Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 17.04.2020 Autor: gilbert
Čitatelia: 5862 [História]
Presúval som sa vlakom do Lučenca a odtiaľ bicyklom, ktorý som si viezol so sebou. Pekne som pri presune zmokol. Lejak ma sprevádzal viac ako polovicu trasy. Uhorské som ale nenavštívil, pretože som v tom kraji vyrastal a prespal som u známych.... Ten, ktorý z dvojice bol rýchlejší, alebo sa dotkol zeme vypadol z hry...
Ako so naznačil minule, po odprezentovaní zrazu na Látkach a mojim pričinením aj šprintu v Kalinove som sa znovu stretol s pánom Saxonom z Uhorského, ktorý ma pozval na ďalšie podujatie pod jeho taktovkou. Pozvánku, ktorú som dostal poštou som náležite rozmnožil a vyrazil smerom na Pezinskú Babu. Bola to destinácia, kde sa takmer každý víkend naháňali chalani na motorkách. Serpentíny z Pezinka do Perneku odjakživa lákali pretekaniachtivých dobrovoľných darcov orgánov. Každý sme nejaký, ale mal som niekoľkokrát zlý pocit zo stále agresívnejších motocyklistov, ktorí každý víkend sezóny terorizovali všetkých, ktorí sa chceli dostať z bodu A do bodu B cez horské sedlo Baba. Na roznášku letákov som si vytipoval najlepší čas pred víkendom, keď tam prechádzalo málo áut a nijaké kamióny. Veď na manželkinej Babette to ináč ani nešlo. Aj tak som zbytok cesty odpedáloval, pretože pumpa na okraji Pezinka bola zavretá.
Nasadol som na rýchlik a do spešninového vagóna som si dal bicykel. Samotného zrazu som sa zúčastnil až potom ako som prespal v Hute. Mal som so sebou fotografie z minulej akcie a potešilo ma, že som v pelotóne znovu narazil na väčšinu mne známych motoriek. Šprint bol druhou atrakciou zrazu. Šprintovať sa neušlo všetkým, pretože tí ktorých nezachytil radar šli znovu (bolo ich asi 6). Nikto z choppristov nechcel vytriasť seba a svoj stroj, preto títo nešprintovali, zato nimi jazda pomalosti bola nabitá. Ako obyčajne som zmokol, no nebolo to až také zlé. Nakoniec som svoj dvojkolák nechal v Hute a vrátil sa rýchlikom v nedeľu domov.
(elektronický prepis strojom písaného textu)
24.5.1998
Po druhýkrát som sa zúčastnil motocyklového zrazu, ktorý som nazval Počasie neprialo. Bol to druhý ročník, ktorý poriadal ´´MC KYSUCE´´. Jeho organizátorom bol znovu pán Jozef Saxon. Narozdiel od prvého zrazu, tento bol situovaný v dedinke UHORSKÉ v okrese POLTÁR. Takisto aj termín bol zmenený, predtým sa konal posledný augustový víkend, teraz bol 15.-17. mája. Príroda ani teraz nebola k mototuristom priaznivo naklonená. Napriek peknému počasiu cez týždeň, v piatok sa začalo zaťahovať. Presúval som sa vlakom do Lučenca a odtiaľ bicyklom, ktorý som si viezol so sebou. Pekne som pri presune zmokol. Lejak ma sprevádzal viac ako polovicu trasy. Uhorské som ale nenavštívil, pretože som v tom kraji vyrastal a prespal som u známych.
Sobotné ráno bolo prekrásne, ale pri mojej ďalšej ceste cez horské sedlo „Bykovo“ pri obci Ozdín začal opäť lejak. Za dažďa som dorazil na miesto zrazu. Toto bolo mimo obce pri chatovej osade a priehrade nazývanej Rybník. Ubytovanie účastníkov bolo v chatkách a na ploche pod priehradou v stanoch. Prostredie som hodnotil ako ´´KOMORNÉ´´. Účastníkov bolo podstatne viacej ako na predošlej akcii. Bolo to zásluhou kalendára zrazov, ktorý bol uverejnený v časopisoch MOTO!fan a Motocykl.
Predpokladám, že som k tomu prispel aj svojou aktivitou. Plagáty som rozosial v Bratislave, na pezinskej Babe, ale aj v Harley klube v Bratislave. Značka Harley - Davidson ale zastúpená nebola. Nálada v sobotu ráno bola všelijaká. Po úvodnom slniečku prišiel lejak. Vyzeralo to tak, že aktivity v Poltári ustrnú na mŕtvom bode. Prvotná nepriazeň sa ale postupne menila, pretože zas vykuklo slniečko a pelotón sa vybral do Poltára. Pred nákupným strediskom uprostred panelákov sa uskutočnila prvá akcia ´´Jazda pomalosti´´.
Táto súťaž sa viedla systémom KO. Ten, ktorý z dvojice bol rýchlejší, alebo sa dotkol zeme vypadol z hry. Tu sa presadzovali zväčša ľahké stroje, choppre a cestné štvortakty mali problémy so stabilitou. V tejto súťaži vyhrala Jawa 350. Jazdci sa potom najedli a všetci sme sa presunuli na príjazdovú komunikáciu pred sklárskou Hutou. Tam sa konal šprint na 400 m. Pri tejto akcii, ako aj pri jazde pomalosti asistovalo veľké množstvo domácich. Títo boli tiež na vozidlách, ale aj veľké množstvo chodcov. Táto najpočetnejšia skupina bola aj najnedisciplinovanejšia. Polícia s radarom, ktorá zabezpečovala meranie konečnej rýchlosti jazdcov bola nešťastná. Pomohli až organizovaní uniformovaní príslušníci. Nezistil som akej organizácii patrili, ale predpokladal som že to bola závodná stráž z blízkeho závodu.
Tento pretek sa nezapočítaval do celoslovenskej štatistiky. Dráha bola krátka a dosť zničený asfalt nedovolil dosiahnutie veľkých rýchlostí. Naplno išli len jazdci kubatúry do 400 cm3. Víťazom sa stala postaršia Yamaha 350 s rýchlosťou okolo 130 km/h. Veľké cestné motocykle sa nedostali k 6 rýchlostnému stupňu a už museli brzdiť. Ich rýchlosť aj tak presahovala 150 km/h. Šlo sa len jedno kolo, pretože policajti boli až z B. Bystrice a už aj tak presiahli limit, kedy sa majú opäť v B. Bystrici zúčastniť inej akcie. V reštaurácii Orient sa, jazdci opäť občerstvili a až keď povozili všetky neodbytné deti vrátil sa pelotón opäť do Uhorského.
Po kultúrnom popoludní boli vyhlásení víťazi a vyhodnotené kluby. Myslel som, že som bol jediný, kto neprišiel po vlastnej osi, ale mýlil som sa. Keď som sa vracal z Poltára do Uhorského míňal som sa s motocyklom na káre ťahaným osobným autom. Prehľadne som zisťoval účasť. Akcie sa, ako najpočetnejší klub zúčastnila výprava 16 motocyklov z B. Bystrice. Najvzdialenejší účastníci boli zo zahraničia z Českej Třebovej . Títo ale zraz opustili už v sobotu. Z Čiech ešte figurovali jazdci z Prahy. Ďalšími účastníkmi zo zahraničia bola výprava z Maďarska. Títo postarší ľudia sa ale nezaregistrovali. V sobotu dorazili účastníci z Bratislavy. Zaujímavé motocykle Honda boli z Ružomberka. Jazdci boli v kombinézach REPSOL-HONDA a v šprinte patrili medzi naozaj rýchlych. Boli tu teda prakticky zastúpené všetky mototuristicky orientované okresy Slovenska.
Na rozdiel od minulej akcie Jawy a MZ-ty boli v menšine. Najviac bolo japonských SUPERBIKOV a cestných ENDÚR. Objavil sa aj jeden motocykel BMW BOXER poslednej najmodernejšej koncepcie a jeden veterán JAWA PÉRÁK. Chopprov bolo naozaj dosť, upravených starších motocyklov nebolo až toľko v pomere s originálnymi zahraničnými značkami. Napriek nepriazni počasia bol zraz naozaj dobrý.
List redakcii Moto!fan (skrátená verzia).
Šenkvice 27.6.1998
Vážená redakcia.
V piatok som poštou dostal ostatné číslo Moto!fanu. Rád by som Vás poinformoval o svojich postrehoch, ktoré sú zväčša pre Vás nepríjemné, pretože sú kritické.
Článok: Off – road show. (prezentované v predošlom prísapevku)
Článok: Správa zo zrazu...
Bol som na tomto zraze síce len na bicykli, ale za to s oduševnením. Zahliadol som pri jazde pomalosti pána Matúšeka, ten jazdcov odštartovával. S pánom Imriškom som sa nestretol a teda nemôžem posúdiť jeho prítomnosť, no v jeho texte som objavil nepresnosti. Súhlasím, že trasa pre šprint nemala ideálny povrch, ale podľa slov pána Saxona to bol jediný úsek v okolí, ktorý síce nedosahoval optimálnu dĺžku, ale neboli až také problémy s odklonom dopravy ako pred dvoma rokmi v Kalinove.
Pochopil som z článku, že kontakt s usporiadateľom akcie bol nulový, pretože by ináč pán Imriška nemohol tvrdiť:
„Trať sa mi osobne však nezdala najvhodnejšie zvolená, ale nakoniec všetko dopadlo dobre napriek počiatočným problémom zohnať radar a nedisciplinovanosti divákov“.
-Policajná hliadka z Banskej Bystrice bola pripravená na meranie ešte pred jazdou pomalosti.
Ďalej:
„Po skončení šprintu sa časť účastníkov vrátila do príjemného prostredia campu a druhá si krátila chvíľu jazdami po okolí “.
-Po skončení šprintu sa pelotón opäť presunul pred reštauráciu Orient, kde predtým bola jazda pomalosti. Až po tom sa išlo späť do Uhorského.
Ďalej:
„Hneď prvý deň to jeden z čopristov napálil do auta“.
-Ten čoprista šiel do Tisovca na halušky a havária sa stala tam, takže nič by sa nebolo stalo keby prijal ponuku mamy organizátora, ktorá mu ich chcela urobiť. Nebola to teda tienistá stránka zrazu, ale osobná chyba motocyklistu, ktorý precenil svoje schopnosti pri jazde.
Zábery zo zrazu sú identické. Ten krúžok šikovných rúk bola výmena pneumatiky na prednom kolese upravenej motocrossovej Yamahy kombinovanej s endurom. Tej operácie som sa zúčastnil sprvu aj ja, no potom som debatoval s pánom Saxonom starším.
PS: Keďže som sa nedočkal hodnotenia posledných článkov, ktoré som Vám zaslal nebudem Vás s ďalšími obťažovať. Vaša redakcia mi pripadá ako súčasná vláda. Niečo iné tvrdí a niečo iné robí. Snáď, keď bude celý môj projekt uzavretý nejaké vydavateľstvo to knižne vydá. Mimo toho nie ste redakcia jediná, ktorá je zameraná motocyklovo.
Gilbert
Pridané: 17.04.2020 Autor: gilbert Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 87253 | Včera: 167790