Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motokrosové novinky od "zelených" - Kawasaki KX450F a KX250F 2015

 Zdieľať

Pridané: 09.07.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8450 [Novinky - Predstavujeme]

Ani Kawasaki nezaostáva za konkurenciou a pre rok 2015 prináša taktiež na svojom modely KX450F vzduchovú vidlicu s tromi komorami. Avšak zmenami si prešli aj iné komponenty štvortaktných motokrosových modelov od zelených.

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Kawasaki KX450F

Motor

Kawasaki o svojich motoroch tvrdí, že medzi konkurenciou majú najvyšší výkon v danej kategórii. Aj tohto roku sa preto venovali tuningu motora. Motor dostal revidovaný piest, vďaka čomu by sa mal nechať ľahšie vytáčať a zvýšil sa aj kompresný pomer z 12.5:1 na 12.8:1. Zmena tvaru piestu má zabezpečiť lepšiu cirkuláciu palivovej zmesi vo valci a tým zvýšiť efektivitu spaľovania. Výsledkom má byť posilnenie motora v stredných a vysokých otáčkach.

Upravená bola aj riadiaca jednotka motora. Tá odteraz zahŕňa programovateľné nastavenie kontroly trakcie, zamedzujúcej nadmernému prešmykovaniu zadného kolesa pomocou pôsobenia na zapaľovanie.

Odpruženie

Modelový ročník 2015 znamená aj u Kawasaki to, že o odpruženie predného kolesa sa na modely KX450F bude starať vzduchová vidlica SFF-Air TAC (Separate Function Fort Triple Air Chamber). Jedná sa o vidlicu s oddelenými funkciami. Konkrétne pravá má na starosti odskok, útlm a kompresiu, zatiaľ čo ľavá časť má na starosti pruženie, ktoré však už nie je v réžii klasickej pružiny ale preberá ju stlačený vzduch. Váha vidlice je 7950 gramov čo je podľa slov Kawasaki v priemere o 840 gramov menej než u klasických vidlíc s pružinami. Vďaka "vyhodeniu" pružiny došlo k redukcii vnútorného trenia o 20%. Super tvrdá titánová úprava povrchu vnútorných trubíc vidlice taktiež redukuje trenie a zároveň chráni povrch pred poškodením.

Kawasaki KX450F 2015
Kawasaki KX450F 2015
Kawasaki KX450F 2015
Kawasaki KX450F 2015

Pod skratkou TAC sa ukrýva fakt, že v ľavej časti vidlice nájdeme tri samostatné komory, ktoré pracujú pri rôznych stupňoch zaťaženia. Vnútorná a balančná komora pracujú pri nízkom a strednom zdvihu, zatiaľ čo vonkajšia komora sa zapája do práce až keď sa blíži vidlica takmer k dorazom. Tým sa snažil výrobca dosiahnúť progresívnu funkciu pruženia. Predpätie sa na tejto vidlici nastavuje natlakovaním vzduchu do komôr vidlice.

Zadná tlmiaca jednotka má revidované nastavenie ventilov vnútri tlmiča, ktoré má zvýšiť tlmenie. To má dopomôcť k zlepšeniu stability vo vysokých rýchlostiach a taktiež pri doskokoch.

Kawasaki KX450F 2015
Kawasaki KX450F 2015
Kawasaki KX450F 2015
Kawasaki KX450F 2015

Brzdy

Pre rok 2015 došlo k zväčšeniu priemeru predného brzdového kotúča z 250 mm na 270 mm s cieľom zvýšiť silu pri brzdení a taktiež zlepšiť kontrolu nad ovládaním brzdnej sily.

Kawasaki KX450F 2015

Došlo aj k malej úspore na hmotnosti vďaka použitiu nových ráfikov. Konkrétne vpredu o 31 a vzadu o 32 gramov. Ďalších 50 gramov sa ušetrilo použitím rúrok s tenšími stenami na výrobu zadného pomocného rámu. Nová je samozrejme aj grafika modelu určeného pre sezónu 2015 spolu s novými krytkami na motore a iných komponentoch motocykla.

Kawasaki KX250F

Kawasaki KX250F 2015

Motor

Upravený bol systém vstrekovania s dvomi vstrekovacími jednotkami tak aby zlepšil správanie motora najmä v nízkych otáčkach. Spolu s touto úpravou si musela zmenami prejsť aj riadiaca jednotka, ktorá sa však má postarať aj o navýšenie celkového výkonu.

Úpravami si prešiel aj piest Kawasaki KX250F, za zmenami stojí snaha zvýšiť odolnosť a výdrž piestu. Piestny čap sa pre zmenu odľahčil aby sa vyrovnali zmeny v navýšení váhy piestu stojacej za snahou o zvýšenie jeho výdrže.

Kawasaki KX250F 2015
Kawasaki KX250F 2015
Kawasaki KX250F 2015
Kawasaki KX250F 2015

Odpruženie

Kawasaki KX250F prichádza s upravenou prednou vidlicou SFF (Separate Function Fork) druhej generácie s oddeleným systémom pruženia a tlmenia od výrobcu Showa. Zmeny vo vnútornej konštrukcii a v použití špičkových materiálov by mali zabezpečiť lepšiu stabilitu motocykla, odozvu od predného kolesa a zlepšiť by sa malo správanie pri dopadoch.

Podobne ako pri modely KX450F aj na Kawasaki KX250F došlo k zmenám v nastavení ventilov vnútri zadného tlmiča, ktoré má zvýšiť tlmenie. To má dopomôcť k zlepšeniu stability vo vysokých rýchlostiach a taktiež pri doskokoch.

Kawasaki KX250F 2015
Kawasaki KX250F 2015
Kawasaki KX250F 2015
Kawasaki KX250F 2015

Nastavenie ergonómie

Na Kawasaki KX250F už bude možné nastaviť si polohu riadidiel a stúpačiek ako to je možné už niekoľko sezón na KX450F. Polohu riadidiel je možné zmeniť v predo-zadnom smere v rozsahu 35 mm a výšku stúpačiek je možné nastaviť do dvoch rôznych polôh s výškovým rozdielom 5 mm.

Kawasaki KX250F 2015

Brzdy

Rovnako ako pri Kawasaki KX450F 2015 aj tu došlo k zvýšeniu priemeru predného brzdového kotúča na 270 mm.

Tak isto došlo aj k malej úspore na hmotnosti vďaka použitiu ľahších ráfikov (31 a 32 gramov) a rúrok s tenšou stenou pre konštrukciu zadného pomocného rámu (50 gramov). Zmenená grafika a krytky sú tiež súčasťou zmien na Kawasaki KX250F pre rok 2015.

Videá

Video: Motokroseové novinky KAWASAKI KX MY15

Video: Nová KAWASAKI KX450F MY15 - nastavenie ergonómie

Video: Nová KAWASAKI KX450F MY15 - palivové mapy

Video: Nová KAWASAKI KX450F MY15

Video: Nová KAWASAKI KX450F MY15- asistent rozjazdu

Video: Nová KAWASAKI KX250F MY15 - brzdy

Video: Nová KAWASAKI KX250F MY15 - nastavenie ergonómie

Video: Nová KAWASAKI KX250F MY15 - odpruženie

Video: Nová KAWASAKI KX250F MY15

Video: Nová KAWASAKI KX250F MY15 - asistent rozjazdu

Foto:
 Kawasaki KX 450 F 2015 Kawasaki KX 250 F 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiKawasaki
Model:KX 450 FKX 250 F
Rok:20152015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:CrossCross
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:449 ccm249 ccm
Kompresný pomer:12,8:113.8:1
Vŕtanie x Zdvih:96.0 x 62.1 mm77.0 x 53.6 mm
Palivový system:vstrekovanie Keihin 43 mmvstrekovanie Keihin 43 mm
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:314 mm315 mm
Zdvih vzadu:315 mm310 mm
Brzdy vpredu:kotúčová dvojpiestikovájednokotúčová, 2 piestiky
Priemer bŕzd vpredu:270 mm270 mm
Pneu vpredu:80/100-21 51M80/100-21 51M
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm
Pneu vzadu:120/80-19 63M100/90-19 57M
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:112.1 kg106.2 kg
Výška sedla:960 mm945 mm
Rázvor:1495 mm1475 mm
Dĺžka:2195 mm2170 mm
Šírka:820 mm820 mm
Výška:1275 mm1270 mm
Svetlá výška:340 mm330 mm
Objem nádrže:6.2 l6.1 l

Pridané: 09.07.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 81774 | Včera: 119235