Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 11.02.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 15107 [Testy a predstavenia - Test]
R 18 je podľa mňa bike, pri ktorom sa zastaví každý skutočný motorkár - možno jazdí supersport alebo zosadol z motokrosovej motorky, ale R 18 si pozrie. Možno si ju nepôjde hneď kúpiť, ale obdivom šetriť podľa mňa nebude. Je to totiž nádherne s citom postavená moderná motorka, z ktorej dýcha duch minulosti. Všetko moderné je citlivo schované pred pohľadom diváka a odhalené sú mnohé detaily, ako napríklad kardan...
Zážitok vizuálny potom umocňuje moment, keď sa mohutný boxer preberie k životu. Áno, pri dvíhaní motorky z bočáku jazdec zistí, že to nie je žiadna anorektička, ale na to ihneď zabúda, keď sa R 18 pohne. Samotná mechanika motora má zvukový prejav a čiastočne aj vibrácie, ktoré pripomínajú minulosť. Tú tak potom jazdec nevníma len očami, ale aj ďalšími zmyslami.
Mňa veľmi potešilo ako R 18 jazdí. Ovláda sa totiž oveľa ľahšie ako to vyzerá. Ťažisko je nízko, dobre sa preklápa, spojka ide ľahko a brzdy sú na túto hmotnosť veľmi dobre dimenzované. Motor je neskutočné silný a prejavom nízkootáčkový, ako stvorený na pohodové brázdenie krajinou. Zvládne ale aj riadny odpich z križovatky, a R 18 sa nestratí ani v zákrutách, kde sa dá jazdiť fakt svižne...
nádherný motor - schované všetky potrubia, vzhľad retro biku, nízke ťažisko, ľahká ovládateľnosť, odkrytý kardan, do detailov premakaný stroj | hmotnosť, niekomu môžu vadiť vibrácie motora - pasujú k retro štýlu biku, predkopnuté stupačky budú dosť naširoko, spolujazdec by nemal mat šnúrky na topánkach - odkrytý kardan je štýlový, ale... |
BMW R 18 je úkaz sám osebe, takže nejaké veľké počty konkurentov sa čakať nedajú. Ešte pred niekoľkými rokmi by sme ich možno narátali aj viac než na prstoch jednej ruky, ale dnes nám bude musieť stačiť aj ruka nepozorného drevorubača na invalidnom dôchodku. Sú iba dvaja, aj to s prižmúrenými očami - Harley-Davidson Softail Slim (pre sociálne prípady stačí Standard) a Indian Vintage Dark Horse (alebo Springfield Dark Horse). Pochádzajú presne odtiaľ, kam má R 18 najviac namierené, teda zo zeme neobmedzených možností, Ameriky. Harley je vo všetkých parametroch vrátane ceny taký „o niečo menej“, a čo je prekvapivé, týka sa to aj hmotnosti. Nestáva sa často, že Harley je ľahší než BMW.
Oba spomínané modely od Indianu sú podstatne drahšie, a to o päť a viac tisíc, ale zato ponúkajú aj bočné brašne a masívnejší krúťak.
Berlin Built (vyrobené v Berlíne), hrdo hlási neprehliadnuteľný nápis na budíku a nádobkách. Nemeckejší odkaz už hádam ani neexistuje. Jedným z hlavných odbytísk novej R 18 bude USA; je to ako keď Rammstein hrajú skladbu Amerika v Madison Square Garden v New Yorku a fanúšikovia sú vo vytržení.
Nie je ťažké predstaviť si nemeckého vojaka na R 18, že? To znamená, že zámer podobať sa na R5 vyšiel. R 18 je kus neskutočne krásnej motorky, ktorá na históriu odkazuje nielen dojímavými detailami, ale aj celkovým autentickým pocitom z jazdy. Tie jej vibrácie a prejav budeš milovať. A tých jej detailov sa nebudeš vedieť nabažiť, až si do garáže zabezpečíš nový gauč.
Cena R 18 First Edition je 22 490 eur. Je to natoľko jedinečná motorka, že vôbec nemá zmysel hovoriť o tom, či je vysoká alebo primeraná.
motor s neskutočným krútiakom, priznané vibrácie, mechanický prejav motora, spracovanie, nádherné detaily, upraviteľnosť, ponuka doplnkov a príslušenstva, celkový imidž | odkrytý kardan je neskutočne krásny, ale BACHA na dlhé šatky, strapce, šnúrky a podobne! |
Servisný interval | 10 000 km (alebo 1 rok) |
Spotreba (oficiálny údaj, WMTC) | 5,6 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 16 l (cca 4 l rez.) |
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) | 210 km |
Cena motorky | 22 490 eur |
Nosič bočných kufrov + kufre | cena bude oznámená neskôr |
Vyhrievané rukoväte | 222 eur |
Turistické plexi | cena bude oznámená neskôr |
Tankvak | cena bude oznámená neskôr |
Padacie rámy | cena bude oznámená neskôr |
Spiatočka | 978 eur |
Asistent rozjazdu do kopca | 101 eur |
Alarm | 236 eur |
Balíček pre spolujazdca | 252 eur |
Plošiny na nohy | 151 eur |
Náklonové svietenie | 394 eur |
Text: Peter Fischer
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť K-moto, s. r. o. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held, a prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | BMW | Indian | Harley-Davidson |
Model: | R 18 | Springfield Dark Horse | Softail Slim |
Rok: | 2020 | 2021 | 2021 |
Novinka: | NOVINKA 2020 | NOVINKA 2021 | |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | |||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1802 ccm | 1890 ccm | 1746 ccm |
Max. výkon: | 91.1 k (67.0 kW) / 4750 ot. | ||
Max. krútiaci moment: | 158 Nm / 3000 ot. | 171 Nm / 3000 ot. | 145 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.6:1 | 11: 1 | 10:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 107.1 x 100 mm | 103.2 x 113.0 mm | 100,0 x 111,1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | OHV (4V) | OHV (2V) | DOHC |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | remeň | remeň |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 119 mm | |
Zdvih vzadu: | 90 mm | 114 mm | |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová 4 piestik | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 300 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70 R 19 | 130/80B19 | 130/90B16,53H,BW |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 300 mm | 300 mm | |
Pneu vzadu: | 180/65 B16 | 180/60R16 | 150/80B1677H,BW |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 291 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 345 kg | 355 kg | 304 kg |
Výška sedla: | 690 mm | 650 mm | 660 mm |
Rázvor: | 1731 mm | 1701 mm | 1630 mm |
Dĺžka: | 2440 mm | 2583 mm | 2310 mm |
Šírka: | 964 mm | 990 mm | |
Výška: | 1126 mm | 1261 mm | |
Svetlá výška: | 130 mm | 120 mm | |
Objem nádrže: | 16 l | 20.8 l | 18.9 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 180 km/h | ||
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km | 6 l/100km | 5.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 214 km | cca 260 km | cca 257 km |
Servisný interval: | 8000 km | ||
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | za príplatok | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | ||
Zákrutové svietenie: | za príplatok | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||
Asistent rozbehu do kopca: | za príplatok | ||
Spiatočka: | za príplatok | ||
Iná výbava: | vypletané kolesá | alarm | |
Poznámka: | |||
Poznámka: | EURO 5 Verzia First Edition dostupná s chróm doplnkami v čiernej farbe s bielymi linkami. Cena 09/2020: 22 490 EUR | Cena: 28 790 eur (2/2021) | Motor: Milwaukee-Eight® 107 Cena 2/2021: od 19 200 € |
Pridané: 11.02.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 77060 | Včera: 125082