Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 18.04.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 20181 [Testy a predstavenia - Test]
Nasledujúci deň sa počasie ešte vylepšilo a my sme mali možnosť osedlať „entry bike“ - 750-tku. V prvom rade chcem povedať, že to nie je žiadny lacný príbuzný. Jeho smerovanie je úplne iné a cieli na inú skupinu zákazníkov. BMW k tomu pristupuje priam až z hrdosťou, že ponúka stroj, ktorý sadne aj začiatočníkom, nižším jazdcom alebo napríklad ženám a poskytne im zážitok zo sveta GS. Navyše k tomu aj za priaznivejšiu cenu.
Všetko toto znamená, že F750GS má nižší výkon, nižšie zdvihy, vpredu klasickú vidlicu a 19-palcové koleso, kolesá z ľahkých zliatin, nižšie radidlá, plexi a sedlo, ktoré je vo výške len 815 mm v sérii s možnosťou zníženia až na 770 mm. Sériová výbava je podobná ako u 850, a rovnaká aj možnosť doplnkov. To znamená, že aj do biku tejto triedy si môžeš dať veci ako bezkľúčový štart, farebnú prístrojovku alebo Dynamic ESA.
Dojem z jazdy na 750-tke nie je úplne vzdialený od jeho väčšieho brata. Zamerám sa hlavne na rozdiely. Tým prvým je posed, ktorý je oveľa nižší. Po nasadnutí mám pocit, že sedlám nejaký naháč a dopomáha tomu aj pohľad na naozaj maličký predný plexi štít. Motorka nezaprie svoju jasnejšiu orientáciu na cestu. Riadidlá sú iné – 22-milimetrová rúra, a sú trochu nižšie. Ostrejší uhol zvierajú aj kolená. Evidentne tieto veci nahrávajú jazdcom nižšieho vzrastu.
Motor je naladený na nižší výkon, ale povedzme si pravdu, je to tá istá pohonná jednotka. Sú tam tie isté gény a určite sa nedá povedať, že to je zdochliak. Možno ho treba niekedy trochu viac vytočiť, ale dá sa zajazdiť naozaj športovo. Keď sme boli v zmiešanej skupine 750/850, nemal som absolútne žiadny problém držať krok aj s jazdcami na silnejších strojoch.
Podvozok na ceste odvádza dobrú prácu, ale trochu ma prekvapuje ťažkopádnosť riadenia – otáčania predného kolesa na mieste či pri rozbehu. Oba modely majú v sérii totiž tlmič riadenia, tak neviem či tu nebol nejaký pri tuhý. Za jazdy pracuje dobre a aj tu je možnosť pre fajnšmekra zvoliť si elektronický dynamický podvozok na zadné koleso – Dynamic ESA.
Počas druhého dňa som mal oveľa viac času sa venovať voliteľnej farebnej prístrojovke a modulu BMW Connectivity, ktorý sa dokáže spojiť s mobilom, komunikátorom v prilbe, zobrazovať navigačné pokyny, prehrávať hudbu či telefonovať. Nainštaloval som si aj potrebnú aplikáciu do mobilu. Tu treba povedať, že ide o rovnakú technológiu, akú len prednedávnom BMW predstavilo pre vlajkovú loď R1200GS.
Proces párovania prebehol pomerne ľahko. Na systémové menu a jeho ovládanie som si musel trochu zvyknúť, ale potom to šlo. Mobil (Android) som napároval hneď, ale nechcelo mi to z neho načítať hudbu - načítanie kontaktov bolo hneď. Po druhom párovaní už bolo všetko v poriadku.
Rovnako bez problémov som prístrojovku spároval aj s interkomom (InterPhone), ale tu som narazil na problém. Jednoducho do slúchadiel interkomu nešiel žiadny zvuk. Neviem povedať, či bol problém v BMW alebo v interkome, avšak mojim kolegom s inými značkami interkomov to šlo. Tu treba povedať, že BMW garantuje 100 % funkčnosť len s vlastným interkomom, pričom sa snažia podporovať čo najviac jednotiek iných výrobcov.
Takže som sa musel zaobísť bez počúvania hudby a telefonovania – čo mi nečinilo žiadny problém, pretože nie som zrovna fanúšikom tejto zábavy. Napríklad telefonovanie je asi posledná vec, čo chcem na motorke robiť! Hudba nemusí byť na škodu, ale môže odvádzať pozornosť jazdca.
V rychlosti som si vyskúšal aj aplikáciu BMW v mobile, vďaka ktorej máte poruke informácie o svojej motorke. Tiež si v nej vieš naplánovať jazdu a odoslať ju do motorky a prístrojovka potom dokáže zobrazovať jednoduché navigačné pokyny. Funguje to tak, že naviguje ťa mobil, ktorý máš niekde vo vrecku a prístrojovka je len displejom, kde vidíš pokyny. Ak používaš GPS, toto asi nevyužiješ, na druhej strane mať to v motorke sa môže niekedy zísť.
Tieto moderné prístrojovky sú novinkou a je to asi smer, kam sa pôjde. Za mňa veľká pochvala smeruje k čitateľnosti displeja BMW, ktorý je rozhodne asi tým najlepším v tomto smere čo som videl, za akýchkoľvek svetelných podmienok. Rovnakú prístrojovku sme už vyskúšali na najväčšom GS.
Ako prvú spomeniem Honda NC750X, ktorá zaujme zaujímavou konštrukciou s odkladacím priestorom namiesto nádrže, naozaj nízkou spotrebou, možnosťou voliteľného automatu a v neposlednom rade aj cenou. BMW má ale športovejší motor, lepšie brzdy, bohatšiu výbavu, ale aj cenu o takmer 2000 eur vyššiu.
Tradične silný v tejto kategórii je Suzuki V-Strom 650, ktorý má podobné kolesá aj zdvihy, väčšiu nádrž a napriek tomu je o 10 kg ľahší. Jeho výbava je však pomerne sparťanská. Za GS asi ale stále musíš priplatiť 1700 eur viac ako za Stroma.
Cestnejšie zamerané sú Kawasaki Versys 650 a Yamaha Tracer 700 na 17-palcových kolesách. Obe majú z menšieho motora trochu menší výkon, ale sú ľahšie (Tracer výrazne ľahší), majú väčšiu nádrž a stále cenovku o cca 1700 eur nižšiu.
Zo všetkých doteraz spomenutých má F750GS najvyšší výkon, ale aj zdvihový objem. Nakoniec spomeniem ešte Triumph Tiger 800 XR, ktorý je silnejší, má vyššie zdvihy a má už aj bohatšiu výbavu alebo vyššiu verziu XRx. Tu už sa ceny pomerne vyrovnávajú, GS je dokonca lacnejšie o cca 600 eur.
F750GS može byť skvelou voľbou v dvoch prípadoch: 1. buď vôbec nechceš jazdiť v teréne a hľadáš univerzálny šikovný bike na každý deň, ale aj na dovolenku. 2. si nižší a hľadáš niečo, kde zo sedla pohodlne dosiahneš na zem. V oboch prípadoch má 750GS čo ponúknuť. Je tu aj tretí faktor, a tým je cena, ktorá štartuje od 9 772 eur.
zameranie na cestu, nízke sedlo, bohatá voliteľná výbava: quickshifter Pro, Dynamic ESA | nenastaviteľná vidlica, nízke plexi, žiadna ochrana motora v sérii, malá nádrž, vysoká hmotnosť na papieri |
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Vaše otázky na konštruktérov BMW, Doplnkové príslušenstvo, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Foto: | ||||||
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | BMW | Honda | Suzuki | Kawasaki | Yamaha | Triumph |
Model: | F 750 GS | NC 750 X | V-Strom 650 | Versys 650 | Tracer 700 | Tiger 800 XR |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 | ||||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovná | Cestovné enduro | Cestovná | Cestovná | Cestovné enduro |
Motor: | ||||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 853 ccm | 745 ccm | 645 ccm | 649 ccm | 689 ccm | 800 ccm |
Max. výkon: | 77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot. | 54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot. | 70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot. | 69.4 k (51.0 kW) / 8500 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 83 Nm / 6000 ot. | 68 Nm / 4750 ot. | 62 Nm / 6500 ot. | 64 Nm / 7000 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 79 Nm / 8050 ot. |
Kompresný pomer: | 12,7:1 | 10.7: 1 | 11.2:1 | 10.8:1 | 11.5 : 1 | 11.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 84 x 77 mm | 77 x 80mm | 81.0 x 62.6 mm | 83 x 60 mm | 80 x 68.6 mm | 74 x 61.9 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 151 mm | 153.5 mm | 150 mm | 150 mm | 137 mm | 180 mm |
Zdvih vzadu: | 177 mm | 150 mm | 159 mm | 145 mm | 130 mm | 170 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 2 piestik | jednokotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 320 mm | 310 mm | 300 mm | 282 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 110/80 R19 | 120/70-17 | 110/80-R19 | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70-17 | 100/90-ZR19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 240 mm | 260 mm | 250 mm | 245 mm | 255 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R17 | 160/60-17 | 150/70-R17 | 160/60ZR17M/C (69W) | 180/55-17 | 150/70-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 199 kg | |||||
Hmotnosť s náplňami: | 224 kg | 219 kg | 213 kg | 214 kg | 196 kg | |
Výška sedla: | 815 mm | 830 mm | 830 mm | 840 mm | 835 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1559 mm | 1540 mm | 1560 mm | 1415 mm | 1450 mm | 1530 mm |
Dĺžka: | 2255 mm | 2210 mm | 2275 mm | 2165 mm | 2138 mm | 2215 mm |
Šírka: | 922 mm | 840 mm | 835 mm | 840 mm | 806 mm | 829 mm |
Výška: | 1350 mm | 1285 mm | 1405 mm | 1400 mm | 1270 mm | 1350 mm |
Svetlá výška: | 165 mm | 170 mm | 140 mm | |||
Objem nádrže: | 15 l | 14.1 l | 20 l | 21 l | 17 l | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Max. rýchlosť: | 190 km/h | 185 km/h | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4.1 s | |||||
Spotreba paliva: | 4.1 l/100km | 3.5 l/100km | 4 l/100km | 5.1 l/100km | 4.3 l/100km | 4.7 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 274 km | cca 302 km | cca 375 km | cca 308 km | cca 296 km | cca 303 km |
Servisný interval: | 10 000km | 12000 km | 12000 km | |||
Doplnková výbava: | ||||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | za príplatok | |||||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | nie | za príplatok | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | za príplatok | ||||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | za príplatok | ||||
LED svetlomet: | áno, v sérii | za príplatok | ||||
LED denné svetlá: | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok | |||
LED smerovky: | za príplatok | za príplatok | ||||
El. Podvozok: | za príplatok | |||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||||
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | |||||
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | |||||
Quick-shift: | za príplatok | |||||
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | |||||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | za príplatok | za príplatok | |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | |||||
Farebná TFT prístrojovka: | za príplatok | za príplatok | ||||
Iná výbava: | 12V zásuvka | nastaviteľný podvozok, USD vidla | ||||
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | Cena 5/2018: od 9 150 eur | Cena 07/2018: 7 390 eur verzia s DCT: 8 190 eur | Cena 7/2018: 7 990 eur | Cena 7/2018: 7 995 eur | Akciová cena 7/2018: 7 790 eur | Cena 10/2018: 10 650 eur |
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Vaše otázky na konštruktérov BMW, Doplnkové príslušenstvo, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 18.04.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 156690 | Včera: 200743