Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Najuniverzálnejšia motorka súčasnosti? Triumph Tiger 800 XCA 2018! 2/2

 Zdieľať

Pridané: 16.10.2018 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 27533 [Testy a predstavenia - Test]

Najuniverzálnejšia motorka súčasnosti? Triumph Tiger 800 XCA 2018!

Konkurencia

Kokos vždy keď píšem odsek o konkurencii v cestovných endurách, prehrieva sa mi počítač. Aj moja mozgovňa. Tu je tak široký výber z tak rôznych strojov a miliardy verzií, že záujemca o novú motorku sa môže cítiť ako panic v haréme. Musíme vychádzať z toho, že v tejto osemstovkovej až litrovej triede má Tiger najmenší objem motora a v základnej verzii aj najnižšiu cenu, a to dosť brutálne, v niektorých prípadoch až o 2 600 eur. Jasné, keď si vezmeme jeho najvyššiu výbavovú verziu, tak razom je najdrahší v triede, lenže tu je jedno podstatné ALE, a to také, že mnoho príplatkových prvkov konkurencia nemá vôbec. Napríklad vyhrievané sedadlá. Farebnú TFT prístrojovku a tempomat má okrem Triumphu iba BMW F 850 GS.

O ktorých strojoch sa tu vlastne rozprávame? Najbližšími rivalmi sú určite spomínané BMW F 850 GS a Honda Africa Twin. Obe majú radové dvojvalce a rovnaký výkon, ale značne vyšší krúťak. Tri triumphácke valce však vyvažujú nižšiu hodnotu krúťaku, pretože má lepší priebeh a najmä výstup na reťaz je jemnejší. Honda je opticky väčšia ako Triupmph, ako jediná má 18-palcové koleso vzadu a zo spomínaných strojov je najmenej športová. Bavorák je zas veľmi útly s neporovnateľne horšou ochranou pred vetrom než Triumph. Základná verzia F 850 GS vychádza o 500 eur drahšie než základný Tiger 800, ale tiež si na nej treba priplácať takmer za všetko. Africa Twin je drahšia o 2 200 eur a pritom má zúžené výbavové možnosti - tu nehrozí žiadny tempomat, ani vyhrievané sedlá, ani farebná prístrojovka.

Najsilnejší hráč v ringu je KTM 1090 Adventure. Jeho L-kový dvojvalec posiela do reťaze až 125 koní, ale napríklad predná vidlica, aj keď je značky WP, je nenastaviteľná. KTM si za tento Adventure pýta o 2 350 eur viac než Triumph za základného Tigra 800. Podobným strojom je ďalší 90-stupňový dvojvalec, vyrobený len o niečo južnejšie: Ducati Multistrada 950. Jej 113 koní sa rado preháňa vo vysokých rýchlostiach a po asfalte, pričom treba rátať s väčšími rozmermi než má Triumph, pretože malá Multistrada vychádza technicky z veľkej. Je najdrahšia z triedy, vychádza o 2 640 eur drahšie než Tiger.

Zostávajú nám tu dvaja Japonci: jeden zo starej školy a druhý sa sem vošiel len s prižmúrenými očami, pretože je konkurentom skor pre tisícdvestovkové endurá - Suzuki V-Strom 1000 a Kawasaki Versys 1000. Napriek tomu, že V-Strom je od základného Tigra o osemsto eur drahší, neponúka okrem trakčnej kontroly v podstate vôbec nič, a to ani za príplatok. Jeho motor, tiež pravouhlý dvojvalec, je extra kultivovaný a dáva rovných 100 koní a 100 newtonov. A Versys je ďaleko najťažší z celej triedy, pretože je to radový štvorvalec. Za cenu od dve tisícky vyššiu od Triumphu ponúka 120 koní a 100 Nm. Obaja Japonci sú však značne väčšie stroje než Tiger 800.

Najuniverzálnejšia motorka súčasnosti? Triumph Tiger 800 XCA 2018!

Záver

Základný Triumph Tiger 800 XR stojí 10 650 eur. Ide však o skutočne holý základ, ktorý má nízke nenastaviteľné plexi, analógový otáčkomer s obyčajným displejom, žiadne palivové mapy, nenastaviteľný podvozok, halogénové svetlá bez denného svietenia a tým pádom aj podstatne jednoduchšie ovládače. Bol by hriech nedať šancu moderným fičurkám na drahších verziách: už za príplatok 1 650 eur dostaneš TFT prístrojovku, značkové brzdy, nastaviteľné vyššie plexi, mapy motora, LED denné svietenie, tempomat, vyhrievané rukoväte, blastre, a to sa celkom určite oplatí.

Nami testovaná verzia XCA má v cenníku napísané 14 500 eur. Okrem vyššie spomenutých vecí nás hýčkala vyhrievanými sedlami, kompletným LED osvetlením vrátane hmloviek, vyšším počtom palivových máp a štýlov prístrojovky, odpružením WP, mala hlavný stojan, krásne zubaté stupačky, padáky, ochranný plech pod motorom a kopec ďalších drobností tak nekonečne spríjemňujúcich motorkový život.

V poriadku, veď nemusíš si kupovať hneď plnú výbavu. Rozumná voľba vyzerá byť aj cestná XRT za 13 900, kde máš nastaviteľný podvozok Showa a všetko ostatné čo sme mali my na nami testovanej verzii, ale bez terénnych prvkov (žiadne vypletané kolesá, zubaté stupačky, bez ochrany motora...). Ušetrené prachy môžeš vraziť napríklad do kufrov.

Je to veľký pokušiteľ, tento malý Tiger. Neviem čo by ma malo presvedčiť kúpiť si veľkého Tigra alebo nebodaj nejakého konkurenta. Lepšie povedané, ak cestuješ väčšinu času vo dvojici a s kuframi, tak jasné, ber ultrapohodlnú 1200 v plnke, ale ak zvykneš jazdiť sám, tak choď do nejakej strednej verzie osemstovky a zvyšné prachy precestuj.

Aha, cinkla mi esemeska. Platba zo zahraničia :)

Plusy, mínusy

motor, neskutočne presná ovládateľnosť, široké možnosti výbavy, premyslené detaily zabite ma, ale táto motorka nemá mínusy

Video: Triumph Tiger 800 XCA 2018

Video: Triumph Tiger 800 XC & XR a Tiger 1200 XC & XR 2018

Pozadie / Wallpaper:

Triumph Tiger 800 XCA 2018
Najuniverzálnejšia motorka súčasnosti? Triumph Tiger 800 XCA 2018!
Najuniverzálnejšia motorka súčasnosti? Triumph Tiger 800 XCA 2018!
Najuniverzálnejšia motorka súčasnosti? Triumph Tiger 800 XCA 2018!
Najuniverzálnejšia motorka súčasnosti? Triumph Tiger 800 XCA 2018!
Najuniverzálnejšia motorka súčasnosti? Triumph Tiger 800 XCA 2018!
Nenápadný fešák Triumph Tiger 1200 XRT 2018 dáva dole ostrieľaných konkurentov

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Triumph Tiger 800 XR 2018

Servisný interval 10 000 km
Spotreba približne 5,2 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 19 l (3,5 l rezerva)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 300 km
Počet predajcov na Slovensku 1 (Bratislava)
Cena základnej verzie XR 10 650 eur
Cena testovanej verzie XCA 14 500 eur

Ceny vybraných doplnkov (približné):

Nosič kufra topcase 150 eur
Kufor topcase 412 eur
Nosič bočných kufrov + kufre 305 + 800 eur
Tankvak 220 eur
Padacie rámy 301 eur

Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 77 kg)
Foto: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182 cm, 76 kg)
Video: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori jazdili v oblečení Klim a Rev'it, prilbách Touratech a AGV, a čižmách Touratech a TCX.

Foto:
 Triumph Tiger 800 XR 2018 KTM 1090 Adventure 2018 Honda CRF1000L Africa Twin 2018 BMW F 850 GS 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphKTMHondaBMW
Model:Tiger 800 XR1090 AdventureCRF1000L Africa TwinF 850 GS
Rok:2018201820182018
Novinka:NOVINKA 2018NOVINKA 2018NOVINKA 2018
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:800 ccm1050 ccm998 ccm853 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot.125.1 k (92.0 kW) / 6200 ot.95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot.
Max. krútiaci moment:79 Nm / 8050 ot.107 Nm / 5750 ot.99 Nm / 6000 ot.92 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:11.3:113.0:112,7:1
Vŕtanie x Zdvih:74 x 61.9 mm103 x 63 mm92 x 75.1 mm84 x 77 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:180 mm185 mm230 mm204 mm
Zdvih vzadu:170 mm190 mm220 mm219 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvoj kotúčová 2 piestik
Priemer bŕzd vpredu:305 mm320 mm310 mm305 mm
Pneu vpredu:100/90-ZR19110/80-R1990/90-R2190/90-21 54 V
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:255 mm267 mm256 mm265 mm
Pneu vzadu:150/70-ZR17150/70 R17150/70-R18150/70-R17 69 V
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:199 kg212 kg208 kg
Hmotnosť s náplňami:235 kg230 kg229 kg
Výška sedla:810 mm850 mm870 mm860 mm
Rázvor:1530 mm1560 mm1575 mm1593 mm
Dĺžka:2215 mm2335 mm2305 mm
Šírka:829 mm930 mm922 mm
Výška:1350 mm1475 mm1350 mm
Svetlá výška:220 mm250 mm
Objem nádrže:19 l23 l18.8 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s
Spotreba paliva:4.7 l/100km5.5 l/100km5.6 l/100km4.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 303 kmcca 313 kmcca 251 kmcca 274 km
Servisný interval:15 000km12000 km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:za príplatok
Vypínateľné ABS:za príplatokáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:za príplatokáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatoknienieza príplatok
LED svetlomet:za príplatokáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:za príplatokáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
LED smerovky:za príplatokáno, v sériiza príplatok
El. Podvozok:nienieza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatokza príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:za príplatokza príplatok
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:nenastaviteľná 43mm WP vidlica, tlmič WPplne nastaviteľný podvozokUSD vidlica
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2018: 10 650 eurCena 10/2018: 12 999 eurCena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eurCena 10/2018: od 11 150 eur
Foto:
 Triumph Tiger 800 XR 2018 Ducati Multistrada 950 2018 Suzuki V-Strom 1000 2018 Kawasaki Versys 1000 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphDucatiSuzukiKawasaki
Model:Tiger 800 XRMultistrada 950V-Strom 1000Versys 1000
Rok:2018201820182018
Novinka:NOVINKA 2018
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)dvojvalec do L (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:800 ccm937 ccm1037 ccm1043 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot.113.0 k (83.1 kW) / 9000 ot.100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot.120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:79 Nm / 8050 ot.96.2 Nm / 7750 ot.101 Nm / 4000 ot.102 Nm / 7500 ot.
Kompresný pomer:11.3:112,6:111.3:110.3 :1
Vŕtanie x Zdvih:74 x 61.9 mm94 x 67,5 mm100 x 66 mm77 x 56 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mm
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:180 mm170 mm150 mm
Zdvih vzadu:170 mm170 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová, 4-piestikové radiálne stremenedvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:305 mm320 mm310 mm310 mm
Pneu vpredu:100/90-ZR19120/70 R19110/80-R19120/70ZR17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 2-piestokový strmeňjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:255 mm265 mm260 mm250 mm
Pneu vzadu:150/70-ZR17170/60 R17150/70-R17180/55ZR17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:199 kg204 kg
Hmotnosť s náplňami:227 kg228 kg250 kg
Výška sedla:810 mm840 mm850 mm845 mm
Rázvor:1530 mm1594 mm1555 mm1520 mm
Dĺžka:2215 mm2280 mm2285 mm2240 mm
Šírka:829 mm995 mm865 mm895 mm
Výška:1350 mm1470 mm1410 mm1400 mm
Svetlá výška:165 mm150 mm
Objem nádrže:19 l20 l20 l21 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.7 l/100km5.3 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 303 kmcca 283 kmcca 286 km
Servisný interval:15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km12 00012000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:za príplatoknie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:za príplatokáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatoknienie
LED svetlomet:za príplatoknie
LED denné svetlá:za príplatoknie
Zákrutové svietenie:nie
LED smerovky:za príplatoknie
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatokza príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:za príplatok
Iná výbava:12V zásuvka12V zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2018: 10 650 eurCena 10/2018: 13 290 eurCena 10/2018: 11 490 eurCena 10/2018: od 12 690 eur

<

Pridané: 16.10.2018 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 87372 | Včera: 229140