Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (71)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda XL 650 V Transalp 2004

 Zdieľať

Pridané: 22.02.2005 Autor: robobiker
Čitatelia: 46032 [Vaše stroje - Moja motorka]

Celý rok 2003 som študoval testy a katalógy, na jar 2004 som si na výstave v Inchebe náhodou sadol na motorku, ktorá ma nikdy nezaujímala. Chytilo ma niečo čo sa dá mierne nazvať horúčkou a o dva týždne už bola v mojej garáži... o dva mesiace už bola v horách vo výške 1800 m nad Bokou Kotorskou a na Albánskych hraniciach v 45 stupňových horúčavách a tá horúčka skrátka neprestáva…

Jedna fotka v prílohe je z mojej jazdy presne v deň keď bola kalamita v Tatrách - bolo trochu veterno a padal sneh.. A ak si kliknete na www.tokyotolondon.com tak zistíte že majitelia Transalpov sú už takí...

Začalo to tým že som bol pozrieť na výstave nové XT a Vstrom a Fazera a všetko okolo 300 tis a náhodou som si sadol aj na Transalpa a pol hodinu som sa húpal na tých tlmičoch a pozeral na vymakané detaily prístrojovky, zaskočený pocitom solídnosti ktorý z tej motorky išiel. Skrátka ma to akosi chytilo, zdalo sa mi to abnormálne pohodlné.

Najväčší zážitok bolo pre mňa aj tak hneď po tej výstave naštartovanie – z toho zvuku ide kvalita. Tiež záber odspodu, aj keď „kuričov“ táto motorka rozhodne nenadchne. Ale v Bratislave cez mesto – rýchlosť prejazdu - ani neviete že sú tam električkové koľaje, jamy všade.. To čo zvládajú športovci rozbehom a brzdením to si Transalp len tak flegmaticky premrmle bez nejakého brzdenia. A na križovatke to stále môžete ukázať namakanému mercedesu, prípadne aj na zadnom. V obchode keď som to objednával ma ešte jeden chlapík k zdeseniu predajcu Hondy presviedčal na V-stroma, to bolo jediný krát kedy som mal pochybnosti, ale Transalp sa mi jednoducho páčil viac, asi dizajn, to tlmenie a že je viac do terénu, prístrojovka.. veľa vecí – vec vkusu.

Bol som ju zabehnúť do Čiernej Hory, zastavili ma až Albánske hranice, vlastne to že to už bolo trochu príliš moc mimo civilizácie a hlavne som nevedel pri tom Skadarskom jazere, kde je tá hranica. V skratke - keď Transalp tak krst v Alpách a keď Alpy tak Dinárske. 45 stupňové teplo, brutálne serpentíny, zlé cesty, žiadne zábrany, dosť špatní vodiči, suchý terén, samé skaly.. skrátka tu sa Transalp našiel; raz sa mu dokonca v tej horúčave spustil aj ventilátor čo je ku kvapalinovým chladičom, dovtedy som si myslel že to nefunguje.

Inak samozrejme že som naštudoval všetko čo sa dalo, dočítal som sa že je veľmi spoľahlivý, články od chlapíkov čo najazdili cez 250 tis. km v najťažších podmienkach, že je v ponuke 20 rokov, dlhšie ako Afrika a stále sa veľmi dobre predáva, založil kategóriu cestných endúr, mal len jednu výraznejšiu modifikáciu motora a zmenu dizajnu v roku 2000, tiež že sa začína od roku 2004 predávať v Južnej Afrike a s veľkým úspechom tam konkuruje dakarovému BMW F 650, že má nenormálnu brodivosť a ešte som čítal o tých dvoch chlapíkoch čo išli na dvoch starších Transalpoch z Tokia do Londýna cez Mongolsko. www.tokyotolondon.com - to nepotrebuje komentár. Aj linky čo sú k tomu. Ak si chce niekto prečítať o medzikontinentálnej mototuristike tak to je ten správny link a to je tá správna motorka. V roku 2003 v reportáži z Intermotu písali v časopise Motocykl že „drobné zmeny na geniálnej motorke“, a v Supermote 2004 píšu že Transalp je istota, „téměř investice“... a v katalógu že je to motorka ktorá je preto tak úspešná lebo sa presne trafila do potrieb Európskeho zákazníka.

Ak niekto uvažujete nad motorkou tak môžem odporučiť iba jedno vykašlite sa na to čo kto píše, je to ako s babou – treba si na ňu sadnúť, dobre ju naštartovať, chvíľu sa s ňou hrať, trochu ju zohriať, pohúpať sa na tých kopcoch, odskúšať si tie zdvihy, a zaparkovať do garáže.. a máte jasno v tom či po pár jazdách nezostarne. Mne stačilo to posadenie – no je to asi láska na prvý pohľad.

Pridané: 22.02.2005 Autor: robobiker Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda XL 650V Transalp 2002:

Foto:
Honda XL 650V Transalp 2002
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:XL 650V Transalp
Rok:2002
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:647 ccm
Max. výkon:54.2 k (39.8 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:55 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:9.2:1
Vŕtanie x Zdvih:79.0 x 66.0 mm
Palivový system:karburátor(y)
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:200 mm
Zdvih vzadu:172 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:256 mm
Pneu vpredu:90/90-21 54S
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:120/90-17 64S
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:191 kg
Výška sedla:843 mm
Šírka:920 mm
Svetlá výška:192 mm
Objem nádrže:19 l

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (71)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 130230 | Včera: 217873