Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

V anglickom počasí sme vyskúšali vynikajúci Triumph Bonneville Bobber 2017 2/2

 Zdieľať

Pridané: 04.05.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 13542 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Keď Triumph na jeseň vo veľkej paráde odhalil Bobbera, nebol som nadšením bez seba. Priznám sa, že Bonneville sa mi páči v jeho klasickom prevedení, no a potom tu bol krásny Thruxton, ktorý ma pri testovaní dostal. Nehovorím, že Bobber nie je pekný, ale na prvý kuk to nebola moja šálka kávy.

Triumph Bonneville Bobber 2017
Triumph Bonneville Bobber 2017

Výrazne to zmenilo naše stretnutie naživo, keď som si mal možnosť poobzerať detaily, ktoré sú fakt premakané, ostrovanov treba pochváliť, že si dali veru hodne záležať. O tom, že sa im toto dielo podarilo, nakoniec svedčí aj vaše hlasovanie v ankete Bike roka, kde ste Bobbera dali na najvyšší piedestál.

Premakané detajly - Triumph Bonneville Bobber 2017
Premakané detajly - Triumph Bonneville Bobber 2017
Ukážkovo schovaná lambda sonda - Triumph Bonneville Bobber 2017
Premakané detajly - Triumph Bonneville Bobber 2017

Do sedla som vysadol s očakávaním čo to vlastne bude. Posed taký povedal by som zaujímavý, nohy vpred. Sedlo je ale nastaviteľné, takže si ho každý jazdec môže upraviť pre svoje potreby. Prvý dobrý dojem spraví zvuková kulisa, no a hneď za tým ten motor, s neskutočným záťahom za plynom. Veľký krútiak a s ním aj ochota vyraziť vpred, a prekvapivo aj slušný hlad po otáčkach. Toto ma fakt bavilo. Aj celková ovládateľnosť stroja, ochota jazdiť aj športovejšie v zákrutách. Zaujímavé je aj zadné odpruženie, ktoré sa tvári ako hardtail a sčasti tak aj funguje, čo dáva Bobberu nezameniteľný charakter. To je aj dôvod, prečo som ho pridal do plusov. Keď ale v našej hlavnej dedine trafíte priemerné výtlky, tá istá vlastnosť sa objaví aj v mínusoch, pretože tento "hardtail" sa pokúsi premiešať vám vnútorné orgány v tele :-) Nie nie, trochu preháňam, nie je to až také zlé :-)

Triumph Bonneville Bobber 2017
Triumph Bonneville Bobber 2017

Dizajnové spracovanie, skrytie modernej techniky, hardtail feeling, výkon, zvuk z výfukov hardtail feeling

Konkurencia

Ešte prednedávnom tu bol úplne jasný a vizuálne podobný konkurent - Harley-Davidson Seventy-Two. Ten sa však už nevyrába, najbližší súper postavený v Milwaukee je teda veľký Sportster v prevedení Forty-Eight. Ten má síce o dve stovky nižšiu cenu, ale aj nižší výkon, krúťak tiež, má aj menšiu nádrž, len päť kvaltov, a je to vzducháč. Predné koleso je o dosť balónovitejšie než má Bobber, ešte k tomu je o tri palce menšie a podstatne širšie.

Aj zvyšní dvaja konkurenti sú z amerického kontinentu, a sú to takpovediac bratranci: Indian Scout a Victory Octane. Victory je podľa zbežného prezerania údajov naladená športovejšie, pretože má 104 koní pri 8 000 otáčkach a 76 Nm pri 6 000, kým Indian má pri podobnom výkone až 97 Nm pri necelých 6 000 otáčkach. Indian má rovnaké rozmery pneumatík ako vyššie spomínaný Harley, teda balónovité šestnástky. Victory má vpredu 18-palcovú stotridsiatku a vzadu 17-palcovú stošesťdesiatku. Obe tieto motorky sú však od Bobbera drahšie o viac ako tisícku, Indian dokonca až o 1 580 éčiek. A aj keď vnímanie vzhľadu je čisto subjektívna záležitosť, myslím si, že väčšina motorkárov by sa objektívne zhodla na tom, že Bobber je krajší :)

Záver

Bez mučenia sa priznám, že s Bobberom sa mi lúčilo ťažko. Uživil by sa u mňa aj celé leto. Je to perfektne premyslená motorka, na ktorú sa človek pozerá s radosťou a s radosťou na nej aj jazdí. Vzhľadom na svoju úzku využiteľnosť (a u nás aj tvrdý podvozok) je dosť pravdepodobné, že to nebude jediná motorka v garáži svojho majiteľa.

Cena Triumphu Bonneville Bobber je 12 410 eur. Za ne je takpovediac najviac muziky, pretože americkí konkurenti ani nesnívajú o trakčnej kontrole či palivových mapách. Je to dokonca menej než za oveľa využiteľnejší Triumph Thruxton. Akože áno, vysypať takmer trinásť litrov za jednosic je asi dosť, ale táto motorka ťa bude hriať pri srdci dlhšie než akákoľvek moderná strojovňa v podobnej cene.

Triumph Bonneville Bobber 2017
Triumph Bonneville Bobber 2017

Plusy, mínusy

štýl, dotiahnuté detaily, motor, dynamika pri presunoch aj v zákrutách, širokánska ponuka doplnkov príliš tvrdý a nenastaviteľný zadný tlmič

Video

Video: Triumph Bonneville Bobber 2017 - našimi očami

Video: Triumph 'Brutal Beauty'

Video: Triumph Bobber 2017 – čistokrvný Bonneville hot rod

Video: Triumph Bonneville Bobber 2017

Pozadie / Wallpaper:

Triumph Bonneville Bobber 2017
Triumph Bonneville Bobber 2017
Triumph Bonneville Bobber 2017
Triumph Bonneville Bobber 2017
Triumph Bonneville Bobber 2017
Triumph Bonneville Bobber 2017

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Triumph Bonneville Bobber 2017:

Servisný interval 16 000 km
Objem nádrže z toho rezerva 9,1 l (2,5 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) približne 110 km
Cena motorky 12 410 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Bočné brašne (obe) 422 - 638 eur
Luxusnejšie sedlo 173 eur
Vyhrievané rukoväte 255 eur
Padacie rámy 159 eur

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 69 eur
Stupačka 82 eur
Spätné zrkadlo 64 eur
Smerovka 51 eur
Svetlomet 43 eur (bez vonkajšieho rámika a úchytu)

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a KLMwear, topánkach TCX od spoločnosti Styx, a prilbách AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o..

Foto:
 Triumph Bonneville Bobber 2017 Harley-Davidson XL1200V Sportster Forty-Eight 2017 Victory Octane 2017 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphHarley-DavidsonVictoryIndian
Model:Bonneville BobberXL1200V Sportster Forty-EightOctaneScout
Rok:2017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:KlasikaChopper/CruiserChopper/CruiserChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1200 ccm1202 ccm1179 ccm1130 ccm
Max. výkon:77.0 k (56.6 kW) / 6100 ot.97.9 k (72.0 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:106 Nm / 4000 ot.96 Nm / 3500 ot.98 Nm / ot.
Kompresný pomer:10:110,8:1
Vŕtanie x Zdvih:97,6 x 80mm88.9 x 96.8 mm101,0 x 73,6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinouvzduchomkvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazremeňremeňremeň
Zdvih vpredu:90 mm
Zdvih vzadu:77 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová, 2-piestik Nissinjednokotúčovájednokotúčová, 2-piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm298 mm298 mm
Pneu vpredu:100/90 R19MH90-21130/70-18130/90-16
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1-piestik Nissinjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:255 mm298 mm
Pneu vzadu:150/80 R16150/80-16160/70-17150/80-16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:228 kg245 kg249 kg
Hmotnosť s náplňami:244 kg
Výška sedla:690 mm710 mm658 mm635 mm
Rázvor:1510 mm1578 mm1562 mm
Dĺžka:2275 mm2311 mm
Šírka:880 mm
Výška:1207 mm
Svetlá výška:148 mm
Objem nádrže:9.1 l7 l12.9 l12.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 156 km
Servisný interval:8000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienie
Trakčná kontrola:áno, v sériinie
Palivové mapy:áno, v sériinie
Palubný počítač:áno, v sériinie
Tempomat:za príplatok
El. Podvozok:nie
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Iná výbava:bezkľúčové zapaľovanie
Poznámka:
Poznámka:Cena 05/2017: 12 410 eurCena 05/2017: od 12 200 eurCena 05/2017: 13 590 eurCena 05/2017: 13 990 eur

<

Pridané: 04.05.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 125146 | Včera: 160390