Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 23.10.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5485 [Testy a predstavenia - Test]
Minibajk alebo pitbike, také názvy som počul, keď ju ľudia vidia prvýkrát. Niektorí si dokonca myslia, že to je skúter, ale je to normálna motorka. Ja s mojou výškou 183 cm na nej sedím pohodlne a nemusím sa veľa hrbiť, síce vyzerám vtipne, ale to mi nevadí. Niekto by ma nazval osou na bonbóne, iný si predstaví Buda Spencera ako jazdil na jeho motorke vo filme Ak sa nahneváme budeme zlí. Každopádne malý Grom poteší okoloidúcich ľudí, niektorých som dokonca videl ako sa úprimne smiali za volantom a tešili, že vidia niečo také. Mne sa páči ako je navrhnutý dizajn a aj to, že má ledkové predné svetlo. Blinkre vyzerajú ako z Tatry, ale aspoň je vidieť, čo chcete spraviť, aj keď to je relatívny pojem, vysvetlím nižšie. Zvuk je po naštartovaní veľmi tichý a tým, že to je vzduchom chladené, tak vám pripomenie stroje staršieho dáta.
Rozhodol som sa, že vyskúšam Groma trošku inak ako všetci. Každý si ho vie predstaviť v meste, ale čo tak výlet? Presne, zobral som ho mimo mesta na okresky z Bratislavy cez Trnavu, Hlohovec do Nitry a naspäť. Štartujem doma, nechávam Groma zohriať, raz mi zdochol, kým som sa obliekal, ale to nie je vada, je to normálne vzhľadom na ten mini motor a vzduchové chladenie. Vyrážam z domu a prvé kilometre sa zohrávam s motorkou. Má ukazovateľ zaradenej rýchlosti, budík je prehľadný aj čo sa týka otáčok a dokonca máte aj biele LED svetielko, ktoré Vás upozorní na preradenie na vyššiu rýchlosť. Jeho cestovná rýchlosť je niečo málo cez 90 km/h. V prípade, že sa priblíži kopček, tak musím podradiť do 4ky a rýchlosť klesne k 80 km/h. Ale keď príde dole kopec, tak rýchlosť atakuje 110 km/h. Moja maximálka bola 112 km/h.
V jazde po okreskách sa Grom nestratí. Dokonca keď vidím nákladiak, tak podraďujem a pustím sa do predbiehania, musím si ale na to vziať viac času a keď sa úspešne zaradím pred nákladiak, tak sa teším ako malý chlapec. Od radosti som si mávol rukou, šofér nákladného auta sa musel rehotať čo za krpca ho strelilo. Treba pripomenúť maličkosť, že tým, že kolieska sú ozaj malé, tak nerovnosti vás vytrasú, ale nie je to nič, čo by ste nezvládli.
Vždy keď prídem do mesta alebo zápchy, tak nastúpia prednosti, v ktorých Grom vyniká. Všade sa zmestí, ľahučko sa prepletá pomedzi autá, ba občas mám pocit, že ju zdvihnem pod pazuchy a prehodím na druhú koľaj :) Za každým mestom, dedinou pekne zrýchľujem čo to dá a poviem vám, nie je to až tak zlé. Medzi autami sa nestratíte a dokonca sem-tam predbieham keď sa dá, ale je potrebné si to vypočítať a vedieť odhadnúť, inak sa vám manéver nepodarí dokončiť.
V Trnave tankujem plnú, pozriem na stojan a tam svieti číslo 6 €, začnem sa smiať, dlho som nejazdil za 6 €. Tá motorečka nič nežerie a napriek tomu, že jazdím mimo miest a dedín okolo 90 km/h, tak žerie pod 2 litre. Úsporné vozenie veru. Cesta mi trvala presne ako mi vypočítala navigácia vzhľadom na to, že jazdím predpisovo a nad limity sa veľa nedostanem.
V Hlohovci a Nitre bola hustejšia premávka, tam so ocenil hmotnosť a rozmery motorky. Je veľmi jednoduché manipulovať s Gromom a meniť smer. Radenie funguje bez problémov a na nájdenie neutrálu treba trošku citu, inak ho prekopnete. Je to malý motor a netreba sa k nemu chovať hrubo. Predná brzda má ABS a funguje výborne, zadok dokáže flekovať, čo je veľká zábava. Mať takú moto v 16tich, to by bola sranda.
Jedinou nevýhodou, ktorú musím spomenúť, je nerešpektovanie Groma na ceste. Párkrát sa mi stalo, že auto z vedľajšej cesty si ma buď nevšimlo, alebo aj keď si ma všimlo, tak mi vošlo do cesty. Dokonca jedna pani v Modre si ma všimla, vošla mi a ostala stáť v strede hlavnej cesty, ledva som to dobrzdil so zablokovaným zadným kolesom, ktoré pišťalo, pani mávla rukou a išla ďalej. Občas ma na okreske dobehlo auto a nevedelo či ma má predbehnúť, tak sa mi stalo, že ma nechtiac vytláčali z cesty, neviem aký bol na to dôvod, lebo ja som šiel pekne v strede pruhu ako plnohodnotný účastník cestnej premávky, ale asi rozmery vodičov mätú a majú pocit, že im zavadziate na ceste, toľká škoda. Jazdu som si napriek výberu mimo teritória miest užil.
Našťastie kolízie neprevažovali moje nadšenie, a tak mi ostal dojem z jazdy výborný. Predsa len nebude každý majiteľ Groma chodiť na výlety, ale skôr ju využije v meste, a tak niektoré situácie nebude zažívať. Musím vám povedať, že keď sa priblíži zápcha, tak nielenže viete ísť stredom, ale tam kde sú autá príliš blízko, tak viete prejsť popred auto a prehodiť sa buď napravo alebo naľavo. Veľa ľudí si povie, veď na mesto je skúter, ktorý je praktickejší a netreba radiť, ale mať možnosť v 16tich vybrať si medzi skútrom alebo Gromom, tak neváham ani chvíľku. Dnešná mládež sa môže z takýchto strojov tešiť, ale aj ľudia čo chcú byť v meste štýloví. Dokonca aj na výlet sa dá ísť a ja som si Groma nesmierne užil a pripomenul si začiatky motorkovania.
obratnosť, LED svetlo, displej | rešpekt (nerešpektovanie), horší výhľad do spätných zrkadiel |
Veľa konkurencie Grom nemá, bežné osminkové motorky pod tlakom skútrov doslova vymierajú. Honda ponúka aj Monkey, čo je veľmi podobný stroj, ibaže v retro vzhľade, alebo spomínanú CB125F. Tá je od Groma o 1 100 eur lacnejšia, kým Monkey naopak o dve stovky drahšia. Máme tu aj zvláštny retro model Super Cub, ktorý tiež nespadá pod béčkové vodičáky, ten má podobnú cenu ako Grom.
Tlak skútrov je naozaj veľký - sú za nižšiu cenu a sú oveľa praktickejšie. Samozrejme, nedokážu veľmi športovať a často im chýba aj štýl, ale mladí začínajúci jazdci idu najmä po cene. Najdostupnejšie modely, napríklad Honda Vision 110, majú až o 1 500 eur nižšiu cenu než Grom, a to je teda dosť veľký peniaz.
Cena nového MSX125 Grom je 3 650 eur. Už len tento samotný fakt naznačuje, že budúci majiteľ vie prečo si ide kúpiť práve Groma - pre jeho športovosť a výstrednosť. Grom mu naozaj poskytne veľa priestoru na úpravy, trebárs aj motorické, ktoré jeho dynamiku posunú ešte vyššie, ale najmä estetické, čím na seba pritiahne všetky oči. Zábava a estetika, presne o to na Grome ide. A robí to dobre!
obratnosť, kompaktnosť, podvozok, zábava | cena |
Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Peter Fischer
Video: Peter Fischer, Viktor Fischer
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Slovensko, Ltd. o. z..
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | MSX 125 Grom | CB 125F |
Rok: | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2021 | NOVINKA 2021 |
Kategória: | Naháč | Naháč |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 125 ccm | 124 ccm |
Max. výkon: | 9.79 k (7.20 kW) / 7250 ot. | 10.88 k (8.00 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 10.5 Nm / 5500 ot. | 10.9 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 10 : 1 | 10 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 50,0 mm x 63,1 mm | 50 × 63,1mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (2V) | |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | |
Brzdy vpredu: | kotúčová dvojpiestiková | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 220 mm | 240 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-12 | 80 / 100 18M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 190 mm | 130 mm |
Pneu vzadu: | 130/70-12 | 90 / 90 18M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 103 kg | 117 kg |
Výška sedla: | 761 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1200 mm | 1280 mm |
Dĺžka: | 1760 mm | 2015 mm |
Šírka: | 720 mm | 750 mm |
Výška: | 1015 mm | 1100 mm |
Svetlá výška: | 180 mm | 160 mm |
Objem nádrže: | 6 l | 11 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 94 km/h | |
Spotreba paliva: | 1.522 l/100km | 1.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 295 km | cca 550 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | |
Iná výbava: | ľahko vymeniteľné panely kapotáže | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 9/2021: 3 650 eur | Cena 9/2021: 2 590 eur |
Pridané: 23.10.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 53941 | Včera: 238831