Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Elektromotorky nemusia byť škaredé ani pomalé - pozri si krásne pretekárske špeciály Saroléa SP7 a Mugen Shinden Roku

 Zdieľať

Pridané: 12.05.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5234 [Novinky - Predstavujeme]

Obe spomenuté motorky nie sú len nejakým náhodným hipsterským výkrikom do tmy, ale sú nefalšovanými pretekárskymi strojmi, ktoré už niekoľko rokov súťažia v triede TT Zero na Tourist Trophy na ostrove Man. A pozor, to s časmi len o niečo pomalšími než spaľovacie stroje!

John McGuiness na Mugen Shinden Roku
John McGuiness na Mugen Shinden Roku

Kým spaľovacie pretekárske stroje majú na tomto legendárnom podujatí priemerku na kolo zhruba 210 - 215 km/h, špeciálne vyvinuté elektromotorky tu po šiestich rokoch od zavedenia elektrickej kategórie TT Zero dokážu spraviť priemerku máličko nad 190 km/h. Upozorňujem, že hovoríme o priemerke, nie maximálke. Tá je zvyčajne vyššia, než majú sériové superšporty.

Kým chodiaca legenda a maskot celého ostrova Man John McGuinness je už v miestnej elektrotriede ostrieľaný (odniesol si aj dve víťazstvá), tento rok bude na elektromotorke štartovať aj jeho tímový kolega Guy Martin. Obaja boli nedávno v Japonsku otestovať novú verziu Mugen Shinden Roku, a na Guya Martina to celkom zapôsobilo: "Je to niečo úplne iné, než na čom som doteraz jazdil. Ak by ste sa ma spýtali, čo by som chcel zmeniť, odpovedal by som, že seba. Musím motorku považovať za konštantu, ktorej musím prispôsobiť svoj jazdný štýl, aby som z nej dostal čo najviac. Nie sú tu žiadne prevodové stupne, žiadna spojka... Je to ťažký stroj, ale vysporiadava sa s tým dobre."

Guy Martin na Mugen Shinden Roku
Guy Martin na Mugen Shinden Roku

John McGuinness zas pochválil, že nový stroj je lepší než predošlé verzie: "Môj prvý dojem je skutočne dobrý. Motorka je veľmi úzka, aerodynamika sa zmenila. Myslím si, že motor je o niečo silnejší, a páči sa mi posed. Cítim sa na ňom ako na malej motorke. Brzdy, podvozok, odpruženie a ovládanie, všetko je dobré."

V rovnakej triede budú o dva týždne na Mane štartovať aj Belgičania s nemenej pekným strojom nazvaným Saroléa SP7. Ten má karbónový rám aj kyvku, kované kolesá OZ Racing, vpredu Öhlins FGR 300 a vzadu TTX. Spravili mu aj celkom pekné fotky a video - mrk nižšie :)

Sarolea SP7
Sarolea SP7

Sarolea SP7
Sarolea SP7
Sarolea SP7
Sarolea SP7

Sarolea SP7
Sarolea SP7

Video: Saroléa SP7

Pridané: 12.05.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 87544 | Včera: 138381