Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 15.10.2015 Autor: Landal
Čitatelia: 5148 [Šport - Rally]
Je krásny jesenný večer a pri poháriku dobrého vína rozmýšľam, či už je čas...
Rozmýšľam, či už je čas vyjsť na motorkárske svetlo s tajnými myšlienkami mojej večne organizujúcej hlavy. A zhodol som sám so sebou a tým pohárom vína, že kedy ak nie teraz, kde ak nie tu...
| Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 | Nasledujúci
Pretek v Kľačanoch bola samostatná akcia, ale od začiatku som vedel, že je to aj test. Odskúšať si, čo reálne obnáša celý ten cirkus od začiatku do konca. Spolu so všetkými spoluorganizátormi sme to zvládli, a už počas upratovania po preteku som upresňoval moje predstavy „čo ďalej“.
A tu by som mohol začať v štýle „I have a dream...“. Ten sen je o dvojdňovej orientačnej rally s hlavným stanom na Slovensku. Hrubá predstava vyzerá asi takto...
Bivak vo Fiľakovských Kľačanoch. V štvrtok slezina a prebierky, voľné jazdy na trati. V piatok orientačná časť cca 120-130 km s jednou meranou špeciálkou min. 5 km podľa itinerára (budem sa snažiť čo najviac, ale nie je ľahké nájsť vhodný úsek). Časový limit na celú orientačnú etapu. Potom meraná špeciálka na trati v Kľačanoch, cca v rozsahu 7 kôl. V sobotu druhá etapa, opäť orientačná časť, opäť 1 meraná špeciálka podľa itinerára a potom meraná špeciálka na trati v Kľačanoch v opačnom smere (oboznamovacie kolo je samozrejmé).
Výsledné časy by sa sčítavali, ale časy z orientačných špeciálok by sa násobili dvomi, aby sa zvýšil význam orientačnej časti preteku. Čiže výsledný čas pretekára by bol podľa vzorca: 2x čas prvej orientačnej SS + čas prvého špeciálu na trati + 2x čas druhej orientačnej SS + čas druhého špeciálu na trati. Aby sa ešte zvýšila kontrola, bude sa vyžadovať, aby jazdec odovzdal záznam svojej jazdy v kml/kmz formáte (je na to trilión bezplatných aplikácií pre Android aj IOS). Umožňovalo by to kontrolu rýchlostných limitov. Strašne náročné na organizáciu a spracovanie, ale veľký faktor pre bezpečnosť a fair-play.
Každý súťažný deň by sa najazdilo cca 150 km, z čoho asi 35-40 meraných. Nevyhnutne by si to žiadalo ešte lepšiu prípravu tratí. Je treba dôsledne vytipovať vhodné a bezpečné úseky na orientačné SS, ktoré by zároveň mali byť navigačne stavané, aby nešlo o čistú paľbu. Účastníci by museli rátať s príchodom na pretek už vo štvrtok, teda min. 1 deň dovolenky by padol na túto zábavu (žiadne výnimky a prebierky v piatok ráno). Celé zázemie by muselo byť lepšie pripravené, čo sa týka vody, WC a pod. Náročnosť orientačnej časti by bola na úrovni tohto roku, ak vynecháme úsek známy ako džungľa (tí čo boli vedia...). A ja by som bol vylúčený z pretekania a odsunutý do pozície čistého organizátora a slintajúceho závistlivca.
Napriek všetkej náročnosti to je zrealizovateľný projekt. Základná otázka znie: dozrel už na toto čas? Sme ochotní obetovať deň - možno dva dovolenky ? Sme pripravení akceptovať štartovné na úrovni 70-80,- Eur (nemám kalkuláciu, je to len hrubý predpoklad a je to cena len za možnosť pretekať, nič viac)? Sú jazdci ochotní vyriešiť si cez zimu roadbooky a tripmastre? Lebo bez nich nebude šanca na naozaj pohodové jazdenie, o umiestnení ani nehovorím...
Termín by bol 24.-25.06.2016 (s tým, že prebierky a tréningy 23.06.2016), minimálny počet účastníkov 50, maximálny 70. Registrácia by bola kompletná až zaplatením časti štartovného 30,- Eur (až potom by sa jazdec objavil v zozname registrovaných jazdcov). Doplatok štartovného by bol napríklad 1 mesiac pred pretekom. Registrácia by sa spustila už v decembri tohto roku a ak by sa nenazbieralo do konca januára 50 zaplatených pretekárov (úvodná splátka štartovného), akciu by som odvolal. Môj pracovno-rodinný život mi neumožňuje riešiť s maximálnym nasadením prípravu 2 mesiace vopred, pre mňa je to postupný cca trištvrte ročný proces a stráááášne veľa venovaného času. Preto musím zavčasu vedieť či áno, alebo nie.
Celkovo by šlo o snahu opäť sa posúť viac k veľkým orientačným rally. Bol by pevný časový limit na dojazdy, vopred stanovený sadzobník penált za prehrešky a jeho dôsledná aplikácia. Žiadne štartovné by sa nevracalo, možnosť nájsť za seba náhradu by samozrejme bola daná. Itíky by boli vopred vytlačné a jazdci by ich dostávali na večernej rozprave, nasledovalo by hromadné fixkovanie pri čelovkách, ako to má byť na poriadnej veľkej rally.
Keďže predpokladám pokračovanie XL enduro šampionátu aj v roku 2016, rátam so zaradením preteku do tohto seriálu.
Účelom tohto článku je prieskum medzi Vami. Alebo tu dopyt po niečom takomto je, alebo nie. Mám svoje jasné predstavy a ak mám niečo robiť, chcem to robiť poriadne, a to je dosť náročné. Nebudem ani nahovárať, ani odhovárať. V diskusii by som rád čítal stanoviská po triezvej úvahe. Nepotrebujem počuť prvotné výkriky radosti a potom mať zaregistrovaných 30 jazdcov, lebo "môže byť blato“ alebo „sa môže prášiť“, alebo „prišiel by som, ale neviem či...“. Potrebujem vedieť, či napriek časovej náročnosti a celkovým nákladom toto jazdci chcú, alebo nie.
Rally zdar!
Pridané: 15.10.2015 Autor: Landal Zdieľať
| Seriál článkov: Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 277693 | Včera: 219307