Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.03.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8685 [Novinky - Predstavujeme]
Vstupenka do arény superšportov a výkonných naháčov Kawasaki, tak práve to by mohli byť malorážky Kawasaki Ninja 250SL a Z250SL. Pre rok 2015 tu teda máme novú najmenšiu Ninju, ktorú doplní aj najmenšie Zedko.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Popri dvojvalcových tristovkách, Ninja 300 a Z300, nájdeme od nového roku v ponuke Kawasaki, aj jednovalcové dvestopäťdesiatky Ninja 250SL a Z250SL. Obe biky sa tak stanú pomyselnými vstupenkami do sveta Kawasaki, i keď je asi každému jasné, že u nás mladí siahnu skôr hneď po malých dvojvalcoch.
Jednovalcový superšport aj naháč vychádzajú z rovnakého základu. Je to logické, očakávané, ekonomicky výhodné... To sa prejavilo aj na dizajne, kde je od pohľadu jasné, že rozdiel nájdeme iba v prednej časti. Veľká väčšina dielov je rovnaká, ale popravde, tá je rovnaká aj na mnohých väčších a podstatne drahších motorkách.
Aj keď sa jedná o rozpočtovky, motorky nepôsobia vyslovene lacno. Páči sa mi odhalený rúrkový rám na Zedku a je škoda, že Ninja nemá vrchnú časť bočnej kapotáže tvarovanú tak, aby z neho tiež kúsok odhalila. Ináč obe biky pôsobia jednoducho. Skosené veľké plochy nie sú predeľované rôznymi prieduchmi či deflektormi, a tak pôsobia motorky dosť jednoliato, hlavne okapotovaná Ninja. Zedko sa zdá byť predsa len o čosi živšie.
Prístrojová doska je postačujúca. Ide o LCD displej, po bokoch ktorého nájdeme bežné výstražné kontrolky. V hornej časti LCD displeja sa nachádza otáčkomer v podobe pásika tiahnúceho sa zľava doprava. Ďalej tu nájdeme ukazateľ stavu paliva v nádrži, digitálny tachometer, dva tripy, celkové kilometre a hodiny.
Kawasaki Ninja 250SL bude dostupná vo farbách Lime Green (zelená) a Pearl Stardust White (biela). Kawasaki Z250SL bude dostupná vo farbách Candy Lime Green (zelená) a Ebony (čierna).
Pohonnou jednotkou sa stal kvapalinou chladený jednovalec o objeme 249 ccm. Motor bol konštruovaný s dôrazom na šetrenie hmotnosti. Vyladenie výkonu, má dodať potrebnú silu v stredných otáčkach, avšak má sa nechať ľahko vytáčať, a asi ako každá malorážka, najviac radosti z jazdy, má poskytnúť pri jazde v jeho hornom spektre otáčok.
Motor má elektronické vstrekovanie paliva a je vyladený na poskytnutie maximálneho výkonu 20.6 kW pri 9.700 ot./min. Hodnota maximálneho krútiaceho momentu je 22.6 Nm a je dostupná pri 8.200 ot./min. Prevodovka je manuálna, 6 stupňová.
Podvozok aj brzdy sú prevzaté z tristoviek Ninja 300 a Z300.
Vpredu teda nájdeme 37 mm klasickú teleskopickú vidlicu, avšak so zdvihom 110 mm a vzadu nájdeme centrálnu tlmiacu jednotku, spojenú s kyvkou systémom prepákovania Uni-Trak, so zdvihom 116 mm. Na zadnom tlmiči je naviac možné nastaviť predpätie pružiny v piatich rôznych hodnotách pomocou kľúča, ktorý je súčasťou výbavy Kawasaki Ninja 250SL a Z250SL.
O brzdenie sa postarajú jednokotúčové brzdy. Vyhryzené kotúče sú štýlové a sedia k dizajnu stroja. Vpredu nájdeme 290 mm kotúč a dvojpiestikový strmeň, zatiaľ čo vzadu je kotúč s priemerom 220 mm, a tak isto dvojpiestik. Tieto malorážky bude možné vybaviť aj systémom ABS.
Superšport Kawasaki Ninja 250SL a naháč Kawasaki Z250SL sú vstupnou bránou do sveta Kawasaki. Objem a hlavne výkon ich však v našich legislatívnych podmienkach odsudzujú skôr iba na motorky, ktoré budeme vídať v katalógu výrobcu a nie na našich cestách, aj kvôli tomu, že Kawasaki má v ponuke podarené dvojvalcové tristovky. Otázkou času teda je, kedy Kawasaki predstaví Ninju 125SL a Z125SL s výkonom 11 kW, ktoré by sadli do rúk ešte mladším bikerom.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Kawasaki | Kawasaki |
Model: | Ninja 250SL | Z 250SL |
Rok: | 2015 | 2015 |
Kategória: | Superšport | Naháč |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 249 ccm | 249 ccm |
Max. výkon: | 28.0 k (20.6 kW) / 9 ot. | 28.0 k (20.6 kW) / 9 ot. |
Max. krútiaci moment: | 22.6 Nm / 8.2 ot. | 22.6 Nm / 8.2 ot. |
Kompresný pomer: | 11.3:1 | 11.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 72.0 x 61.2 mm | 72.0 x 61.2 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie, hrdlo 38 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 110 mm | 110 mm |
Zdvih vzadu: | 116 mm | 116 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm | 290 mm |
Pneu vpredu: | 100/80-17 | 100/80-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 130/70-17 | 130/70-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 152 kg | 150 kg |
Výška sedla: | 780 mm | 780 mm |
Rázvor: | 1330 mm | 1330 mm |
Dĺžka: | 1935 mm | 1935 mm |
Šírka: | 685 mm | 700 mm |
Výška: | 1075 mm | 1015 mm |
Svetlá výška: | 165 mm | 180 mm |
Objem nádrže: | 11 l | 11 l |
Pridané: 12.03.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 81072 | Včera: 119235