Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special 2/3

 Zdieľať

Pridané: 23.07.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 8021 [Testy a predstavenia - Test]

Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special
Harley-Davidson Pan America 1250 Special

Jazda na ceste

Veľmi som sa tešil na nový motor. Harley-Davidson ho už veľmi potreboval, bez neho by v budúcnosti nedokázal splniť čoraz prísnejšie normy a najmä okolo žiadneho svojho existujúceho motora nevedel postaviť moderné cestovné enduro. Vývojári teda začínali na zelenej lúke a agregát nakreslili nielenže moderne, ale aj s ohľadom na budúce prísne normy (preto variabilné časovanie ventilov a kvalitné senzory klepania - Pan America zhltne aj 91-oktánový benzín). Na rozdiel od všetkých tradičných H-D motorov je tento nový chladený kvapalinou, podštvorcový a má rozovretie valcov 60 stupňov. To doteraz platilo iba pri motore z V-Roda. Ten, mimochodom, nakreslili inžinieri z Porsche pred viac ako dvadsiatimi rokmi. Aha kam sa odvtedy doba posunula: Porsche dnes vyrába kombi alebo štvordverový elektromobil. A áno, je možné, že pri tvorbe nového Revolution Max motora sa vývojári inšpirovali práve tým z V-Roda.

Harley-Davidson motor Revolution Max 1250 2021
Harley-Davidson motor Revolution Max 1250 2021

Práve vďaka tej modernosti a napríklad aj variabilnému časovaniu ventilov som čakal niečo ako hutný záťah od 1 500 otáčok a raketové trhanie rúk vo vysokých otáčkach, ale Pan America je v tomto smere skôr umiernený old-school. Prejav motora mi najviac pripomínal asi V-Strom 1000, čo je koncepčne zhruba dvadsať rokov starý stroj, pričom motor pochádza ešte zo svojského TL. Pan America má v motore stále veľa pohodlnej americkosti, teda človek tu nemôže čakať športovosť ako od rakúskeho či talianskeho konkurenta. Ani masívny záťah hneď od voľnobehu; treba ju trochu roztočiť, trebárs nad 2 500 otáčok. Prekvapil ma aj trochu usekaný plyn s neskrývaným on-off efektom.

Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special
Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special
Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special
Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special

Veľmi ma mrzí, že sme sa nedostali na otvorenejšie cesty než bežné okresky, pretože som chcel vyskúšať maximálku, alebo aspoň optimálnu presunovú rýchlosť. Aj na okreskách sme jazdili dosť svižne, tacháč sem tam ukázal aj 150, ale to nič nevypovie o pohodlí pri trvalejšom cestovaní v takejto rýchlosti. Predpokladám, že striedmejší priebeh výkonu a krúťaku súvisí práve s cieľom nechať Pan Ameriku spolovice zameranú do terénu. Každopádne je to najšportovejší motor aký kedy vyšiel z fabriky v Milwaukee, ak nie rovno z celej Ameriky.

Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special
Harley-Davidson Pan America 1250 Special

Ešte sa vrátim k tomu pohodliu: je až neuveriteľné, akú dobrú ergonómiu má Pan America pri všetkých možných typoch jazdy. Dokáže sa znížiť pri zastavení a manévrovaní, je pohodlná na okreskách, a výborne sa na nej ide aj v stupačkách. Až návykovo pohodlne. Je len málo strojov, kde sú riadidlá dostatočne vysoko na to, aby sa na nich šlo dobre aj v stupačkách, ale Harley na toto zjavne myslel. Len ten chýbajúci quickshifter! Lebo všetko ostatné tu najmä vďaka nízkemu ťažisku ladí a nahráva preklápaniu v zákrutách; niežeby si to Pan America vyslovene pýtala, ale vysporiada sa s nimi bez problémov.

Na asfalte i v piesku s bezprecedentnými Harley-Davidson Pan America 1250 a Pan America 1250 Special

Doplnky a príslušenstvo

To najlepšie, čo môže každá značka urobiť, je podhodiť svojim ortodoxným zákazníkom hrubé katalógy civilného oblečenia, celej motorkovej výstroje a všetkých možných doplnkov a príslušenstva priamo pre model, ktorý majú v garáži. Aj toto mal Harley-Davidson vždy premakané do detailu, Pan America nie je výnimkou. V tomto prípade sa nesnažili objaviť teplú vodu, ale rovno oslovili renomovaných výrobcov: kvalitnú výstroj od hlavy až po päty im zabezpečil Rev'it a hliníkové kufre s nosičmi SW-Motech. Pan America má v sérii integrované nosiče na bočné kufre, ale iba na ich vlastné, plastové, vhodnejšie na cestné používanie. Hlinikáče potrebujú zvlášť rúrkové nosiče. V ponuke je aj tankvak a viaceré nepremokavé tašky. K pohodlnejšej turistike potom prispejú vyhrievané rukoväte, vyššie štoky na riadidlá, vyššie plexi, hmlovky, centrálny stojan a podobne.

V katalógu nájdeme aj rôzne kryty, z ktorých najužitočnejší je čierny hliníkový kryt motora chrániaci aj regler, ktorý je pri štandardnom šusplechu celkom nepochopiteľne odhalený a rovno na rane za predným kolesom. Samozrejme, chýbať nesmie mriežka na chladič a svetlomet. Kto má iba základnú verziu, vie si dokúpiť prisvecovanie do zákrut. Pre jazdcov náročných na audio tu je titánová koncovka Screamin' Eagle a viacero športových vzduchových filtrov vrátane jedného určeného špeciálne pre off-road.

Video: Harley Davidson Pan America 1250 2021 - prekvapivo solídne postavený adventure bike

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Jazda v teréne, Video, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.

Foto:
 Harley-Davidson Pan America 1250 2021 Harley-Davidson Pan America 1250 Special 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:Harley-DavidsonHarley-Davidson
Model:Pan America 1250Pan America 1250 Special
Rok:20212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1252 ccm1252 ccm
Max. výkon:152.3 k (112.0 kW) / 9000 ot.152.3 k (112.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:127 Nm / 6750 ot.127 Nm / 6750 ot.
Kompresný pomer:13 : 113 : 1
Vŕtanie x Zdvih:105,0 x 72,0 mm105,0 x 72,0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC variabil. časovanie ventilov VVT (4V)DOHC variabil. časovanie ventilov VVT (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:191 mm191 mm
Zdvih vzadu:191 mm191 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová radiálne monobloky
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70R19 60V120/70R19 60V
Brzdy vzadu:kotúčovákotúčová
Priemer bŕzd vzadu:280 mm280 mm
Pneu vzadu:170/60R17 72V170/60R17 72V
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:228 kg239 kg
Hmotnosť s náplňami:242 kg254 kg
Výška sedla:869 mm850 mm
Rázvor:1580 mm1580 mm
Dĺžka:22645 mm2645 mm
Šírka:965 mm965 mm
Výška:1510 mm1510 mm
Svetlá výška:210 mm210 mm
Objem nádrže:21.2 l21.2 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 324 kmcca 324 km
Servisný interval:8000 km8000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sériiáno, v sérii
Kontrola tlaku v pneumatikách:áno, v sérii
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena 7/2021: od 15 700 eurCena 7/2021: od 18 100 eur

< >

Pridané: 23.07.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 103697 | Včera: 137693