Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Riadne sme otestovali "malú dakarku" - Hondu CRF250 Rally 2/2

 Zdieľať

Pridané: 20.05.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 29713 [Testy a predstavenia - Test]

Názor ďalšieho jazdca:

FilipFM:

Ako nadšenec do offroadového jazdenia som vždy obľuboval vysoké stroje. Fakt, že sedím skôr na motorke než vnorený v nej, mi poskytuje väčší zážitok z krajiny, ktorou prechádzam. V hustej premávke zas získavam lepší prehľad o situácií. Napriek tomu, že ste na CRFke viac vystavený okoliu, malá predná kapotáž funguje efektívne. Spoľahlivo odkláňala prúdiaci vietor nad moju 176 centimetrov vysokú postavu. Keď som sadal na motorku len v botaskách, bol už podvečer. Nebolo najteplejšie a ja som sa trochu obával o svoje odhalené členky. No bočné plasty stiahnuté po vzore dakarského stroja až k spodnej lyži bránia priamemu náporu vetra na nohy. Kapotovanie stroja zabezpečuje nie len lepšiu protiveternú ochranu, ale pridáva motorke aj trochu robustnosti. Skutočne som mal pocit, že sedím na serióznejšom stroji než v skutočnosti. Vzpriamiť posed, vystrčiť lakte, akoby som sa chystal na štart etapy, a pri prejazde dedinami sa za mnou nejedna hlava otáčala.

Honda vyzerá drsne a oči okoloidúcich určite pritiahne. Motorka mi pripomenula, že je predsa len 250tka až keď som potiahol za plyn za značkou obce. Motoru chvíľu trvá než sa rozhýbe, ale bežné cestovné rýchlosti dokáže držať spoľahlivo. Šiesty kvalt príde vhod na dlhších cestách na ktoré by som si s ňou rozhodne trúfal. Honda je tichá, čo je príhodné na mestské jazdenie. Nepílite uši sebe ani nikomu okolo. No motorka namiesto vrčania vydáva skôr zmes piskotavých zvukov. Povedal by som, že decentná ladená koncovka by jej určite dodala trochu sebavedomia.

Po zídení z hlavných ciest som objavil niekoľko šotolinových odbočiek a lesných závozov na odskúšanie jazdy v stupačkách. Motorka sa v teréne dá vďaka zúženej nádrži pekne držať kolenami. Jazdecký postoj mi sadol a neobával som sa v zákrutách zo šotoliny odfrknúť pár skaliek. Na Ľahkých malých endurách s decentným výkonom som mal vždy rád, že ich vôbec nemusíte obúvať do vysokých štuplových gúm. Stačí bežný cestovný drapák a aj s ním si v teréne dokážete užiť.

Pneumatiky v náklone nemusia držať váhu stroja a ani čeliť náporu výkonu. S trochou skúseností a vlastným tempom prekonáte akúkoľvek prekážku. Moje jediné výhrady smerujú k podvozku. Už v meste mi pripadal príliš mäkký pri prudšom brzdení na červenú. Na kamenistej ceste so mnou motorka vyslovene plávala. A to si tlmiče museli poradiť len s váhou jazdca bez akejkoľvek batožiny.

Lakované kapotáže stihnuté k spodku motorky chrániace predok motora sú efektné, no neviem ako dlho vydrží ich lak žiarivý pri nápore skaliek od predného kolesa.

Mne len ostáva dúfať, že sa Honda rozhodne skonštruovať k malej 250tke aj väčšiu, nabrúsenejšiu sestru a príde na trh so skutočne offroadovým cestovateľom.

dizajn – rally vzhľad, obratnosť na ceste aj v teréne, 6. kvalt zvuk, mäkký podvozok

Konkurencia

Tento výpočet konkurentov nebude dlhý, pretože niečo zosekala norma Euro4, a niečo je natoľko nové, že sme na tom ešte nejazdili. Konkrétnejšie: veľmi blízky konkurent, Kawasaki KLX 250, sa nedožil nových emisných noriem. Zostávajú teda traja súperi, úplné novinky, a s cestnejším zameraním - Kawasaki Versys-X 300, Suzuki V-Strom 250 a BMW G 310 GS. Kawasaki má len o 5 eur vyššiu cenu, a kolesá síce vypletané, ale vo veľkosti 19 a 17 palcov. Jeho vzhľad prezrádza cestnejšie a mestskejšie zameranie, navyše má vďaka objemu aj o viac ako 15 koní silnejší motor. Pri najmenšom V-Strome ešte nie je známa cena, a radšej o nej ani nejdeme špekulovať, isté však je, že má čisto cestné kolesá a aj určenie. Zaujímavé je, že motor má takmer rovnaké parametre ako u Hondy. Aj pri novom malom GS od BMW môžeme vychádzať iba z tabuľkových údajov: pri objeme o viac ako 60 kubíkov vyššom ponúka o 10 koní vyšší výkon než CRF, a to vo vyšších otáčkach. Krútiaci moment je tiež vyšší, rovnako vo vyšších otáčkach. GS je ťažšie než CRF a odvaľuje sa na menších a odlievaných kolesách (19 a 17 palcov). Jeho cenu ešte nepoznáme, ale bude pravdepodobne vyššia než pri modeli G 310 R, ktorý stojí 4 800 eur. Malé GS tak má priestor rovnajúci sa jednej tisícke, aby bolo lacnejšie než CRF. Na dealerstvá by malo prísť na jeseň tohto roka.

Kto by sa však chcel striktne držať terénu, ten má vlastne už iba jediného chrobáka v hlave - základnú CRF250L. S cenou o viac ako 1 300 eur nižšou, menšou hmotnosťou, vlastne všetkým menším a kompaktnejším. A to už je riadne slovo do boja.

Záver

Cena novej CRF250 Rally je 5 790 eur. To sa môže zdať dosť, keďže za porovnateľnú hodnotu si môžeš kúpiť silnejšieho a využiteľnejšieho konkurenta, ale tu hrá hlavnú úlohu imidž a terén. Imidž je jasný, definovaný honďáckym dakarským špeciálom a aj Africou Twin; na tejto CRF budeš proste automaticky považovaný za niekoho, kto trávi voľný čas túlaním sa po rôznych humnách, hájoch a kopcoch. Ako cieľovú skupinu tejto motorky vidím mladých chalanov, ktorí už dávnejšie pričuchli k vôni spálenej zeminy sálajucej z motorky, a ktorým tato s radosťou doložil na takúto prvú naozajstnú motorku. A ktorí o niekoľko rokov vyrastú do skutočných endurákov.

Plusy, mínusy

imidž, flexibilita motora pri cestnom využívaní, podvozok pri cestnom využívaní a sólo obsadení, full LED cena, do terénu slabý motor

Video

Video: Videotest: Honda CRF 250 Rally 2017

Video: Honda CRF 250 Rally 2017 onboard

Pozadie / Wallpaper:

Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017
Honda CRF250 Rally 2017

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda CRF 250 Rally 2017:

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 3,3 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 10,1 l (2,5 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 230 km
Cena motorky 5790 eur

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 23,72 EUR
Stupačka 44,05 EUR
Spätné zrkadlo 28,37 EUR
Smerovka 70,30 EUR
Svetlomet 624,40 EUR

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia, FilipFM
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení KLIM a prilbách Touratech Aventuro Carbon, čižmy Touratech Destino.

Foto:
 Honda CRF 250 Rally 2017 Honda CRF 250 L 2017 Kawasaki Versys-X 300 2017 Suzuki V-Strom 250 2017 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaKawasakiSuzukiBMW
Model:CRF 250 RallyCRF 250 LVersys-X 300V-Strom 250G 310 GS
Rok:20172017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:EnduroEnduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:249.4 ccm249.4 ccm296 ccm248 ccm313 ccm
Max. výkon:24.75 k (18.20 kW) / 8500 ot.24.75 k (18.20 kW) / 8500 ot.39.4 k (29.0 kW) / 11000 ot.25.16 k (18.50 kW) / 8500 ot.34.0 k (25.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:22.6 Nm / 6750 ot.22.6 Nm / 6750 ot.27 Nm / 10000 ot.23.4 Nm / 6500 ot.28 Nm / 7500 ot.
Kompresný pomer:10.7: 110.7: 110.6:111,5:110.6:1
Vŕtanie x Zdvih:76 x 55 mm76 x 55 mm62.0 x 49 mm53,5 x 55,280.0 x 62.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (2V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:250 mm250 mm180 mm
Zdvih vzadu:265 mm240 mm180 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová dvojpiestkovájednokotúčová dvojpiestkovájednokotúčovájednokotúčovájedno kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:256 mm256 mm290 mm300 mm
Pneu vpredu:3.00-21 51P3.00-21 51P100/90 - 19M/C 57S110/80-17M/C 57H110/80 R 19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm220 mm240 mm
Pneu vzadu:120/80-18M/C 62P120/80-18M/C 62P130/80 - 17M/C 65S140/70-17M/C 66H150/70 R 17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:157 kg146 kg188 kg169.5 kg
Výška sedla:895 mm875 mm800 mm835 mm
Rázvor:1445 mm1445 mm1425 mm1420 mm
Dĺžka:2210 mm2195 mm2150 mm2075 mm
Šírka:900 mm815 mm790 mm880 mm
Výška:1425 mm1195 mm1295 mm
Svetlá výška:270 mm255 mm160 mm
Objem nádrže:10.1 l7.8 l17 l17.3 l11 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:120 km/h120 km/h143 km/h
Spotreba paliva:3 l/100km3 l/100km3.5 l/100km3.33 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 252 kmcca 195 kmcca 370 kmcca 247 km
Servisný interval:5000km10 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii - vypnutie zadného kolesaáno, v sérii - vypnutie zadného kolesaáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiza príplatok
Iná výbava:podvozok KYB, 12 V zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Cena 9/2017: 5 790 eur (akcia 5 490 eur)Cena 5/2017: 4 450 eurCena 9/2017: 5 795 eurZabudované nosiče bočných kufrov
Cena 9/2017: 5 290 eur
Cena 9/2017: 5 800 eur

<

Pridané: 20.05.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 285472 | Včera: 192390