom a stále patrí na špičku svetových výrobcov.
Pridané: 08.11.2022 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2023 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 101007 | Včera: 166064