Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (65)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvý slovenský test Suzuki V-Strom 650 XT 2017 - prednosti nielen obhájil, ale aj vylepšil! 2/2

 Zdieľať

Pridané: 22.08.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 45158 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý slovenský test Suzuki V-Strom 650 XT 2017 - prednosti nielen obhájil, ale aj vylepšil!

Konkurencia

Sme v nižšej triede cestovných endúr, kde je tradične hustá tlačenka, lebo ide o stroje cenovo dostupné a pritom veľmi široko využiteľné. Každý z vás by vedel bez väčšieho rozmýšľania vymenovať hráčov, ktorí sú v tomto ringu: Kawasaki Versys 650, Honda NC750X, Yamaha Tracer 700, BMW F 700 GS a Triumph Tiger 800, buď v cestnejšej verzii XR alebo enduráckejšej XC, ktorá je porovnateľná s nami testovanou verziou XT.

Hneď na úvod sa patrí povedať, že V-Strom 650 má zo všetkých najnižší objem motora, a odhliadnuc od trochu inak zameranej Hondy NC750X aj najnižšiu cenu. A ako jediný v tejto triede má iné než radové usporiadanie valcov.

Najvážnejším konkurentom je najskôr Kawasaki Versys 650. Tá má popri športovejšom dizajne veľmi podobné parametre (vpredu je sedemnástka na nastaviteľnej USD vidlici, vzadu 160), a aj keď je jej agregát radový dvojvalec, má vďaka svojmu páleniu podobný charakter ako V-Strom. Cenu má o zanedbateľných 5 eur vyššiu než Suzuki.

S devätnástkou vpredu sú tu iba BMW a Triumph Tiger 800 XR, obe s odlievanou. Obaja pritom ako jediní okrem Suzuki ponúkajú aj užitočnú trakčnú kontrolu (v BMW za príplatok). Bavorák je radový dvojvalec (v skutočnosti osemstovka), s výkonom porovnateľným V-Stromu, ale krútiacim momentom vyšším o 15 Nm a položeným o 1 200 otáčok nižšie. Vzadu má len 140 gumu. Jeho cena je tradične vyššia, a to o takmer 1 200 eur. Triumph je tiež osemstovka, ale rozložená do troch valcov v rade. Jeho motor je podstatne výkonnejší, krúťakovejší a točivejší než ten vo V-Strome. Vyrába sa až v šiestich verziách podľa zamerania a výbavy (napríklad aj s vypletanými kolesami a 21 vpredu, výbava môže byť skutočne bohatá), verzia s najnižšou cenou je však stále o dve tisícky drahšia než V-Strom.

O dosť športovejšie je poňatá Yamaha Tracer 700, ktorá koncepčne vychádza z naháča MT-07. Jej dvojvalec má o máličko vyššie hodnoty výstupov, a aj ich má vyššie uložené, a podľa toho sa na ceste aj správa. Má klasické športové rozmery obutia (17-palcové kolesá, vzadu 180), a vo všeobecnosti obľubuje zákruty a dynamickú jazdu. Je však značne kompaktnejšia než V-Strom a jej podvozok nemá až tak veľmi rád vyššie zaťaženia. Stojí o stovku viac než Suzuki.

Poslednou dámou na holenie je Honda NC750X. Tá je so svojimi 17-palcovými odlievanými kolesami a kompaktnejšou stavbou tiež určená primárne na cestu a skôr kratšie výlety, má aj slabšiu ochranu pred vetrom než V-Strom. Jej dvojvalcový motor produkuje 55 koní, zato je však takpovediac najkrúťakovejší zo všetkých spomínaných; jeho červené pásmo začína krátko za 6 000 otáčkami. Medzi nohami má jazdec namiesto nádrže praktický odkladací priestor, do ktorého sa vojde celá integrálka. NC750X sa dá objednať aj vo verzii s automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Obe verzie sú cenovo nastavené pod V-Strom; základná o tisícku, dvojspojková o tri stovky.

Je celkom pravdepodobné, že záujemca zvažujúci kúpu motorky z tejto kategórie má iba vodičák skupiny A2. V tomto prípade mu vedia vyjsť v ústrety iba v BMW alebo Kawasaki. Zatiaľ nie sú žiadne informácie o tom, že by aj V-Strom mohol byť 35-kilowattový, ale nemá od tejto možnosti ďaleko, pretože SV650A s rovnakým motorom sa v tejto verzii ponúka.

Prvý slovenský test Suzuki V-Strom 650 XT 2017 - prednosti nielen obhájil, ale aj vylepšil!

Záver

Suzuki V-Strom je skutočný nefalšovaný univerzál. To by sa dalo povedať o mnohých motorkách, ale ako som sa už po tretíkrát presvedčil na vlastnej koži, V-Strom 650 zvláda každú nastolenú situáciu s najväčším prehľadom, a to celkom úslužne a so stoickým pokojom. Inými slovami, ak nejaký iný model zvláda jednu konkrétnu situáciu na 80 % a ostatné povedzme na 60 %, tak V-Strom 650 ako keby zvládal všetko na 90 %.

Nie, nebudeš ho leštiť ako nejakú Talianku, pretože nie je taký pekný. Lenže chceš motorku, ktorá je pekná a jazdí horšie, alebo ktorá pekne jazdí, ale pritom vyzerá možno o niečo horšie?

Cena bola vždy jednou z najsilnejších devíz menšieho V-Stroma. Aj teraz je nastavená až veľmi sexi baťovsky - základná verzia 7 990 eur, XT o štyri stovky viac, teda 8 390 eur. Z predchádzajúceho textu je však hádam jasné, že táto motorka nie je žiadna rozpočtovka. A ku všetkým vyššie vymenovaným pozitívam si treba pripočítať to, že je vyrobená v Japonsku, kde sa pracovník radšej zasamovraždí, než keby mal spôsobiť škodu firme.

Tak čaves, vé stromík, hádam sa s tebou stretnem skôr než o ďalších päť rokov :)

Plusy, mínusy

motor, podvozok, pohodlie ako na litri, praktickosť, nenáročnosť, prístrojovka, cena vzhľadom na danú kategóriu žiadne

Prvý slovenský test Suzuki V-Strom 650 XT 2017 - prednosti nielen obhájil, ale aj vylepšil!

Video: 2017 Suzuki V-Strom 650

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Suzuki V-Strom 650

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 5,1 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 20 l (3 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 333 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 km/h 2 400 ot. / 4 000 ot. / 6 000 ot.
Počet dealerstiev Suzuki na Slovensku 6 (BA, TT, Matúškovo, Vráble, KM, PO)
Cena základnej verzie 7 990 eur
Cena testovanej verzie XT 8 390 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Kufor topcase bude upresnené neskôr
Nosič bočných kufrov + kufre bude upresnené neskôr
Vyhrievané rukoväte 322 eur
Vyššie turistické plexi bude upresnené neskôr
Tankvak 101 eur
Padacie rámy 203 eur
Ochrana motora 261,30 eur

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 36,50 eur
Stupačka 67,15 eur
Spätné zrkadlo 45,95 eur
Smerovka predna 41,30 eur
Svetlomet 304 eur
Brzdový kotúč 200 eur
Reťaz 118,40 eur

Text: Peter Fischer
Foto: Michal Meško - cuba

Motocykel na test poskytla spoločnosť MSC – Suzuki Slovensko, o. z. Redaktor jazdil v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Motocykel bol počas testu ošetrovaný kozmetikou Muc-Off od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Suzuki V-Strom 650 2017 Suzuki V-Strom 650 XT 2017 Kawasaki Versys 650 2017 Honda NC 750 X 2017 Yamaha Tracer 700 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiSuzukiKawasakiHondaYamaha
Model:V-Strom 650V-Strom 650 XTVersys 650NC 750 XTracer 700
Rok:20172017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovnáCestovnáCestovná
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:645 ccm645 ccm649 ccm745 ccm689 ccm
Max. výkon:70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot.70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot.69.4 k (51.0 kW) / 8500 ot.54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:62 Nm / 6500 ot.62 Nm / 6500 ot.64 Nm / 7000 ot.68 Nm / 4750 ot.68 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:11.2:111.2:110.8:110.7: 111.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:81.0 x 62.6 mm81.0 x 62.6 mm83 x 60 mm77 x 80mm80 x 68.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6 stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm150 mm150 mm153.5 mm137 mm
Zdvih vzadu:159 mm159 mm145 mm150 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovájednokotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm300 mm320 mm282 mm
Pneu vpredu:110/80-R19110/80-R19120/70ZR17M/C (58W)120/70-17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm260 mm250 mm240 mm245 mm
Pneu vzadu:150/70-R17150/70-R17160/60ZR17M/C (69W)160/60-17180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:213 kg216 kg214 kg219 kg196 kg
Výška sedla:830 mm830 mm840 mm830 mm835 mm
Rázvor:1560 mm1560 mm1415 mm1540 mm1450 mm
Dĺžka:2275 mm2275 mm2165 mm2210 mm2138 mm
Šírka:835 mm835 mm840 mm840 mm806 mm
Výška:1405 mm1405 mm1400 mm1285 mm1270 mm
Svetlá výška:170 mm165 mm140 mm
Objem nádrže:20 l20 l21 l14.1 l17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:185 km/h185 km/h
Spotreba paliva:4 l/100km4 l/100km5.1 l/100km3.5 l/100km4.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 375 kmcca 375 kmcca 308 kmcca 302 kmcca 296 km
Servisný interval:12000 km12000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Iná výbava:12V zásuvka12V zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Cena 8/2017: 7 990 eurCena 08/2017: 8 390 eurCena 11/2017: 7 995 eurCena 11/2017: 6 790 eur
verzia s DCT: 7 590 eur
Akciová cena 11/2017: 7 790 eur (vrátane zadného kufra)
Foto:
 Suzuki V-Strom 650 2017 Suzuki V-Strom 650 XT 2017 BMW F 700 GS 2017 Triumph Tiger 800 XR 2017 Triumph Tiger 800 XC 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiSuzukiBMWTriumphTriumph
Model:V-Strom 650V-Strom 650 XTF 700 GSTiger 800 XRTiger 800 XC
Rok:20172017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:645 ccm645 ccm798 ccm799 ccm799 ccm
Max. výkon:70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot.70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot.74.8 k (55.0 kW) / 7300 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot.
Max. krútiaci moment:62 Nm / 6500 ot.62 Nm / 6500 ot.77 Nm / 5300 ot.79 Nm / 7850 ot.79 Nm / 7850 ot.
Kompresný pomer:11.2:111.2:112:112.0:112.0:1
Vŕtanie x Zdvih:81.0 x 62.6 mm81.0 x 62.6 mm82 mm x 75.6 mm74 x 61.9 mm74 x 61.9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm150 mm170 mm180 mm220 mm
Zdvih vzadu:159 mm159 mm170 mm170 mm215 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová (ABS)dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm300 mm308 mm308 mm
Pneu vpredu:110/80-R19110/80-R19110/80-R19 59 H100/90-ZR1990/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm260 mm265 mm255 mm255 mm
Pneu vzadu:150/70-R17150/70-R17140/80-R17 69 H150/70-ZR17150/70-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:186 kg188 kg190 kg
Hmotnosť s náplňami:213 kg216 kg209 kg213 kg218 kg
Výška sedla:830 mm830 mm820 mm810 mm840 mm
Rázvor:1560 mm1560 mm1562 mm1530 mm1545 mm
Dĺžka:2275 mm2275 mm2280 mm2215 mm2215 mm
Šírka:835 mm835 mm880 mm829 mm865 mm
Výška:1405 mm1405 mm1215 mm1350 mm1390 mm
Objem nádrže:20 l20 l16 l19 l19 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:185 km/h185 km/h192 km/h
Spotreba paliva:4 l/100km4 l/100km4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 375 kmcca 375 kmcca 266 km
Servisný interval:12000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:za príplatokáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokza príplatok
LED smerovky:za príplatokza príplatok
El. Podvozok:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatokza príplatokza príplatokza príplatok
Iná výbava:12V zásuvka12V zásuvkanastaviteľný podvozok WP
Poznámka:
Poznámka:Cena 8/2017: 7 990 eurCena 08/2017: 8 390 eurCena 11/2017: 9 150 eurCena 8/2017: 9 990 eurCena 8/2017: 10 600 eur

<

Pridané: 22.08.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (65)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 68136 | Včera: 237085