Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 09.09.2021 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7125 [Testy a predstavenia - Test]
Prvé dpjmy R 18 B - V okolí Frankfurtu som nikdy nebol testovať žiadnu motorku a tak ma milo prekvapili cestičky ktoré pre nás organizátor pripravil. Z diaľnice sme čoskoro vyrazili na vidiek a na okresky. R18 B sa ukázala pohodlná a vynikajúco ovládateľná motorka. Na tú vyššiu hmotnosť som si musel zvyknúť hlavne pri otáčaní sa počas fotenia ale po krátkom čase som bol úplne v pohode...
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: BMW.press, Tomáš Hajduch - Awia
30.07.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 6046 [Novinky - Predstavujeme]
Je celkom logické, že zo svojej majestátnej R18 spraví BMW niekoľko verzií. Práve prichádza tá najveľkolepejšia - R18 Transcontinental.
11.02.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 15095 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Je dosť možné, že keby bežný motorkár niekde na ceste na sekundu zazrel novú R 18, pomyslel by si, že to bol skutočný veterán, a nie novinka napchaná modernými technológiami.
V okolí Frankfurtu som nikdy nebol testovať žiadnu motorku a tak ma milo prekvapili cestičky ktoré pre nás organizátor pripravil. Z diaľnice sme čoskoro vyrazili na vidiek a na okresky.
R18 B sa ukázala pohodlná a vynikajúco ovládateľná motorka. Na tú vyššiu hmotnosť som si musel zvyknúť hlavne pri otáčaní sa počas fotenia ale po krátkom čase som bol úplne v pohode Aj tak za jazdy pocit veľkej hmotnosti absolútne mizne rovnako ako aj vibrácie motora ktoré sú tak zrejmé na voľnobehu. Inak aj tieto vibrácie na voľnobehu sa menia podľa zvoleného režimu a sú v režime Rock výraznejšie ako v ostatných dvoch. Aj tu je vidno že si BMW dalo záležať na emóciách a charaktere toho motora.
Veľmi dobré je naladený podvozok ktorý má vzadu vyššie zdvihy a je to poznať R 18 B je typický touring bike Podvozok má elektronické nastavovanie aj automaticky nastavuje predpätie podľa zaťaženia a snaží sa dať posádke maximálne pohodlie na cestách.
Neoddeliteľnou súčasťou celku je audiosystém Marshall ktorý musím spomenúť. Mali sme pripravený perfektný playlist rockovej muziky a bola to paráda. Asi najlepšie ozvučenie na motorke aké som kedy zažil a to aj vďaka zadným doplnkovým reproduktorom v bočných kufroch.
Najazdili sme takmer 300 km fakt svižným tempom a užili si kopec zákrut. Tu vynikajúco ovládateľnú motorku limitujú len trochu nízko položené stúpačky ktoré sa skoro oprú do asfaltu.
R18B v je veľký pohodlný tuning bike poháňaný charizmatickým veľkým boxer motorom s ktorým sa skvele cruisruje otvorenou krajinou v stylovom prevedení.
Dnes v menu Bagger made in Berlin. Oproti klasickej R 18 dostal prepracovanú geometriu, vyššie zdvihy vzadu, veľkú 24l nádrž, bočné kufre, polokapotáž s 10 palcovým TFT displejom a stvoricou budíkov a miernu nadváhu ;-)
Takmer 350 kg je cítiť už pri dvihaní z bočáku ale to je pre tieto biky typické. Mohutný boxer startuje neuveriteľným spôsobom a jeho vibrácie na neutrali maju charakter. K tomu sa ozýva dokonalý zvuk z audia od firmy Marshall.
Takto vybavený vyrážame do uličiek Frankfurtu a potom na diaľnicu. Motor má brutálny záťah už od 2000 ot. máš 150Nm v pravačke. Testujem adaptívny radar tempomat a funguje skvele. Nastavené mám 150 kmh a rýchlosť drží podľa jazdca predo mnou. Na touring biky skvelá vecička.
Pozdravujeme vás z predstavenia nových veľkých touring bikov z Nemecka. Ako sa dalo čakať BMW na báze ikonického cruisera s najväčším boxer motorom R 18 postavila dvojicu bikov lepšie vybavenú na cestovanie.
Okrem kapotáže a kufrov to bude ale aj o muzike o kvalitu ktorej sa postarala firma Marshall. Takže to vyzerá že sa máme dnes na čo tešiť.
Testovací okruh má viac ako 250 km a zavedie nás vraj aj do kopcov, zakrut a na vidiek. Tak uvidíme. Prvé dojmy vám pošleme už hneď po jazde.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | BMW | BMW |
Model: | R 18 B | R 18 Transcontinental |
Rok: | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1802 ccm | 1802 ccm |
Max. výkon: | 91.1 k (67.0 kW) / 4750 ot. | 91.1 k (67.0 kW) / 4750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 158 Nm / 3000 ot. | 158 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.6:1 | 9.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 107.1 x 100 mm | 107.1 x 100 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | OHV (4V) | OHV (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R 19 | 120/70 R 19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 300 mm | 300 mm |
Pneu vzadu: | 180/65 B16 | 180/65 B16 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 398 kg | 427 kg |
Výška sedla: | 720 mm | 740 mm |
Rázvor: | 1731 mm | 1731 mm |
Dĺžka: | 2560 mm | 2640 mm |
Šírka: | 964 mm | 1040 mm |
Výška: | 1126 mm | 1126 mm |
Objem nádrže: | 24 l | 24 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 180 km/h | 180 km/h |
Spotreba paliva: | 5.5 l/100km | 5.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 327 km | cca 327 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | za príplatok | za príplatok |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | za príplatok |
Asistent rozbehu do kopca: | za príplatok | za príplatok |
Audio systém: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Spiatočka: | za príplatok | za príplatok |
Iná výbava: | bočné kufre | bočné kufre a topcase |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 04/2022 od 27 300 EUR | Cena 04/2022 od 28 590 EUR |
Pridané: 09.09.2021 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 124999 | Včera: 146209