Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 27.10.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9777 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Na túto jazdu vyrážame plní zvedavosti a optimizmu. Zvedaví na poriadne prekopané a odvážne Softaily a optimisti, že 6 stupňov Celzia je predsa viac ako päť. Napokon, nové H-D vedia rozprúdiť krv v žilách...
Text a foto: Tomáš Hajduch - Awia
O nových Harleyoch radu Softail sme toho popísali už dosť, dokonca sme nedávno dva modely aj vyskúšali. Je to v ponímaní H-D pomerne revolučná zmena, aj keď treba povedať, že Harley fičí posledné roky na poriadne inovatívnej vlne, počnúc projektom Rushmore, inováciou Touring strojov, novým motorom Milwaukee Eight, až k tohtoročnému prekopanému radu Softail, (s čím šlo ruka v ruke zrušenie radu Dyna).
23.08.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10688 [Novinky - Oznam]
Harley-Davidson oslávi svoje 115. výročie svojím zatiaľ najväčším vývojovým projektom, v rámci ktorého výrazne inovoval modely Fat Boy, Heritage Classic, Low Rider, Softail Slim, Deluxe, Breakout, Fat Bob a Street Bob.
10.10.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 7656 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Yeah, je to IMHO nezvyčajné, ale tento rok sme pre vás vyskúšali už deväť Harleyov, OMG LOL. Väčšinou nové euroštvorkové 2017, ale bola aj šestnástka (tú zverejníme počas dlhých zimných večerov), a tento článok je o dvoch inovovaných osemnástkach - najdostupnejšom softaile Street Bob a veľmi svojskom Breakoute.
Keďže si na tieto dva články asi neklikol, tak len naozaj stručne zopakujem čo je nové. Softail vznikol ako rad customov, ktorý mal navodzovať svojím vzhľadom hardtail, pričom zadné odpruženie bolo pred zrakom diváka ukryté, ale poskytlo potrebné pohodlie. Nový rad Softail dostal úplne nový rám s centrálne umiestneným zadným tlmičom pod sedlom, nové prvky odpruženia a vloženie najnovšieho motora Milwaukee Eight vo verzii 107 a 114 (číslo udáva zdvihový objem v kubických palcoch). Harley-Davidson zdôrazňuje, že tieto agregáty sú najsilnejšie a najspoľahlivejšie v jeho histórii. Rad Softail teraz obsahuje osem rôzne zameraných modelov.
Nové Softaily sú teda ľahšie (až o 17 kg), rám je tuhší, odpruženie je značky Showa, vpredu SDBV vidlice (Dual Bending Valve - jemnejšie tlmenie v oboch smeroch), vzadu centrál s nastavením predpätia (u niektorých modelov hydraulicky). Základný motor 107 má 1 745 kubíkov a 145 Nm pri 3 000 otáčkach, a má vyvažovací hriadeľ na zníženie vibrácií. Príplatkový 114-palcový motor má 1 868 kubíkov a 155 Nm. Všetky modely majú bezkľúčový štart, LED svetlá a alarm v sériovej výbave. Zaujímavosťou je aj dobre schovaná, ale užitočná USB zásuvka na krku riadenia.
No a po modeloch Street Bob a Breakout, ktoré sme vyskúšali len prednedávnom, sme si z prešovského dílerstva zobrali tentoraz Fat Boba a Fat Boya.
Keďže mám na výber, sadám hneď do sedla modelu, ktorý ma po predstavení najviac zaujal. Aj Edo mi dáva kľúče so širokým úsmevom a vetou: "toto sa ti bude páčiť". Tento Fat Bob je dokonca vo verzii s väčším motorom 114.
Fat Bob je akoby ho v H-D šili priamo na mňa. Niežeby som nemal rád klasiku alebo retro. Mám rád aj veterány a vlastne motorky každej kategórie. Ale rád si na mašine aj zajazdím. Preto sa mne napríklad páči aj Street alebo Street Rod, nad ktorými mnohí "ohŕňajú nos", alebo napríklad H-D Sportstre.
Fat Bob je najšportovejšie a najmodernejšie ladený Softail v ponuke. Dizajnovo naozaj vyčnieva. Moderný predný LED svetlomet aký na trhu nemá nik, bronzovo lakovaný výrazný výfuk 2-1-2, asymetrická grafika na nádrži, moderné kolesá z ľahkých zliatin, relatívne úzke pneumatiky, ktoré sľubujú dobré preklápanie, športový posed a stupačky. Vpredu USD vidlica Showa, dvojitá kotúčová brzda, zadný tlmič s ľahko dostupným nastavením predpätia.
Už po krátkej jazde viem, že budeme kamaráti, podvozok je tvrdý a v spojení s novým rámom naozaj neverím, že sedlám H-D. Je to poctivý športový custom s naozaj silným motorom. Keď stojím na semafore, cítim krásne vibrácie 114 kubíkového motora, ale nie sú také, že sa ho bojíte nechať na bočáku, aby vám neušiel :-) Nový motor Milwaukee Eight je naozaj na pomery H-D veľmi kultivovaný. Ide z neho parádny pocit a sila, ktorá vás nakopne po naskočení zelenej vyraziť vpred. A Fat Bob sa rozbieha sakra svižne.
Prevodovka je tiež zážitok. Jednotka tam padne poctivo ako kedysi so zvukovým prejavom ako z kováčskej dielne, ale ďalšie kvalty tam šúpem bez spojky bez akýchkoľvek problémov a veľmi plynule. Pre mňa rozhodne výhoda, i keď niekto môže tvrdiť, že H-D začína robiť biky pre slečinky. Nezdieľam túto myšlienku a užívam si túto športovú jazdu. Páči sa mi, že k motoru s parádnym záťahom H-D postavil aj bike, ktorý to ukočíruje, a to ako rámom, tak aj podvozkom a brzdami. Športovému zameraniu biku je prispôsobená aj prístrojvka, keď analógový budík je rezervovaný pre otáčkomer. Niežeby som na naň často pozeral, lebo motor má úplne čitateľný prejav a presne dáva najavo kedy je potrebné preradiť.
Keď sa dostávame do zákrut, tak ma to začína baviť ešte viac. Nie na každom stroji z Milwaukee si užijete zákruty naplno, ale Fat Bob medzi ne rozhodne patrí. Odpruženie je fakt športovo naladené, až sa mi zdá pritvrdé. Neskôr som znížil predpätie zadného tlmiča, lebo bolo nastavené na trojku, dosť sa zlepšil komfort jazdy. Rám podvozka pomáha a umožňuje mi pomerne ostrú jazdu v zákrutách, až mám miestami pocit, že sedlám nejakého športového naháča. Pomáhajú tomu aj úzke kolesá, ktoré výrazne uľahčujú Boba preklápať zo stany na stranu. No a nemôžem nespomenúť brzdy. Dvojica kotúčov vpredu dáva totálny pocit istoty a všetko ešte pod dohľadom už povinného ABS-ka.
Športový tučný Bob z USA si ma dosť získal. Chápem, že nebude úplne pre každého, tradičnejšie orientovaní harleyáci asi po ňom neskočia, ale športovejšie zameraní jazdci by si ho mali určite skúsiť - aj takí, ktorí neinklinujú k Harleyom. Fat Bob má možnosť voľby aj silnejšieho príplatkového motora 114, ktorý sme aj testovali, ponúka 1 868 kubíkov a 155 Nm. Za tento motor si však priplatíš 1 800 eur. Cena základného Fat Boba 2018 začína na 17 460 eurách.
moderný agresívny štýl, výkon motora, podvzok, brzdy, netradičné asymetrické lakovanie nádrže, detaily | papierovo je ťažší než vyzerá |
Fat Boy - tučný chlapec je z iného cesta. Charakteristický je širokou zadnou gumou a plnými kolesami. Všetky nové veci celého radu Softail sa ho týkajú. Nový rám, odpruženie, LED svetlá, alarm, ABS. Vpredu nájdeme len jeden kotúč, ale to má svoj dôvod - druhá strana plného kolesa naplno vynikne vo svojej kráse. Aj v pre tento model platí možnosť voľby silnejšieho motora 114.
Už posed za riadidlá Fat Boya naznačuje úplne iné zameranie ako Fat Bob. Posed na Boyovi je pohodlný, nohy sa uložia na veľké plošiny a jazdec nie je naklonený tak dopredu. Toto všetko hneď navodzuje pocit pohody a podvedome aj jazda je kľudnejšia.
Prístrojovka je umiestnená ná nádrži a dominuje jej veľký analógový budík. Tentoraz je to ale rýchlomer. V jeho tele sú schované všetky kontrolky, aj displej s množstvom údajov. Nechýba palivomer, spotreba, dojazd či otáčky. Všimnite si nové LED svetlo krásne zapracované do kovového krytu.
Nami testovaný kúsok bol osadený základným motorom 107 kubických palcov (1 745 kubíkov a 145 Nm pri 3 000 otáčkach), a musím povedať, že mi v žiadnom prípade neprišiel ako nedostačujúci. Bol som zvedavý na rozdiely medzi oboma motormi, ale neboli nijako dramatické. Voľba väčšieho motora bude v tomto prípade hlavne voľbou srdcom. Aj 107-čka má totiž parádnu porciu krútiaku, ktorá aj Fat Boya pekne katapultuje vpred.
Celý Fat Boy je taký klasicky strihnutý svalnatý cruiser. Vzadu je širokánska pneumatika, ktorá niekedy pri nižších rýchlostiach dáva Boyovi taký ťarbavejší prejav. S narastajúcou rýchlosťou tento pocit ale mizne a aj Fat Boy prekvapuje parádnymi jazdnými vlastnosťami, nestratí sa ani v zákrutách.
Fat Boy je taký Softail parník, ale nie je to zas zaoceánska loď. Svojimi rozmermi, vzhľadom a aj širokou zadnou gumou vzbudzuje rešpekt, ale stále je to pohodový cruiser na hltanie kilometrov. Pomerne dobre sa ovláda, podvozok poskytuje pohodlie, a aj jeden kotúč vpredu dokáže rozgúľaného Boya relatívne pekne zastaviť. Jeho cena začína na 21 480 eurách.
svalnatý cruiser klasického vzhľadu, široké kolesá a plné disky, množstvo chrómu | ťažkopádnejšia manipulácia na mieste |
Text a foto: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykle zapožičala spoločnosť Harley-Davidson Prešov.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Harley-Davidson | Harley-Davidson |
Model: | Fat Bob | Fat Boy |
Rok: | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1745 ccm | 1745 ccm |
Max. krútiaci moment: | 145 Nm / 3000 ot. | 145 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 10:1 | 10:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 100,0 x 111,1 mm | 100,0 x 111,1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC | DOHC |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň | remeň |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | jedno kotúčová |
Pneu vpredu: | 150/80-16,71H,BW | 160/60R18,70V,BW |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 180/70B16,77H,BW | 240/40R18,79V,BW |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 296 kg | 304 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 306 kg | 317 kg |
Výška sedla: | 710 mm | 675 mm |
Rázvor: | 1615 mm | 1665 mm |
Dĺžka: | 2340 mm | 2370 mm |
Svetlá výška: | 120 mm | 115 mm |
Objem nádrže: | 13.6 l | 18.9 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km | 5.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 188 km | cca 257 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | voliteľný motor Milwaukee-Eight® 114 (1868 ccm, 155 Nm), USD vidlica, alarm | voliteľný motor Milwaukee-Eight® 114 (1868 ccm, 155 Nm), kolesá Lakester, alarm |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Motor: Milwaukee-Eight® 107 alebo 114 (1868 ccm, 155 Nm) Cena 10/2017: od 17 460 € (farba Vivid Black) | Motor: Milwaukee-Eight® 107 alebo 114 (1868 ccm, 155 Nm) Cena 10/2017: od 21 480 € (farba Vivid Black) |
Pridané: 27.10.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 167677 | Včera: 118543