Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Na Slovakia Ringu sme vyskúšali novú Ducati Supersport, aj Monster 821 a 1200 S

 Zdieľať

Pridané: 15.06.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 7171 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

V rámci tradičného Ducati day, ktorý na Slovakia Ringu prebehol v stredu 14. 6., sme na niekoľko jázd prevetrali stredný a veľký Monster, ale čo je podstatnejšie, aj novučičký model Supersport.

Text a foto: Peter Fischer

Na Slovakia Ringu sme vyskúšali novú Ducati Supersport, aj Monster 821 a 1200 S
Na Slovakia Ringu sme vyskúšali novú Ducati Supersport, aj Monster 821 a 1200 S

Monster 821

Na úvodnú jazdu beriem stredného Monstra, ktorý mi ako jediný chýbal v zbierke vyskúšaných monstríkov. Bije v ňom menší Testastretta motor, ktorý pracuje napríklad aj v malej Multistrade, Hypermotadre či Supersporte, ku ktorému sa ešte dostaneme. Je to inak najmenší motor od Ducati (v tomto prípade úpravou vŕtania zmenšený na 821 kubíkov), ktorý ponúka rôzne palivové mapy. Čiže naklikal som Sport a šup šup do prvých zákrut, zohriať motorku a porozťahovať šľachy.

Keďže o niekoľko dní sa na tomto okruhu pôjde svetový pohár EWC (osemhodinovka), tak časť krajníc je krásne novučičko namaľovaná, a výrazne červeno-bielo je natretý aj priestor, kde sa boxová ulička pripája na cieľovku. Keď pozriem pod seba, mám tam ligotavú novú motorku, pred sebou zas horizont s úplne azúrovým nebom, na krajoch výrazné farebné krajnice - pripadám si ako v počítačovej hre s ultra mega 20K rozlíšením :)

Ok, pozri, stredného Monstra som si fakt zobral iba na rozcvičku. Nie je to motorka, ktorú by človek brával na okruh každý druhý víkend; jej primárnym pracoviskom je mesto a zakrútené cestičky nad ním. Tu, na širokánskom a dlhom Slovakia Ringu som sa cítil trochu pomalý, aj keď som od zahrievania prešiel k ostrejšej jazde. Medzi týmito dvoma odlišnými spôsobmi jazdy je na Monstri inak veľmi malý rozdiel - zahrieval som trochu razantnejšie, aby som nikomu nezavadzal, a keď som sa do toho oprel, zas som narážal na obmedzovač. Aj ten na otáčkomeri, aj na stupačkách.

Monster 821 inak ponúka rovnaký výkon ako ostatné modely s týmto motorom, pritom má objem o viac ako 100 kubíkov nižší. Jeho vrchol je pri 9 250 otáčkach; obmedzovač sa ozýva zhruba o tisícku neskôr, a veruže na tejto "letiskovej dráhe" má veľa práce :) Každopádne viem si predstaviť popreháňať 821 v zákrutkách nad Neziderským jazerom, alebo trebárs v Toskánsku, aby som nebol taký skromný :)

Monster 1200 S

Uf, tak toto už je silnejšia kávička. Dvanástkového Monstra som mal požičaného aj v bežnej premávke pred akciou, bol som z neho príjemne prekvapený. V premávke mi to nenapadlo, ale tu v boxovej uličke sa mi hneď zdalo, akoby podo mnou chýbala štvrťka motorky. Proste Monster 1200 S je veľmi kompaktný a pred malou TFT prístrojovkou už nevidíš vôbec nič, iba rozmazaný asfalt. 150-koňový motorisko je na Slovakia Ring už celkom použiteľný, a celé stádo na asfalte drží jemnučký, ale svalnatý kompletný Öhlins. Škoda, že som nemal čas na jeho ostrejšie nastavenie, pretože podľa mňa jedinou nevýhodou momentálneho nastavenia bolo to, že predné koleso sa príliš odliepalo od zeme. A to nielen na poslednom horizonte, ale aj pri razantnej akcelerácii na rovinke. Určite je to aj preto, že tu nie je žiadna maska, ktorá by predok pod tlakom vzduchu držala viac pri zemi.

Monstru pomáha quickshifter, len odporúčam byť naň tvrdý, pretože inak nemusí preradiť, prípadne trafíš falošný neutrál. A ten je teda pre motor nečakaný - keď sa dva obrovské hrnce pod záťažou zrazu ocitnú v nezaťaženom otáčkovom maxime, uf uf uf...

Bude to znieť čudne, ale Monster 1200 S je tichučký a priateľský stroj. Pri bežnej jazde mu stačí okolo 5 000 otáčok, vtedy je jeho dynamika stále nadpriemerná a motor si pritom iba tak pradie. Áno, veľmi často som si počas jazdy hovoril, že tento dvanástkový motor znie akoby pri mne priadol nejaký obrovský tiger. Jasnačka, vie aj riadne zaútočiť, ale nemá práve v pláne trhať okruhový asfalt na kusy.

Ducati MONSTER 1200 S 2017
Ducati MONSTER 1200 S 2017

Supersport

Keď Ducati predstavila Supersport na tlačovke počas výstavy EICMA, bol som trochu prekvapený. Zdalo sa mi, že ide úplne mimo nalinajkovaných modelových či segmentových vetiev v Ducati. Vlastne nie je to ani liter, ani osemkilo, nie je ani veľký, ani malý... A má lakované plasty aj v kokpite, čo sa len tak nevidí. Pracuje v ňom tiež malá Testastretta, v tomto prípade 937-kubíková, so 113 koňmi pri 9 000 otáčkach a takmer rovnou stovkou newtonemtrov pri 6 500 otáčkach. Dukaťáckou samozrejmosťou sú mapy motora, ktoré upravujú aj nastavenie asistenčných systémov, zároveň je všetko personalizovateľné. Zaujímavosťou je možnosť spárovania s mobilom, na klasickej LCD prístrojovke tak napríklad vidno notifikáciu SMS správy, hudobný prehrávač a podobne. Supersport má výrazné denné LED svietenie a svetlomet pomerne nezvyčajného tvaru. Dnes už tiež zriedkavou vecou je vyvýšené uchytenie rukovätí priamo na teleskopoch, a to na hliníkových kusoch. Vrchy teleskopov zas zdobia nastavovače podvozku. Vyzerá to veľmi klasicky.

Na Slovakia Ringu sme vyskúšali novú Ducati Supersport, aj Monster 821 a 1200 S
Na Slovakia Ringu sme vyskúšali novú Ducati Supersport, aj Monster 821 a 1200 S

Ktovie prečo sa Ducati rozhodla nazvať tento model Supersport, keď jeho charakteristika je čisto športovo-turistická. Supersport je niečo ako Honda VFR na taliansky spôsob v 21. storočí. Ducati k nemu síce ponúka viac rejsových a štýlových doplnkov než tých batožinových (teda vôbec žiadne kufre), ale prejavom motora, posedom, kapotážou a aj pomerne pohodlným sedlom spolujazdca je to fakt skôr rýchlejší turista. Vyrába sa aj verzia S v sexi bielej farbe s červenými kolesami a Öhlins podvozkom.

Na Slovakia Ringu sme vyskúšali novú Ducati Supersport, aj Monster 821 a 1200 S
Na Slovakia Ringu sme vyskúšali novú Ducati Supersport, aj Monster 821 a 1200 S

Bez diplomatických omáčok priznám, že na prvú dvadsaťminútovku som bral Supersport s panenskou nulou na počítadle. Teda surový motor, nezabehnuté brzdy aj gumy. Musel som vyzerať fakt čudne, keď som na ňom zozačiatku šiel taký vystretý a výletným tempom. Nakoniec som ho vracal s kompletne zožmolkovanými krajmi pneumatík, teda zabehnutými tak akurát :) Podobne ako Monster 821, aj Supersport bol na Slovakia Ringu tak trochu zadýchaný. Musím pochváliť prednú vidlicu Marzocchi a aj zadný centrál Sachs, tie zvládali razantnú dynamiku s prehľadom.

Keď si nižšie pozrieš promo video k Supersportu, uvidíš, že v ňom je oveľa viac mesta než otvorených ciest. Áno, Supersport sa určite hodí aj do mesta - vyzdvihnúť priateľku a potom si vyraziť niekam ďalej... Je to prívetivý a nenáročný sport-tourer.

Ducati SUPERSPORT 2017
Ducati SUPERSPORT S 2017
Ducati SUPERSPORT S 2017
Intermot 2016 - Ducati Supersport 2017 predstavenie

Video: Ducati Monster 821

Video: Ducati SuperSport: sport, made light.

Video: Ducati Monster 1200S 2017

Text a foto: Peter Fischer

Na akciu nás pozvala spoločnosť Ducati Slovakia. Redaktor jazdil v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx a v prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o..

Na Slovakia Ringu sme vyskúšali novú Ducati Supersport, aj Monster 821 a 1200 S
Na Slovakia Ringu sme vyskúšali novú Ducati Supersport, aj Monster 821 a 1200 S

Foto:
 Ducati Monster 821 2017 Ducati Monster 1200 2017 Ducati SuperSport 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiDucatiDucati
Model:Monster 821Monster 1200SuperSport
Rok:201720172017
Novinka:NOVINKA 2017
Kategória:NaháčNaháčSuperšport
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec do L (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:821.1 ccm1198.4 ccm937 ccm
Max. výkon:111.9 k (82.3 kW) / 9250 ot.150.0 k (110.3 kW) / 9250 ot.113.0 k (83.1 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:89.4 Nm / 7750 ot.126.2 Nm / 7750 ot.96.7 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:12,8:113 : 112.6:1
Vŕtanie x Zdvih:88 x 67.5 mm106 x 67.9 mm94 x 67.5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:130 mm130 mm130 mm
Zdvih vzadu:152 mm149 mm144 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70 ZR17120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm245 mm245 mm
Pneu vzadu:190/55-17190/55 ZR17180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:179.5 kg187 kg184 kg
Hmotnosť s náplňami:205.5 kg213 kg210 kg
Výška sedla:785 mm795 mm810 mm
Rázvor:1480 mm1485 mm1478 mm
Objem nádrže:17.5 l16.5 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 237 km
Servisný interval:15 00015 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:43mm USD vidlica Marzocchi, tlmič Sachs
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2017: od 10 690 eurCena 6/2017: 13 290 eurCena 6/2017: 12 890 eur

Pridané: 15.06.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 44936 | Včera: 181377