Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 25.07.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 22967 [Testy a predstavenia - Test]
Ešte pred niekoľkými rokmi si šťastný záujemca mohol v tejto kategórii vyberať z takmer ôsmich strojov, dnes sú tu okrem RT s prižmúrenými očami iba dva. Za niečo môže norma Euro4, za niečo nízky záujem.
Obaja konkurenti bojujú vyššími počtami valcov, vyššími objemami a aj výkonmi. Treba na rovinu napísať, že v prepočte cez výbavu aj nižšími cenami. Prvým z nich je trojvalcový Angličan Triumph Trophy SE, druhým japonská a o dosť športovejšia Yamaha FJR1300A. Tá sa do tohto výberu až tak nehodí; je kompaktnejšia, bočné kufre má za príplatok a rádio nemá vôbec, dávam ju sem len pre spestrenie prehľadu.
Triumph Trophy SE je v tejto kategórii sériovo najviac vybavený. Pod mohutnými kapotami mu bije veľký 1215-kubíkový radový trojvalec, ktorý produkuje o desať koní viac než RT, ale má o niečo nižší krúťak. Triumph má v sérii napríklad elektronicky nastaviteľný podvozok, rádio, tempomat, a samozrejme aj bočné kufre. Ak by sme ho porovnali s podobne vybaveným RT, cenový rozdiel v prospech Triumphu by bol niekoľko tisícok.
Yamaha FJR1300A je športový turista s radovým štvorvalcom, ktorý má takmer rovných 1300 cm3, a o 21 koní a 13 Nm viac než RT, pritom ich vrcholy sú uložené v podobných otáčkach než u RT. FJR celkom logicky obľubuje vyššie presunové rýchlosti, aj zrýchlenia, aj športovejšie prejazdy zákrutami. Jej základná cena je o takmer tisícku nižšia než má BMW, ale ako som spomínal, je to cena bez bočných kufrov, zato s tempomatom a LED svetlami. FJR je k dispozícii v ďalších dvoch výbavových verziách, za ktoré sa pripláca tri, resp. štyri a pol tisíc, a tie majú už aj bočné kufre, elektronicky nastaviteľný podvozok, zákrutové svietenie a veľmi pohodlnú automatizovanú prevodovku.Treba si uvedomiť, že charakterové rozdiely medzi týmito motorkami sú dosť veľké. Výber by mal vychádzať z toho, aké trasy a v akom zaťažení plánuješ jazdiť a na aké rýchlosti si zvyknutý, ak teda odhliadneme od peňazí.
BMW R 1200 RT je pojem, legenda. Lepšie povedané, už len samotný bavorák je magnetom na pohľady okoloidúcich, RT však svojou majestátnosťou tento magnet ešte zosilňuje.
Takmer všetky fíčurky spomínané v tomto teste sú príplatkové. Ak by sme sa mali rozprávať o holej verzii, ktorá stojí 17 550 eur, mala by len bočné kufre, vyhrievané rukoväte a zopár drobností. Cena nami testovaného kúsku je bez pár drobných 22 000 eur, ale hravo sa vieš dostať aj k faktúrke so sumou cez 23 000 éčiek (lebo topcase, tankvak, navigácia...) Dovolím si povedať, že v optike BMW je to ešte veľmi prijateľná cena, pretože na rovnakú sumu sa vieš dostať aj pri konfigurovaní GS Adventure, odvážnejší jedinci hádam aj pri obyčajnom GS. Z celého bavoráckeho cenníka má RT pri svojej plnej cene jeden z najvýhodnejších pomerov ceny a výbavy.
BMW R 1200 RT je skvelou voľbou pre tých, ktorí väčšinou jazdia vo dvojici, a to celkom nenáročne, bez stresov, a s väčším podielom okresných ciest, ktoré im ukážu oveľa viac než chladné diaľnice.
Keďže budúci rok oslávi ertéčko 40. narodeniny (a s ohľadom na to, že ostatný model brázdi cesty už štyri sezóny), tak si dovolím ľahko zašpekulovať, že by sa mohla objaviť minimálne nejaká špeciálna edícia, ak nie refreshnutý celý model. Už teraz sa tešíme :)
pohodlie, majestátnosť, príplatkové centrálne uzamykanie | na horších cestách je príplatkový semiaktívny podvozok uskákaný |
Servisný interval | 10 000 km |
Spotreba | 5,2 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 25 l (4 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 400 km |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 km/h | 1 600 ot. / 3 000 ot. / 4 500 ot. |
Základná cena | 17 550 eur |
Cena testovaného kusu | 21 992 eur |
Vyhrievané rukoväte | v sérii |
Alarm | 222 eur |
Quickshifter | 413 eur |
Bezkľúčové ovládanie | 303 eur |
Centrálne zamykanie | 373 eur |
Chrómový výfuk | 136 eur |
Semiaktívny podvozok | 797 eur |
12V zásuvka | 20 eur |
Kontrola tlaku v pneumatikách | 222 eur |
Tempomat | 333 eur |
Ďalšie príslušenstvo nájdeš v BMW konfigurátore. |
Páčka brzdy | 68,03 eur |
Stupačka | 54,54 eur |
Spätné zrkadlo | 169,77 eur |
Smerovka | 108 eur (predná, LED, integrovaná) |
Svetlomet | 805 eur |
Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer, Martin Chudý
Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Motorrad Slovenská republika. Redaktor jazdil v oblečení KLMwear, rukaviciach 4SR a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Motocykel bol počas testu ošetrovaný kozmetikou Muc-Off od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | BMW | Triumph | Yamaha |
Model: | R 1200 RT | Trophy SE | FJR1300A |
Rok: | 2016 | 2017 | 2017 |
Kategória: | Cestovná | Cestovná | Športovo cestovná |
Motor: | |||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | radový trojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 1215 ccm | 1298 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot. | 134.6 k (99.0 kW) / 8900 ot. | 146.2 k (107.5 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. | 118 Nm / 6450 ot. | 138 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 10.8:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 85 x 71.4 | 79.0 x 66.2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 130 mm | 135 mm |
Zdvih vzadu: | 136 mm | 120 mm | 125 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 4 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 R17 | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 282 mm | 282 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 190/55 R17 | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 274 kg | 301 kg | 289 kg |
Výška sedla: | 805 mm | 800 mm | 805 mm |
Rázvor: | 1485 mm | 1542 mm | 1545 mm |
Dĺžka: | 2222 mm | 2235 mm | 2230 mm |
Šírka: | 983 mm | 975 mm | 750 mm |
Výška: | 1555 mm | 1325 mm | |
Svetlá výška: | 130 mm | ||
Objem nádrže: | 25 l | 25 l | 25 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.8 s | ||
Spotreba paliva: | 3.9 l/100km | 5.4 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 480 km | cca 347 km | |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | nie | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | za príplatok | nie | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | za príplatok | ||
El. Podvozok: | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok verzie AE a AS |
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | ||
Quick-shift: | za príplatok | ||
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | ||
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | ||
Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Asistent rozbehu do kopca: | za príplatok | ||
Audio systém: | za príplatok | ||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | centrálne uzamykanie | Rádio, Kontrola tlaku v pneumatikách, 3x 12V zásuvka, Elektronicky nastaviteľná výška svetlometov | anti-hop spojka |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena ročníka 2016: 17 550 eur | Cena 7/2017: od 18 111 eur | Cena 7/2017: 16 690 eur |
Pridané: 25.07.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 67243 | Včera: 213272