Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test klasiky najklasickejšej - Moto Guzzi V7 Stone (2021) 2/2

 Zdieľať

Pridané: 30.12.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 6328 [Testy a predstavenia - Test]

Moto Guzzi V7 Stone (2021)
Moto Guzzi V7 Stone (2021)

Názor druhého redaktora:

JakubJ:

Hergi mi na obed pred officom prenecháva kľúč od motorky a ja sa cítim presne ako korporátni týpci v reklamách, ktorých únikom z reality sklenených akváriek je jazda na motorke. Babie leto je v plnom prúde, na oblohe ani mráčik, a mne po celý zvyšok pracovnej doby v hlave rotuje predstava ako na V7-čke bezstarostne brázdim cesty Záhoria. Keď konečne padla, okamžite prášim dole ku motorke.

Silueta je už z diaľky stará známa V7, ale viac či menej viditeľné zmeny ktorými prešla jej oproti predchádzajúcim itineráciam dodávajú výraz dospelejšej a svalnatejšej motorky. Idem teda na hmatový test. Klop-klop! Hmm, blatníky plastové, bočné kastlíky tiež, kryty vstrekovania, svetlo a jeho obruč to isté... Ešteže tá 21-litrová bandaska je poctivá kovová. Otáčam kľúčom a predo mnou sa rozsvieti plne digitálna prístrojovka. Nájdete na nej údaje od výmyslu sveta, ale prečo sa tam nevošiel palivomer je pre mňa záhadou. Prehadzujem teda nohu cez 780 mm vysoko posadené sedlo a štartujem.

Dobrou správou je, že charakter motora a vibrácie sú nezameniteľná Moto Guzzi, tou horšou, že zrejme kvôli norme Euro 5 je jeho zvukový prejav pochovaný niekde hlboko vo veľkých koncovkách výfukov. Ešte chvíľu sa spoločne trasieme, a keď je motor trocha ohriaty, kopem jednotku. Tu prichádza prvé prekvapenie, nakoľko sa tento úkon zaobišiel bez povestného sprievodného úderu kladiva o kovadlinu. Púšťam z dosť ostra zaberajúcu spojku, pridávam plyn, a motorka sa s veľkým elánom derie vopred. Fíha, toto som nečakal, a pokiaľ na V7-čku sadne úplný začiatočník, môže ho to trocha vyplašiť. Hneď prvý prejazd kruháčom ale naznačuje prečo si nakoniec túto strojovňu zamilujem. Čakal som trocha ťažkopádnejšie ovládanie a mierne pretláčanie sa s motorkou pri nájazde do zákrut, ale ona sa do nich vrhá s ľahkosťou podobnou moderným naháčom s oveľa agresívnejšou geometriou. Spolu s veľkorysým rajdom to znamená, že v meste na vás len tak niekto nemá a premávkou sa presekávate ako Steven Segal rojom zloduchov. Ešte poznámka k prevodovke – trafiť neutrál pri našom čerstvo zabehnutom kuse bol naozaj boj. Som si ale istý, že ide o konštrukčnú vlastnosť a s pribúdajúcimi kilometrami sa prevodovka poddá.

Moto Guzzi V7 Stone (2021)
Moto Guzzi V7 Stone (2021)

Preštrikovanie sa upchatou Bratislavou teda prebehlo rýchlo a ja sa už ocitám pod Pezinskou Babou, kde sa akurát otáčajú chalani na športových naháčoch. Nechcem im nič darovať zadarmo, preto točím motor viac k 5000 otáčkam, kde sa nachádza vrchol krútiaceho momentu, motorku preklápam zo strany na stranu, a náramne sa bavím. Voľnosť náklonu je na danú triedu úplne v poriadku (škrtol som si ale aj tak, hehe) a V7-čka tu ukazuje, že nechce byť len komótnou retro hipsterčinou, ale keď v jej majiteľovi buchnú sadze, tak dokáže aj patrične pobaviť. Len treba mať na pamäti, že predný štvorpiestik od Bremba obkuskáva 320 mm kotúč sám a na spomalenie z vyšších rýchlostí to chce väčší tlak na páčku, pretože aj brzdná sila motora je tu minimálna, takže na tú sa spoliehať nemôžete. ABS a kontrola trakcie (dvojúrovňová s možnosťou vypnutia) sú u V7-čky štandardom už od roku 2015, takže základnú porciu elektroniky tu máme.

To som ale už v Perneku, odbáčam na Rohožník, a je čas spomaliť a nasadiť kochacie tempo. Motor je ale aj tak fajn držať okolo 4000 otáčok, kedy do pozadia ustúpi jeho trocha hrubý prejav a ostanú len príjemné vibrácie. Zároveň začínam plne vnímať aj iné detaily. Výplň sedla je príjemný stred čo sa tuhosti týka, a ergonomický trojuholník mi pri mojich 177 cm dáva pocit, že v tejto jazdeckej pozícii môžem ísť aj na kraj sveta. Podvozkové komponenty od KYB si s nástrahami cesty č. 501 dávajú rady statočne, a ja do Moto Guzzi posielam cukrovinky Čierny Princ za to, ako dobre trafili pri ich výbere kompromis medzi tým, aby motorka v zákrutách nebola príliš uhúpaná, ale zároveň z vás na bežnej slovenskej ceste nevytriasla dušu. Z môjho transcendentálneho stavu ma ale vytrhujú spätné zrkadlá, ktoré sa vplyvom náporu vetra sklopili dozadu ako ušká šťastnej Shiba Inu. Bez sady kľúčov ich však nedotiahnete a byť majiteľom, tak moja prvá úprava smeruje k nákupu nejakých fajnových bar-endov a tieto zahodím niekam veľmi ďaleko.

O nejakú hoďku neskôr motorku nechávam naspäť u Hergiho a plný dojmov sumarizujem. Nová V7 je jasným posunom vpred v každom smere oproti minulým generáciám. Verziu Stone by som odporučil ľuďom, ktorí chcú klasicky vyzerajúcu motorku, ktorá je ale tak trocha čistým plátnom na prípadné individuálne úpravy (ladené Mistraly a dobré späťáky by boli ako prvé na mojom zozname). Minimum chrómu zároveň znamená, že vám nebude ľúto s motorkou dochádzať za každého počasia do práce, a od pravidelnej údržby reťaze vás odbremení bezúdržbový kardan. Zvládne ju začiatočník, pobaví vyjazdenejšieho, a pri odchode z garáže sa za ňou radi obzriete a bude vás hriať pocit, že za svoje peniaze ste dostali dobre jazdiacu a vyzerajúcu motorku s bohatým historickým odkazom.

nový motor, rozumne naladený podvozok, perfektná obratnosť, ergonómia, 21-litrová nádrž, je to Moto Guzzi, takže sa môžete všade vychvaľovať že táto značka vyrába motorky už 100 rokov menej plastov prosím, pridusený zvuk, chýbajúci palivomer, tŕň bočného stojanu je dosť vzadu, v zábehu pomerne tvrdá prevodovka

Moto Guzzi V7 Stone (2021)

Video: Test Moto Guzzi V7 Stone (2021) - klasika najklasickejšia

Konkurencia

Hipsterských retromodelov je dnes veru dosť. V tejto triede pragmatizmus nemá miesto, ide sa čisto na emócie. Dovolil som si však vyškrtnúť veľké litre a viac, pretože ich ceny aj parametre sú predsa len niekde inde.

Jasným súperom V7 je deväťstovkový Triumph Street Twin, ktorý má rovnaký výkon, ale kráľovsky najvyšší a zároveň najnižšie položený krúťak z celej triedy. Je o znesiteľných 250 eur drahší od Moto Guzzi, a ponúka lepšie dávkovateľný plyn a o niečo športovejšie schopnosti. Kto by chcel ešte viac športovať, pre toho by bola vhodná osemstovka Ducati Scrambler, pravdepodobne v základnej verzii Icon. Má podobnú cenu ako Triumph, teda necelé tri stovky nad Moto Guzzi, ale už len hodnota a umiestnenie výkonu 73 koní pri 8 250 otáčkach značí, ako chce Scrambler jazdiť. Je to jednoznačne najšportovejší stroj z tohto výberu. Zostávajú dva 35-kW stroje: Royal Enfield Interceptor 650 a Kawasaki W800. Ikonický a netuctový Royal Enfield je zo všetkých najdostupnejší, teda o 1 300 eur lacnejší než Moto Guzzi. Treba však počítať so značne „ležérnejším“ charakterom aj spracovaním než majú ostatné stroje. Kawasaki W800 je potom najdrahší model v tejto triede, bez piatich eur stojí rovných desať tisíc. Tiež má veľmi pokojný charakter, fabricky dokonalé spracovanie, krúťak 63 Nm pri 4 800 otáčkach a rozvodový pohon nádherným kráľovským hriadeľom.

Moto Guzzi V7 Stone (2021)

Záver

Moto Guzzi V7 teda nabrala na výkone aj krúťaku, ale z jej pokojného charakteru to nič neubralo. Prekvapilo nás, že s novým väčším motorom prišli až také veľké a rýchlo dávkované porcie krútiaceho momentu, kým športovosť zostala niekde v úzadí. V7 Stone ani nemusíš nejako veľmi upravovať, má dokonalé spracovanie, a ak neplánuješ často voziť spolujazdca, nič jej nechýba - aj keď ide o čisto minimalistický stroj. Ak ti však v žilách koluje benzín, investícia aspoň do výfukov bude takpovediac povinnou jazdou. Aby ten jej pohodový prejav bol zosilnený zodpovedajúcim podmazom. Cena Moto Guzzi V7 Stone je 8 899 eur. K dispozícii je aj v 35-kW verzii.

Plusy, mínusy

spracovanie, charizma pridusený zvuk, tvrdá prevodovka

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Moto Guzzi V7 Stone (2021)

Servisný interval 10 000 km alebo 1 rok
Reálna spotreba 5,8 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 21 l (3 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 310 km
Cena motorky 8 899 eur

Text: Peter Fischer, JakubJ
Foto: Peter Fischer, JakubJ
Video: Peter Fischer, Viktor Fischer

Motocykel zapožičala spoločnosť Faber, s. r. o.

Foto:
 Moto Guzzi V7 Stone 2021 Triumph Street Twin 2021 Ducati Scrambler Icon 2021 Royal Enfield Interceptor 2021 Kawasaki W 800 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:Moto GuzziTriumphDucatiRoyal EnfieldKawasaki
Model:V7 StoneStreet TwinScrambler IconInterceptorW 800
Rok:20212021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021
Kategória:KlasikaKlasikaNaháčKlasikaKlasika
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:853 ccm900 ccm803 ccm648 ccm773 ccm
Max. výkon:65.0 k (47.8 kW) / 6800 ot.65.3 k (48.0 kW) / 7500 ot.73.4 k (54.0 kW) / 8250 ot.47.6 k (35.0 kW) / 7100 ot.47.6 k (35.0 kW) / 6000 ot.
Max. krútiaci moment:73 Nm / 5000 ot.80 Nm / 3800 ot.67 Nm / 5750 ot.52 Nm / 4000 ot.62.9 Nm / 4800 ot.
Kompresný pomer:11:111:19.5:18.4:1
Vŕtanie x Zdvih:84 x 77 mm84.6 x 80 mm88 x 66 mm78 mm x 67.8 mm77 x 83
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHC (2V)SOHC (4V)Desmodromický rozvod (2V)SOHCSOHC (4V)
Chladenie:vzduchomkvapalinouvzduchomvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:kardanreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm150 mm110 mm130 mm
Zdvih vzadu:120 mm150 mm80 mm105 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová, 4-piestikový strmeň Brembojednokotúčovájednokotúčovákotúčovájedno kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm330 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:110/90 18100/90-18110/80-18100/90-18100/90-18M/C 56H
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2-piestokový strmeňjednokotúčovájednokotúčovákotúčovákotúčová
Priemer bŕzd vzadu:255 mm245 mm240 mm270 mm
Pneu vzadu:150/80 17150/70 R17180/55-17130/70-18130/80-18M/C 66H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:198 kg173 kg
Hmotnosť s náplňami:189 kg202 kg221 kg
Výška sedla:760 mm798 mm804 mm790 mm
Rázvor:1415 mm1445 mm1465 mm
Dĺžka:2090 mm2100 mm2122 mm2135 mm
Šírka:785 mm855 mm789 mm925 mm
Výška:1114 mm1150 mm1165 mm1120 mm
Svetlá výška:174 mm130 mm
Objem nádrže:21 l12 l13.5 l13.7 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.1 l/100km4.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 198 kmcca 261 km
Servisný interval:12000 km12000
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Poznámka:
Poznámka:Cena 11/2021: 8 899 eurCena 11/2021: 9 150 eurCena 11/2021: 9 590 eurCena 11/2021:Cena 11/2021: od 9 995 eur

<

Pridané: 30.12.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 381242 | Včera: 130168