Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Športovkyňa aj dobrá priateľka v koži streetfightera: test Suzuki GSX-S750 2017 2/2

 Zdieľať

Pridané: 17.10.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 18288 [Testy a predstavenia - Test]

Konkurencia

„Eska“ má konkurentov veru dosť, veď patrí do širokej strednej triedy. Na výber tu máme rôzne počty a usporiadania valcov, s ktorými súvisia aj rozdiely v charakteroch a výkonoch. Najprv si preberme stroje s podobnými údajmi aké má Suzuki: trojvalcová Yamaha MT-09 a Triumph Street Triple S, potom dvojvalcová Ducati Monster 821. Všetky majú veľmi podobné výkony aj krúťaky, iba Ducati ich má uložené v nižších otáčkach. Rozdiely v cenách sú však značné - treba povedať, že spomínané modely sú vybavenejšie než GSX-S, majú napríklad palivové mapy alebo denné LED svietenie - a všetky vychádzajú minimálne o tisícku viac, v prípade Ducati dokonca o 2 400 eur viac (ok, pre sociálnejšie cítiacich ponúka Ducati jednoduchšieho Monstra 797, ten má však podstatne slabší vzducháč a aj tak stojí viac než Suzuki).

Jeden model tu vyčnieva z radu, je ním silnejšia Kawasaki Z900. Skutočný objem jej štyroch valcov je dokonca 948 kubíkov, ale pre svoju pomerne osekanú výbavu a štýl nie je plnohodnotným litrom, takže s prižmúrenými očami ju môžeme brať do úvahy. Nehovoriac o jej veľmi lákavej cene, len o šesť stoviek vyššej než GSX-S. Kawasaki produkuje až 125 koní.

Zostávajú nám „bežnejšie“ naháče: BMW F800R a Honda CB650F. Bavorák má 90 koní, pričom jeho radový dvojvalec má silný spodok, jeho plných 86 Nm je k dispozícii už pri 5 800 otáčkach. Honda je iba šesťstopäťdesiatka, ale tiež radový štvorvalec s určitým japonským dedičstvom, aj keď, žiaľ, trochu priškrteným: ponúka 91 koní pri 11 000 otáčkach a slabučkých 64 Nm pri 8 000. Honda ako jediná z tohto výberu nemá ukazovateľ zaradeného stupňa a obrátenú vidlicu. Kým Bavorák je od Suzuki o sedemsto eur drahší, Honda zas o sedemsto lacnejšia.

IMG_1489
Suzuki GSX-S750 2017

Záver

Bude to znieť čudne, ale počas testu GSX-S750 som mal veľmi často pocit, že takto by mohol dnes vyzerať Hornet, keby sa Honda naň nevysrkašľala. Áno, táto Suzuki mi Horneta pripomínala. Vzhľadom na jeho meno je to kompliment.

Ak sa chce záujemca stať majiteľom, za tohto slušného a priateľského streetfightera musí zaplatiť 8 290 eur. Suzuki aj v tomto prípade uplatnila svoju jasnú cenovú politiku a cenu nastavila najnižšie z celej triedy (teda okrem CB650F, ale tá loví skôr v iných vodách). Pritom výkonom ani schopnosťami nijako nezaostáva za drahšími rivalmi, a to majú všetci do jedného vyšší objem motora. Začiatočníka nevyľaká a skúseného neurazí - presne taký je tento „trištvrťový“ naháč od Suzuki.

Plusy, mínusy

motor, vylepšené komponenty, cena pri ostrom športovaní „otáčková“ nerozhodnosť

IMG_1419
Suzuki GSX-S750 2017

Video: Suzuki GSX-S750 ABS 2017

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Suzuki GSX-S750 2017

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 5,5 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 16 l (3 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 240 km
Otáčky motora pri 50, 90 a 130 km/h 2 200 ot. / 4 000 ot. / 6 000 ot.
Počet dealerstiev na Slovensku 6 (BA, TT, Matúškovo, Vráble, KM, PO)
Cena motorky 8 290 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Väčšina doplnkov ešte nemá stanovené ceny pre náš trh.

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 49,70 eur
Stupačka 40 eur
Spätné zrkadlo 52,80 eur
Smerovka 41,30 eur
Svetlomet 306,05 eur

IMG_1481

Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 82 kg)
Foto: Peter Fischer, Martin Trenkler

Motocykel na test poskytla spoločnosť MSC – Suzuki Slovensko, o. z. Redaktor jazdil v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Motocykel bol počas testu ošetrovaný kozmetikou Muc-Off od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Suzuki GSX-S 750 2017 Ducati Monster 821 2017 Kawasaki Z900 2017 BMW F 800 R 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiDucatiKawasakiBMW
Model:GSX-S 750Monster 821Z900F 800 R
Rok:2017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:749 ccm821.1 ccm948 ccm798 ccm
Max. výkon:114.2 k (84.0 kW) / 10500 ot.111.9 k (82.3 kW) / 9250 ot.125.4 k (92.2 kW) / 9500 ot.89.8 k (66.0 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:81 Nm / 9000 ot.89.4 Nm / 7750 ot.98.6 Nm / 7700 ot.86 Nm / 5800 ot.
Kompresný pomer:12,3 : 112,8:111.8:112:1
Vŕtanie x Zdvih:72.0 x 46.0 mm88 x 67.5 mm73.4 x 56.0 mm82 x 75.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm130 mm120 mm125 mm
Zdvih vzadu:138 mm152 mm140 mm125 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová radiálne strmenedvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm300 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17120/70-17120/70ZR17M/C (58W)120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm250 mm265 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17190/55-17180/55ZR17M/C (73W)180/55-ZR-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:179.5 kg
Hmotnosť s náplňami:213 kg205.5 kg210 kg202 kg
Výška sedla:820 mm785 mm795 mm790 mm
Rázvor:1455 mm1480 mm1450 mm1526 mm
Dĺžka:2125 mm2065 mm2145 mm
Šírka:785 mm825 mm860 mm
Výška:1055 mm1065 mm1235 mm
Svetlá výška:135 mm130 mm
Objem nádrže:16 l17.5 l17 l15 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Iná výbava:ukazovateľ zaradeného stupňa
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2017: 8 290 eurCena 10/2017: od 10 690 eurCena 10/2017: 8 895 eurCena 10/2017: 9000 eur

Foto:
 Suzuki GSX-S 750 2017 Yamaha MT-09 2017 Triumph Street Triple S 2017 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiYamahaTriumphHonda
Model:GSX-S 750MT-09Street Triple SCB650F
Rok:2017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový trojvalecradový trojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:749 ccm847 ccm765 ccm649 ccm
Max. výkon:114.2 k (84.0 kW) / 10500 ot.115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.113.0 k (83.1 kW) / 11250 ot.91.1 k (67.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:81 Nm / 9000 ot.87.5 Nm / 8500 ot.73 Nm / 9100 ot.64 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:12,3 : 111.5 : 112.65:111.4 : 1
Vŕtanie x Zdvih:72.0 x 46.0 mm78 x 59.1 mm77.99 x 53.38 mm67 x 46 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie PGM-FI
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm137 mm110 mm120 mm
Zdvih vzadu:138 mm130 mm124 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm310 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17120/70ZR17M/C (58W)120/70 R17120/70-17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm220 mm240 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17180/55ZR17M/C (73W)180/55 R17180/55-17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:166 kg
Hmotnosť s náplňami:213 kg193 kg208 kg
Výška sedla:820 mm815 mm810 mm810 mm
Rázvor:1455 mm1440 mm1410 mm1450 mm
Dĺžka:2125 mm2075 mm2055 mm2110 mm
Šírka:785 mm815 mm735 mm775 mm
Výška:1055 mm1135 mm1060 mm1120 mm
Svetlá výška:135 mm135 mm150 mm
Objem nádrže:16 l14 l17.4 l17.3 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.5 l/100km4.7 l/100km4.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 190 kmcca 277 kmcca 276 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2017: 8 290 eurCena 10/2017: 9 390 eurCena 10/2017: približne 9 000 eurCena 10/2017: 7 590 eur

<

Pridané: 17.10.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 66606 | Včera: 200948