Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 14.09.2015 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 8144 [Testy a predstavenia - Oblečenie]
O obľúbenosti motorkárskych riflí svedčí najmä fakt, že ich ponuka sa v ostatných rokoch rozrástla priam kvadraticky. Medzi nimi je jedna značka, ktorá sa spomedzi ostatných vymyká pôvodom aj výrobou – nohavice KLMwear sú totiž navrhnuté a vyrobené na Slovensku. V modeli Transfagarasan brázdim cesty-necesty už pol sezóny, tak sa poďme na tento kúsok pozrieť bližšie.
Značku KLMwear majú „na svedomí“ štyria mladí, usmiati a pozitívne zmýšľajúci ľudia: Mišo, Juro, Miro a Mirka, ktorí svoje nohavice reálne vyvinuli na cestách (napríklad model Transfagarasan nesie meno podľa miesta, kde bol testovaný). Najlepšie však je, že chalani a Mirka majú cit pre štýl a detail, takže dokázali, že aj funkčné motorkové oblečko môže dobre vyzerať.
KLMwear má v ponuke dva modely moto džinsov – Stelvio a Transfagarasan. Prvé sú v strihu straight, teda rovné, hodia sa napríklad objemnejším postavám. Druhé sú tapered, teda zužujúce sa od kolien po členky, postavu opticky zužujú. Pred kúpou odporúčam vyskúšať oba strihy, a pokiaľ je možnosť, tak ideálne priamo na motorke. Tieto nohavice na sebe totiž nemajú žiadne strečové prvky, ktoré by znižovali ťah alebo tlak, plus treba myslieť aj na priestorovú rezervu pre chrániče (tie nie sú v cene). Ak by si predsa len tápal, tu nájdeš zopár rád.
14.05.2015 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7548 [Novinky - PR článok]
Či jazdíme na choppri, superšporte alebo adventure bajku, všetci chceme dobre vyzerať aj keď z motorky zosadneme a zložíme prilbu. Práve preto je tu KLMwear, slovenská značka motocyklového oblečenia s autentickým dizajnom a vysoko kvalitnými materiálmi. Voľba pre tých, ktorí nechcú robiť kompromisy medzi štýlom a funkčnosťou.
Ja som si na testík vybral model Transfagarasan. Úplne ma odrovnalo ako sú nohavice dodávané – úhľadne uložené v krabici so štýlovou gratuláciou ku kúpe a s vtipným rodným listom. Tým sa KLMwear výrazne odlíšilo od konkurencie. Pri bližšom pohľade prekvapia pekné detaily, každý gombík a cvok je tu označkovaný, prešitia sú vzhľadovo aj dotykovo veľmi kvalitné, nohavice navyše príjemne vonia (žiadny bangladéšsko-pakistanský chemický kandel) a nikde netrčia zabudnuté desaťcentimetrové nite.
Pri prvom skúšaní ťa nohavice pravdepodobne prekvapia svojou hmotnosťou a tuhosťou. KLMwear na ich výrobu používa 13-uncový raw denim dodávaný z Talianska (viac info nájdeš tu) a prirátať musíme aj kevlarovú podšívku, čo sa už samozrejme nedá porovnávať s obyčajnými civilnými riflami. Môžem však potvrdiť, že tuhosť nohavíc častým nosením klesá.
Práve spomínaná kevlarová podšívka robí tieto nohavice motorkovými. V prednej časti nohavíc siaha podšívka až takmer ku členkom, v zadnej časti zhruba do polovice stehien. Tým je vyriešená odolnosť voči predratiu (a to doslova, mrkni: KLMwear jeans crash test / SLOVAKIA RING circuit 2015). Ochranu pred nárazom zabezpečujú príplatkové kolenné a bedrové chrániče Forcefield, ktoré sa vkladajú do predpripravených vreciek, pričom kolenné chrániče sú vďaka suchému zipsu aj polohovateľné.
Za necelé štyri mesiace som vďaka subtropickým teplotám v nohaviciach KLMwear nalietal zhruba 6000 kilometrov. Z toho takmer polovicu tvoril toskánsky rýchlovýlet, na ktorý som ani žiadne iné nohavice nebral, veď všetky predpovede počasia hlásili konštantných 37 stupňov hádam od Káhiry až po Nordkapp. Veľmi návykové je ich nosenie do práce alebo na vybavovačky po meste, pretože máš zaistenú vysokú priedušnosť a bezpečnosť pri výhradne civilnom vzhľade, takže nikto sa nebude čudovať že čo tu robí tento exot v lyžiarskych gatiach. Postupom času som si na Transfagarasany zvykol natoľko, že som ich začal nosiť aj úplne v civile, teda mimo motorky. Vtedy nikto neuhádol, že sú to vlastne motorkové nohavice. Z toho vyplýva aj ich kompatibilita s bežnými motocyklovými čižmami – najmä strih tapered sa ti takmer určite nepodarí dostať na čizmu, jedine do nej. A keďže nohavice majú nadštandardnú dĺžku (čo je výhoda, pretože sa ti pri sadnutí na motorku nevyhrnú do pol lýtok), do čižmy ich treba zaklopiť (založiť), aby si zas nemal na lýtkach harmoniku. Zaklopené konce navyše dobre vyzerajú pri civilnej obuvi.
Prekvapilo ma, aký trvácny je najmä vzhľad detailov testovaných nohavíc. Reálne som po štyroch mesiacoch takmer každodenného používania na nohaviciach nenašiel nejaké opotrebovanie alebo vyblednutie. Práve to je dôkazom kvality a rozlišovadlom od záplavy ázijskej produkcie; veď nové veci vlastne všetky vyzerajú dobre, chlieb sa však láme po dlhom používaní. Môj test bude pokračovať až do konca roka a ja už teraz verím, že sa vám s rovnako pozitívnymi skúsenosťami ozvem aj niekedy pred Vianocami.
Vo všeobecnosti motorkové džínsy odporúčam každému, kto často jazdí po meste; nehovoriac o tom, ak často zastavuje a niečo vybavuje. KLMwear džínsy však vyslovene odporúčam tomu, kto chce byť štýlovejší a mať dobrý pocit z toho, že podporil mladú a kvalitnú slovenskú značku. A to sa nám v tomto našom malom slovenskom motosvete nestáva často.
Oba modely nohavíc, Stelvio aj Transfagarasan, stoja bez chráničov 147 eur. Za produkt, ktorý dobre vyzerá a aj dlho dobre vyzerať bude, a ktorý môžeš využiť vlastne celoročne aj mimo motorky, je to, myslím si, veľmi férová cena.
P. S.: portfólio produktov KLMwear je širšie než len dva modely nohavíc – vyrábajú napríklad aj tričká, šatky, opasky a už aj bundy, chystajú aj dámsku verziu nohavíc – čekuj ich e-shop.
Mrkni ako sa nohavice KLMwear vyrábajú na Slovensku:
Text: Peter Fischer
Foto: Peter Fischer, Ivana Krajčovičová, KLMwear
Pridané: 14.09.2015 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 233021 | Včera: 118588