Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (168)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako prví na Slovensku sme vyskúšali reinkarnovanú „triapulu“ - Jawu 350 OHC 2017 2/2

 Zdieľať

Pridané: 03.04.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 45632 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Keď som ju zbadal, ani sa mi nechcelo veriť. Po rokoch Jawa vypustila z čista-jasna nový model, ktorý vyzerá k svetu! Dizajnovo vychytaný, žiaden moderný dizajn, ale pekná retro triapola. To musíme čim skôr vyskúšať, čo sa nám aj vďaka chalanom z Motorárne podarilo.

Jawa 350 OHC 2017
Jawa 350 OHC 2017

350 OHC vyzerá tak dobre, že ju bola naozaj radosť fotiť, a keď nám spomedzi mrakov vyskočilo aj slniečko, tak to bola doslova hra svetiel a odrazov, hlavne kvôli množstvu chrómu na tomto prototype - výrobné číslo 002. Len škoda, že keď sme v Rajeckej doline fotili dynamiku, začalo nám pršať.

Jawa 350 OHC 2017
Jawa 350 OHC 2017

V sedle modernej triapoly som strávil celý deň a viac ako 200 km, a musím povedať, že som si to veľmi užíval. Napriek tomu, že ja som pri svojich začiatkoch 350-tku preskočil, čaro značky som objavil pred pár rokmi. Toto je moderná motorka v slušivom retro kabáte, ktorá pútala pozornosť všade kde sme sa s ňou zastavili. Posed na nej je rovnako retro ako vyzerá, i keď musím povedať, že nohy nie sú tak pokrčené ako na "malých" perákoch a kývačkach, čo je len dobre. Na pocit je to veľmi ľahká motorka a rada sa nechá viesť do zákrut. Svedčí jej pohodová jazda na kochačku, ideálna rýchlosť je okolo 100 - 110 km/h, ale zvládne i viac. Motor má príjemný zvuk už v sérii. Nenašiel som žiadny výrazný nedostatok, iba drobnosti ako kontrolky, ktoré na slnku nie je veľmi vidieť či svietia. Dôležitá je hlavne kontrolka rezervy. Potešila ma možnosť nakopávačky, ktorá by nemala chýbať na žiadnej retro mašine.

Jawa 350 OHC 2017
Jawa 350 OHC 2017

Jawa podľa mňa nemohla spraviť nič lepšie. Že siahla po pohodnnej jednotke z východu mne absolútne neprekáža. V dnešnej dobe je to jediné rozumné riešenie, a ani renomovaní výrobcovia nemajú na výber, tiež takto riešia svoje malorážky. Jawa dokázala tejto motorke vdýchnuť modernú techniku potrebnú pre EURO4 homologizáciu, stroje kompletuje v Čechách z množstva vlastných dielov. Jedinou chybou tohto stroja podľa mňa je, že neprišiel už aspoň pred piatimi rokmi - kedy by mohol byť bez striekačky a ABS i lacnejší.

jednodnačne vydarený retro dizajn, príjemný motor, solídny podvozok slabo viditeľné kontrolky, priestor pod sedlom nie je uzamykateľný

Názor milovníka motocyklov Jawa a retro cestovateľa:

Roman Kudroň - kutri:

Roman je známy ako cestovateľ v sedle Jawy Perák z roku 1952 - minulý rok absolvoval Najväčší motovýlet roka 2016? Stredná Ázia - Mongolsko - Vladivostok, za čo od vás dostal cenu Cestopis roka 2016. Som veľmi rád, že prijal moje pozvanie. Prišiel aj s Milošom, ktorý s nim brázdil cesty Mongolska, a zavolal aj kamaráta Ľuboša s nádhernou pôvodnou 634. S chlanmi som si fajn pojazdil a vyskúšal i cestami skúšaného Peráka. Vďaka chlapi!

Back to the future (Návrat do budúcnosti)

Videli ste ten film? Mne ho pustil Tomáš Hajduch - Awia minulý týždeň otázkou, či sa nechcem previezť na novej Jawe 350 OHC, ktorá nezabudla na pekné línie z 80. rokov.

Dobre viete, že som ortodoxný zástanca kostitrasu z roku 1952, a ešte k tomu mám vrodenú obavu požičiavať si cudzie motorky. Ale veď hmotnú zodpovednosť podpísal Awia... Bez väčšieho váhania presadám z územčistého dinosaura. Moje staré železo teraz buble pod Awiovým zadkom a ja sa snažím nájsť miniatúrnu radičku a hneď potom aj neutrál.

Zišli sme sa takáto partia: Vpredu 634 1981, 350 OHC a dve expedičné z Mongolska: Romanov Perák a Milošova 634 sj s vozíkom PAV - Jawa 350 OHC 2017
Zišli sme sa takáto partia: Vpredu 634 1981, 350 OHC a dve expedičné z Mongolska: Romanov Perák a Milošova 634 sj s vozíkom PAV - Jawa 350 OHC 2017

Tak sa ukáž kočka... Jeden, dva, tri plný... štyri, dokonca aj päťku som našiel. Po troch zákrutách sme sa skamarátili a spoľahlivo nechávame partiu dvojtaktov v späťákoch. Ľahučký motocykel sa sám pýta na hranu a zodpovedne sa nakláňa aj viac, ako je pre prvú jazdu zodpovedné. Po chvíli si uvedomujem, že necítim žiadne vibrácie. Nová 350 každou vyššou zaradenou rýchlosťou len decentne prifarbuje svištiaci nápor vzduchu šepotom štvortaktu. Úžasná zmena oproti rebelskému revu prefajčeným hlasom, ktorý vydáva perák.

Pre mňa podstatná otázka, ktorú som si po pár príjemných kilometroch sám pre seba položil: „A zobral by si ju na výlet okolo polovice planéty, tak ako minulý rok Perák?“

Odpoveď som nehľadal dlho. Je skrytá práve v tom, o čom momentálne všetci točia - je to postavené na čínskom základe. No a to sa môže ukázať na ďalekých cestách ako obrovská výhoda. Keď mám ísť na svojej Jawe ďaleko a dlho, zásadou je byť pripravený na všetko. V bagáži nesmie chýbať náhradná prevodovka, zapaľovanie, tlmiče, rozeta a mnoho iného. Od tohto všetkého by som novú 350 s pokojným svedomím mohol odbremeniť. Kompatibilné diely určite ľahko nájdem v každom zaprášenom servise aj na konci sveta.

Jawa 350 OHC 2017 a Jawa 350 634 1981
Jawa 350 OHC 2017 a Jawa 350 634 1981

634-ka z osemdesiatych rokov v tomto prevedení jednoznačne dospela a môže robiť radosť tým, ktorí majú pre značku jawa stále slabosť.

Záver

Cena novej Jawy 350 OHC je 3 890 eur. V jej domovskej krajine, kde sa bude predávať pravdepodobne najlepšie, jej cena vychádza pod „magických“ 100 000 českých korún. Ale aj u nás vyzerá takáto cenovka opticky dobre, navyše v podobnej hladine dnes už nenájdete v podstate žiadneho konkurenta.

Jawa 350 OHC je bezpochyby slušným nástupcom starej známej tristopäťdesiatky. Bez čínskej účasti by sa jej cenu určite nepodarilo dostať na takú ľudovú úroveň, a za vysokú cenu by bola popri dnešných nízkych cenách nových päťstoviek/šesťstoviek nepredajná, nech by bola akokoľvek Made in Czech republic. Namiesto vývoja nového malého motora tak fabrika spravila jednoduchý krok, vďaka ktorému bude nový model dostupnejší a úspešnejší, čo sa časom pravdepodobne pretaví aj do vývoja ďalších modelov. Tie by mohli byť stopercentne vyrobené a skompletizované v Čechách, pričom keď budú dostatočne moderné, určite si nájdu svojich zákazníkov aj na západ od nás, pokojne aj s vyššou cenovkou.

Reinkarnovanej tristopäťdesiatke každopádne držíme palce. Je to motorka ako stvorená na naše cesty a peňaženky. Rovnako držíme palce celej Jawe, aby nás takto príjemne prekvapila aj ďalšími modelmi.

Plusy, mínusy

podvozok, štýl, príplatková nakopávačka, cena vibrácie, neuzamykateľné sedlo

Video

Video: Nová Jawa 350 OHC 2017 na Považí

Pozadie / Wallpaper:

Jawa 350 OHC 2017
Jawa 350 OHC 2017
Jawa 350 OHC 2017
Jawa 350 OHC 2017
Jawa 350 OHC 2017
Jawa 350 OHC 2017
Jawa 350 OHC 2017
Jawa 350 OHC 2017
Jawa 350 OHC 2017 a Jawa 350 634 1981
Jawa 350 OHC 2017 a Jawa 350 634 1981

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Jawa 350 OHC 2017:

Servisný interval doplníme
Spotreba 3,5 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 12,5 l (2 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) cca 267 km
Otáčky motora pri 100 km/h 5000 ot.
Cena motorky 3 890 eur

Ceny vybraných doplnkov (orientačné):

Nosič kufra topcase 40,70 eur
Kufor topcase 66,60 eur
Kryty rukovätí 7,10 eur
Nakopávačka 18,50 eur

Text: Peter Fischer, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motoráreň, s. r. o. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, KLMwear, a prilbách AGV od firmy U. M. S., s. r. o..

Foto:
 Jawa 350 OHC 2017 Jawa 350 typ 634 1979
Všeobecné informácie:
Výrobca:JawaJawa
Model:350 OHC350 typ 634
Rok:20171979
Novinka:NOVINKA 2017
Kategória:KlasikaKlasika
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)dvojvalec (2T)
Objem:397.2 ccm343 ccm
Max. výkon:27.7 k (20.4 kW) / 6500 ot.23.33 k (17.16 kW) / 5000 ot.
Max. krútiaci moment:30.6 Nm / 5000 ot.
Kompresný pomer:8,8:19.2:1
Vŕtanie x Zdvih:85.0 x 70.0 mm58.0 x 65.0 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC
Chladenie:vzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 4-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm
Zdvih vzadu:80 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovábubnová
Priemer bŕzd vpredu:280 mm
Pneu vpredu:100/90 - 19“3.25-18
Brzdy vzadu:bubnovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:160 mm
Pneu vzadu:130/70 – 18“3.50-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:160 kg
Hmotnosť s náplňami:168 kg
Výška sedla:760 mm
Rázvor:1420 mm
Objem nádrže:12.5 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:130 km/h132 km/h
Spotreba paliva:3.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 267 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Iná výbava:el. štartér, kick za príplatok
Poznámka:
Poznámka:Cena 02/2017: 3 890 EUR

<

Pridané: 03.04.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (168)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 167883 | Včera: 126906