Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (39)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme „skoroliter“ za rozprávkové peniaze - novú Kawasaki Z900 2017 2/2

 Zdieľať

Pridané: 25.04.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 26479 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki Z900 2017
Kawasaki Z900 2017

Konkurencia

Ako som spomínal v úvode, Z900 nemá jednoduchú úlohu, pretože sa musí pohybovať medzi presne vymedzenými mantinelmi. Veľa výrobcov už takúto medzikategóriu zrušilo, a preto ani konkurentov nie je nejako veľa. Nebolo by fér rátať medzi nich litre s oveľa vyššou výbavou a cenou, a ani šesťsto- či sedemstopäťdesiatky s oveľa nižším výkonom a cenou. Po takomto filtri nám zostávajú vlastne len dvaja súperi - Yamaha MT-09 (alebo jej derivát XSR900) a Ducati Monster 821.

Namiesto výpočtu ich parametrov radšej hneď spomeniem, že Z900 vyhráva takmer vo všetkých smeroch: má o 10 - 13 koní a 9 - 11 Nm viac, a pritom cenu o päťsto až 1 800 eur nižšiu. Treba však povedať aj to, že vo výbave a elektronike má Yamaha a Ducati značne navrch, rovnako aj v servisných intervaloch, ktoré sú niekoľkonásobne dlhšie. Pre niekoho však môže byť v dnešnej preelektrizovanej dobe takáto sparťanská výbava skôr plusom. A najmä vďaka nej má Kawasaki Z900 takú dobrú cenu.

Kawasaki Z900 2017
Kawasaki Z900 2017

Záver

Kawasaki Z900 možno má agresívnejší dizajn, ale inak je to veľmi nenáročná a priateľská motorka. Vlastne je taká, ako bývali litre pred niekoľkými (možno desiatimi) rokmi, keď ešte neboli prepchaté elektronikou a vysokými výkonmi. Okrem povinného ABS v nej nenájdete žiadny iný elektronický asistenčný systém, čo je dnes už vlastne rarita, nehovoriac o tejto výkonovej sfére. Niežeby Kawasaki nemala know-how na tieto systémy, to určite nie; ona ich vynechala zámerne, aby mohla držať cenu Z900 čo najnižšie. Tá cena je prosím pekne 8 895 eur. Áno, necelých deväť litrov za 125-koňovú "old-schoolovú" deväťstovku. Klobúk dole!

Plusy, mínusy

cena, kompaktnosť, dynamika, jednoduchosť (tá môže byť pre niekoho mínusom) nie príliš pohodlné miesto pre spolujazdca

Video

Video: Kawasaki Z900 2017

Pozadie / Wallpaper:

Kawasaki Z900 2017
Kawasaki Z900 2017
Kawasaki Z900 2017
Kawasaki Z900 2017
Kawasaki Z900 2017

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Kawasaki Z900 2017:

Servisný interval 6000 km
Cena motorky 8895 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Vyhrievané rukoväte 60 eur
Turistické plexi 120 eur
Padacie rámy 230 eur
Ochrana motora 120 eur

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 54
Stupačka 60 EUR
Spätné zrkadlo 63 EUR
Smerovka 38 EUR
Svetlomet 499 EUR

Text: Peter Fischer
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť U. M. S., s. r. o.. Redaktori Motoride.sk jazdili v oblečení 4SR, čižmách TCX od spoločnosti Styx, prilbách AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o. a čižmách a prilbe Touratech od spoločnosti Touranbike.

Foto:
 Kawasaki Z900 2017 Ducati Monster 821 2017 Yamaha MT-09 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiDucatiYamaha
Model:Z900Monster 821MT-09
Rok:201720172017
Novinka:NOVINKA 2017NOVINKA 2017
Kategória:NaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový trojvalec
Objem:948 ccm821.1 ccm847 ccm
Max. výkon:125.4 k (92.2 kW) / 9500 ot.111.9 k (82.3 kW) / 9250 ot.115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:98.6 Nm / 7700 ot.89.4 Nm / 7750 ot.87.5 Nm / 8500 ot.
Kompresný pomer:11.8:112,8:111.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:73.4 x 56.0 mm88 x 67.5 mm78 x 59.1 mm
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm130 mm137 mm
Zdvih vzadu:140 mm152 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová radiálne strmenedvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm320 mm298 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)120/70-17120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:250 mm245 mm245 mm
Pneu vzadu:180/55ZR17M/C (73W)190/55-17180/55ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:179.5 kg
Hmotnosť s náplňami:210 kg205.5 kg193 kg
Výška sedla:795 mm785 mm815 mm
Rázvor:1450 mm1480 mm1440 mm
Dĺžka:2065 mm2075 mm
Šírka:825 mm815 mm
Výška:1065 mm1135 mm
Svetlá výška:130 mm135 mm
Objem nádrže:17 l17.5 l14 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 190 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena 10/2017: 8 895 eurCena 10/2017: od 10 690 eurCena 10/2017: 9 390 eur

<

Pridané: 25.04.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (39)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 191796 | Včera: 157337