Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (60)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW predstavilo najväčší boxer v histórii - cruiser R18 s historickým koreňmi

 Zdieľať

Pridané: 04.04.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 18892 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

S R18 teraz BMW vstupuje do cruiser segmentu ako nikdy predtým a stavia pritom na svojej bohatej histórii. Čerpá z modelu R5 ako technologicky tak aj dizajnovo a R18 je tak puristickým strojom s boxer srdcom.

Najväčší boxer motor BMW:

BMW R 18 2020
BMW R 18 2020

Srdcom je novo vyvinutý motor - dvojvalcový vzduchom chladený "Big Boxer" (Veľký Boxer). Má zdvihový objem 1802 kubických centimetrov, výkon 67 kW (91 koní) pri 4 750 ot. To podstatné je ale krútiak od 2,000 do 4,000 ot je k dispozícii viac ako 150 Nm. Táto sila je samozrejme spojená s pulzujícim duchom a zvukom.

BMW R 18 2020 - First Edition
BMW R 18 2020
BMW R 18 2020
BMW R 18 2020

Tradičný rám

BMW siahlo po historicky vernom tradičnom dvojitom kolískovom ráme podobne ako to mala R5. Zadná kyvná vidlica integruje aj odkrytý kardanový náhon a vytvára dojem pevného zadného rámu.

BMW R 5 (1936)
BMW R 5 (1936)

BMW R 5 (1936)
BMW R 5 (1936)
BMW R 5 (1936)
BMW R 5 (1936)

Odpruženie je tak schované pred okom diváka. Vpredu je to klasická teleskopická vidlica ktorej klzáky sú schované v mohutných trubkách. Vzadu cantilever odpruženie. BMW zámerne upustilo od elektonického nastavoania podvozku. Zdvihy: 120 / 90 mm. Kolesá sú vypletané a o brzdenie sa stará dvojica kotúčov so štvorpiestikmi vpredu a jedným kotúčom vzadu.

BMW R 18 (2020) a BMW R 5 (1936)
BMW R 18 (2020) a BMW R 5 (1936)

R 18 poskytuje pohodlný posed s nohami vpredu.

BMW R 18 2020
BMW R 18 2020

BMW R 18 2020
BMW R 18 2020
BMW R 18 2020
BMW R 18 2020

Jazdné režimy a doplnkové asistenty:

R18 prichádza s trojicou jazdných režimov s netradičnými názvami: “Rain”, “Roll” a “Rock”. V sérii nájdeme aj vypínateľný systém ASC (Automatic Stability Control) teda trakčná kontrola, ktorá pomáha krotiť mohutný krútiaci moment stroja. Ako doplnok je možné doobjednať spiatočku a asistent rozbehu do kopca.

BMW R 18 2020 - First Edition
BMW R 18 2020 - First Edition

Predaj začne limitovanou sériou R 18 First Edition:

Sériová R 18 v klasickom čiernom vyhotovení a bielymi linkami, množstvom chrómovaných doplnkov a štítkami "First Edition" na sedle a bočných paneloch bude v ponuke pre prvých záujemcov o tento stroj.

BMW R 18 2020 - First Edition
BMW R 18 2020 - First Edition

BMW R 18 2020
BMW R 18 2020
BMW R 18 2020
BMW R 18 2020

R 18 pripravená na úpravy:

Už počas dizajnu stroja inžinieri počítali s úpravami stroja a tak má R 18 ľahko demontovateľný zadný rám a ľahko vymeniteľné lakované diely. Citlivo sú umiestnené vedenia hydrauliky bŕzd a spojky a tiež elektrické káble, ktoré umožňujú aj montáž vysokých riadidiel. Hlavy valcov s predný kryt klinového remeňa sú tiež ľahko vymeniteľné predože za nimi nie je olejový okruh.

BMW R 18 2020 - Doplnky  Individualisation
BMW R 18 2020 - Doplnky Individualisation

BMW R 18 2020 - Doplnky  Individualisation
BMW R 18 2020 - Doplnky  Individualisation
BMW R 18 2020 - Doplnky  Individualisation
BMW R 18 2020 - Doplnky  Individualisation

R 18 prichádza od začiatku s ponukou doplnkov Original BMW Motorrad Accessories pripravených v spolupráci s Roland Sands Design: “Machined” a “2-Tone-Black”. Doplnky zahŕňajú aj výrobky Made in USA a to sedlá Mustang a výfukyVance & Hines.

BMW R 18 2020 - Doplnky  Individualisation
BMW R 18 2020 - Doplnky Individualisation

Video: BMW R 18 - Duša je to na čom záleží - Oficiálne video

Video: Naživo: BMW R 18 2020 - odhalenie

Foto:
 BMW R 18 2020
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMW
Model:R 18
Rok:2020
Novinka:NOVINKA 2020
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1802 ccm
Max. výkon:91.1 k (67.0 kW) / 4750 ot.
Max. krútiaci moment:158 Nm / 3000 ot.
Kompresný pomer:9.6:1
Vŕtanie x Zdvih:107.1 x 100 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:OHV (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:90 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:300 mm
Pneu vpredu:120/70 R 19
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:300 mm
Pneu vzadu:180/65 B16
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:345 kg
Výška sedla:690 mm
Rázvor:1731 mm
Dĺžka:2440 mm
Šírka:964 mm
Výška:1126 mm
Objem nádrže:16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:180 km/h
Spotreba paliva:5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 214 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:za príplatok
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Zákrutové svietenie:za príplatok
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Asistent rozbehu do kopca:za príplatok
Spiatočka:za príplatok
Iná výbava:vypletané kolesá
Poznámka:
Poznámka:EURO 5
Verzia First Edition dostupná s chróm doplnkami v čiernej farbe s bielymi linkami.
Cena 09/2020: 22 490 EUR

Pridané: 04.04.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (60)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 100800 | Včera: 166064