Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kompletne nové BMW F750 a F850 GS 2018 sme vyskúšali v Španielsku 3/4

 Zdieľať

Pridané: 18.04.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 20375 [Testy a predstavenia - Test]

BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018

F750 GS – vstupná brána do sveta GS

Nasledujúci deň sa počasie ešte vylepšilo a my sme mali možnosť osedlať „entry bike“ - 750-tku. V prvom rade chcem povedať, že to nie je žiadny lacný príbuzný. Jeho smerovanie je úplne iné a cieli na inú skupinu zákazníkov. BMW k tomu pristupuje priam až z hrdosťou, že ponúka stroj, ktorý sadne aj začiatočníkom, nižším jazdcom alebo napríklad ženám a poskytne im zážitok zo sveta GS. Navyše k tomu aj za priaznivejšiu cenu.

Video: BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska

Všetko toto znamená, že F750GS má nižší výkon, nižšie zdvihy, vpredu klasickú vidlicu a 19-palcové koleso, kolesá z ľahkých zliatin, nižšie radidlá, plexi a sedlo, ktoré je vo výške len 815 mm v sérii s možnosťou zníženia až na 770 mm. Sériová výbava je podobná ako u 850, a rovnaká aj možnosť doplnkov. To znamená, že aj do biku tejto triedy si môžeš dať veci ako bezkľúčový štart, farebnú prístrojovku alebo Dynamic ESA.

BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018

Na ceste

Dojem z jazdy na 750-tke nie je úplne vzdialený od jeho väčšieho brata. Zamerám sa hlavne na rozdiely. Tým prvým je posed, ktorý je oveľa nižší. Po nasadnutí mám pocit, že sedlám nejaký naháč a dopomáha tomu aj pohľad na naozaj maličký predný plexi štít. Motorka nezaprie svoju jasnejšiu orientáciu na cestu. Riadidlá sú iné – 22-milimetrová rúra, a sú trochu nižšie. Ostrejší uhol zvierajú aj kolená. Evidentne tieto veci nahrávajú jazdcom nižšieho vzrastu.

BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018

Motor je naladený na nižší výkon, ale povedzme si pravdu, je to tá istá pohonná jednotka. Sú tam tie isté gény a určite sa nedá povedať, že to je zdochliak. Možno ho treba niekedy trochu viac vytočiť, ale dá sa zajazdiť naozaj športovo. Keď sme boli v zmiešanej skupine 750/850, nemal som absolútne žiadny problém držať krok aj s jazdcami na silnejších strojoch.

BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018

Podvozok na ceste odvádza dobrú prácu, ale trochu ma prekvapuje ťažkopádnosť riadenia – otáčania predného kolesa na mieste či pri rozbehu. Oba modely majú v sérii totiž tlmič riadenia, tak neviem či tu nebol nejaký pri tuhý. Za jazdy pracuje dobre a aj tu je možnosť pre fajnšmekra zvoliť si elektronický dynamický podvozok na zadné koleso – Dynamic ESA.

BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW eCall systém privolania pomoci v núdzi - BMW F 8550/750 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018

Konektivita

Počas druhého dňa som mal oveľa viac času sa venovať voliteľnej farebnej prístrojovke a modulu BMW Connectivity, ktorý sa dokáže spojiť s mobilom, komunikátorom v prilbe, zobrazovať navigačné pokyny, prehrávať hudbu či telefonovať. Nainštaloval som si aj potrebnú aplikáciu do mobilu. Tu treba povedať, že ide o rovnakú technológiu, akú len prednedávnom BMW predstavilo pre vlajkovú loď R1200GS.

Voliteľná farebná prístrojovka BMW F750/850 GS 2018
Voliteľná farebná prístrojovka BMW F750/850 GS 2018

Proces párovania prebehol pomerne ľahko. Na systémové menu a jeho ovládanie som si musel trochu zvyknúť, ale potom to šlo. Mobil (Android) som napároval hneď, ale nechcelo mi to z neho načítať hudbu - načítanie kontaktov bolo hneď. Po druhom párovaní už bolo všetko v poriadku.

Info o stroji - Prístrojovka BMW Connectivity - F750/850 GS 2018
Info o stroji - Prístrojovka BMW Connectivity - F750/850 GS 2018

Rovnako bez problémov som prístrojovku spároval aj s interkomom (InterPhone), ale tu som narazil na problém. Jednoducho do slúchadiel interkomu nešiel žiadny zvuk. Neviem povedať, či bol problém v BMW alebo v interkome, avšak mojim kolegom s inými značkami interkomov to šlo. Tu treba povedať, že BMW garantuje 100 % funkčnosť len s vlastným interkomom, pričom sa snažia podporovať čo najviac jednotiek iných výrobcov.

Spárované zariadenia - BMW F750/850 GS 2018
Spárované zariadenia - BMW F750/850 GS 2018

Takže som sa musel zaobísť bez počúvania hudby a telefonovania – čo mi nečinilo žiadny problém, pretože nie som zrovna fanúšikom tejto zábavy. Napríklad telefonovanie je asi posledná vec, čo chcem na motorke robiť! Hudba nemusí byť na škodu, ale môže odvádzať pozornosť jazdca.

Prehrávanie hudby - Prístrojovka BMW Connectivity - F750/850 GS 2018
Prehrávanie hudby - Prístrojovka BMW Connectivity - F750/850 GS 2018

V rychlosti som si vyskúšal aj aplikáciu BMW v mobile, vďaka ktorej máte poruke informácie o svojej motorke. Tiež si v nej vieš naplánovať jazdu a odoslať ju do motorky a prístrojovka potom dokáže zobrazovať jednoduché navigačné pokyny. Funguje to tak, že naviguje ťa mobil, ktorý máš niekde vo vrecku a prístrojovka je len displejom, kde vidíš pokyny. Ak používaš GPS, toto asi nevyužiješ, na druhej strane mať to v motorke sa môže niekedy zísť.

Navigácia - Prístrojovka BMW Connectivity - F750/850 GS 2018
Navigácia - Prístrojovka BMW Connectivity - F750/850 GS 2018

Tieto moderné prístrojovky sú novinkou a je to asi smer, kam sa pôjde. Za mňa veľká pochvala smeruje k čitateľnosti displeja BMW, ktorý je rozhodne asi tým najlepším v tomto smere čo som videl, za akýchkoľvek svetelných podmienok. Rovnakú prístrojovku sme už vyskúšali na najväčšom GS.

Konkurencia

Ako prvú spomeniem Honda NC750X, ktorá zaujme zaujímavou konštrukciou s odkladacím priestorom namiesto nádrže, naozaj nízkou spotrebou, možnosťou voliteľného automatu a v neposlednom rade aj cenou. BMW má ale športovejší motor, lepšie brzdy, bohatšiu výbavu, ale aj cenu o takmer 2000 eur vyššiu.

Tradične silný v tejto kategórii je Suzuki V-Strom 650, ktorý má podobné kolesá aj zdvihy, väčšiu nádrž a napriek tomu je o 10 kg ľahší. Jeho výbava je však pomerne sparťanská. Za GS asi ale stále musíš priplatiť 1700 eur viac ako za Stroma.

BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018

Cestnejšie zamerané sú Kawasaki Versys 650 a Yamaha Tracer 700 na 17-palcových kolesách. Obe majú z menšieho motora trochu menší výkon, ale sú ľahšie (Tracer výrazne ľahší), majú väčšiu nádrž a stále cenovku o cca 1700 eur nižšiu.

Zo všetkých doteraz spomenutých má F750GS najvyšší výkon, ale aj zdvihový objem. Nakoniec spomeniem ešte Triumph Tiger 800 XR, ktorý je silnejší, má vyššie zdvihy a má už aj bohatšiu výbavu alebo vyššiu verziu XRx. Tu už sa ceny pomerne vyrovnávajú, GS je dokonca lacnejšie o cca 600 eur.

Záver

F750GS može byť skvelou voľbou v dvoch prípadoch: 1. buď vôbec nechceš jazdiť v teréne a hľadáš univerzálny šikovný bike na každý deň, ale aj na dovolenku. 2. si nižší a hľadáš niečo, kde zo sedla pohodlne dosiahneš na zem. V oboch prípadoch má 750GS čo ponúknuť. Je tu aj tretí faktor, a tým je cena, ktorá štartuje od 9 772 eur.

BMW F750 GS 2018
BMW F750 GS 2018

Plusy, mínusy

zameranie na cestu, nízke sedlo, bohatá voliteľná výbava: quickshifter Pro, Dynamic ESA nenastaviteľná vidlica, nízke plexi, žiadna ochrana motora v sérii, malá nádrž, vysoká hmotnosť na papieri

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Vaše otázky na konštruktérov BMW, Doplnkové príslušenstvo, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Foto:
 BMW F 750 GS 2018 Honda NC 750 X 2018 Suzuki V-Strom 650 2018 Kawasaki Versys 650 2018 Yamaha Tracer 700 2018 Triumph Tiger 800 XR 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWHondaSuzukiKawasakiYamahaTriumph
Model:F 750 GSNC 750 XV-Strom 650Versys 650Tracer 700Tiger 800 XR
Rok:201820182018201820182018
Novinka:NOVINKA 2018NOVINKA 2018
Kategória:Cestovné enduroCestovnáCestovné enduroCestovnáCestovnáCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:853 ccm745 ccm645 ccm649 ccm689 ccm800 ccm
Max. výkon:77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot.54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot.69.4 k (51.0 kW) / 8500 ot.74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:83 Nm / 6000 ot.68 Nm / 4750 ot.62 Nm / 6500 ot.64 Nm / 7000 ot.68 Nm / 6500 ot.79 Nm / 8050 ot.
Kompresný pomer:12,7:110.7: 111.2:110.8:111.5 : 111.3:1
Vŕtanie x Zdvih:84 x 77 mm77 x 80mm81.0 x 62.6 mm83 x 60 mm80 x 68.6 mm74 x 61.9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6 stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:151 mm153.5 mm150 mm150 mm137 mm180 mm
Zdvih vzadu:177 mm150 mm159 mm145 mm130 mm170 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 2 piestikjednokotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:305 mm320 mm310 mm300 mm282 mm305 mm
Pneu vpredu:110/80 R19120/70-17110/80-R19120/70ZR17M/C (58W)120/70-17100/90-ZR19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm240 mm260 mm250 mm245 mm255 mm
Pneu vzadu:150/70 R17160/60-17150/70-R17160/60ZR17M/C (69W)180/55-17150/70-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:199 kg
Hmotnosť s náplňami:224 kg219 kg213 kg214 kg196 kg
Výška sedla:815 mm830 mm830 mm840 mm835 mm810 mm
Rázvor:1559 mm1540 mm1560 mm1415 mm1450 mm1530 mm
Dĺžka:2255 mm2210 mm2275 mm2165 mm2138 mm2215 mm
Šírka:922 mm840 mm835 mm840 mm806 mm829 mm
Výška:1350 mm1285 mm1405 mm1400 mm1270 mm1350 mm
Svetlá výška:165 mm170 mm140 mm
Objem nádrže:15 l14.1 l20 l21 l17 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:190 km/h185 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:4.1 s
Spotreba paliva:4.1 l/100km3.5 l/100km4 l/100km5.1 l/100km4.3 l/100km4.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 274 kmcca 302 kmcca 375 kmcca 308 kmcca 296 kmcca 303 km
Servisný interval:10 000km12000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:za príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sériinieza príplatok
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiza príplatok
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiza príplatok
LED denné svetlá:za príplatokáno, v sériiza príplatok
LED smerovky:za príplatokza príplatok
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatok
Quick-shift:za príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatokza príplatokza príplatokza príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:za príplatokza príplatok
Iná výbava:12V zásuvkanastaviteľný podvozok, USD vidla
Poznámka:
Poznámka:Cena 5/2018: od 9 150 eurCena 07/2018: 7 390 eur
verzia s DCT: 8 190 eur
Cena 7/2018: 7 990 eurCena 7/2018: 7 995 eurAkciová cena 7/2018: 7 790 eurCena 10/2018: 10 650 eur

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Vaše otázky na konštruktérov BMW, Doplnkové príslušenstvo, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

< >

Pridané: 18.04.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 53703 | Včera: 238831