Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 23.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 11478 [Novinky - Predstavujeme]
Tak ako veľký Versys, aj ten malý dostal poriadny facelift. Pochopiteľný krok od Kawasaki, zjednotiť dizajn a ešte viac zatraktívniť obľúbený univerzálny model.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Versys bol vždy obľúbencom na cestách. Dostatočný výkon, relatívne pohodlný posed ale hlavne more zábavy pri každodennom jazdení spojené s istou dávkou praktickosti, radili malého Versysa medzi podarené univerzály. Pre rok 2015 sa ale dočkal niekoľkých zmien, pričom do očí najviac udrie kompletná dizajnová premena.
Kawasaki Versys dostal skrátka nový kukuč. Nápadne sa podobá na väčšieho súrodenca, pričom oba modely s názvom Versys pre rok 2015, ťažia v tomto smere z línií a tvarov typických pre športovo ladené cestné modely v celej ponuke Kawasaki. Ostré hrany, skosená predná časť, optické uloženie ťažiska na predné koleso... Nech je skrátka všetkým jasné, že táto Kawasaki to na ceste myslí vážne.
Avšak športovo ladený dizajn bol v prvom rade prispôsobený turistickému potenciálu mašiny. Dôraz sa kládol najmä na vytvorenie pohodlia za riadidlami. Vytvorená kapotáž má teda v prvom rade úlohu chrániť jazdca pred náporom vzduchu až potom dobre vyzerať.
Nový čelný štít je rovnaký aký nájdeme na veľkej Kawasaki Versys 2015. Je zhruba o 1.7 krát väčší než ten z predchádzajúceho modelu a je možné ho nastaviť v rozsahu 60 mm. Úprava jeho výšky nie je možná počas jazdy, pre nastavenie je nutné uvoľniť dvojicu uťahovacích krúžkov z prednej strany štítu (bez nutnosti použiť náradie). Čelnému štítu sekundujú výrezy medzi bočnou kapotážou a maskou, ktoré pomáhajú usmerniť prúd vzduchu.
Pozmenil sa aj posed. Riadidlá sú odteraz širšie a pohodliu by mala napomôcť hlavne zmena umiestnenia stúpačiek jazdca. Stúpačky sú odteraz umiestnené v porovnaní s predchádzajúcim modelom o 15 mm nižšie a o 20 mm viac vpredu. Okrem toho má turistický potenciál navýšiť nová 21 litrová nádrž (predchodca 19 l). Na Kawasaki Versys nájdeme aj nový prístrojový panel, ktorý poznáme z Kawasaki ER-6n, teda polkruhový otáčkomer a pod ním LCD displej.
Zadná časť taktiež neostala rovnaká. Z viditeľných častí treba spomenúť zadné LED svetlo, ktoré svojimi tvarmi zapadá do celkového pohľadu na nový Versys. Nájdeme tu ale aj nové veľké madlá pre spolujazdca, pod ktorými sa nachádzajú už v sérii úchyty pre originálne bočné kufre a za zmienku stojí aj úprava zadného rámu, vďaka čomu sa navýšila hmotnosť, ktorú možno na Versys uložiť, o 30 kg.
Kawasaki Versys bude pre rok 2015 dostupná vo farbách Pearl Stardust White (biela), Candy Lime Green (zelená), Metallic Spark Black (čierna) a Pearl Shining Yellow (žltá).
Kawasaki Versys aj naďalej poháňa radový dvojvalec o objeme 649 ccm. Pre rok 2015 sa na ňom neudiali žiadne výrazné zmeny. Nový je výfukový systém, no za zmenami stojí hlavne nová riadiaca jednotka.
Motor má byť stále priateľský a vhodný na každodenné použitie, silný najmä v nízkych a stredných otáčkach. Versys 2015 má však navýšený aj špičkový výkon na 51 kW pri 8.500 ot./min. a max krútiaci moment 64 Nm pri 7.000 ot./min. To je o 4 kW a 3 Nm viac, než má jeho predchodca.
O odpruženie sa vpredu stará vidlica značky Showa s oddelenými funkciami. 41 mm obrátená vidlica sa v ľavej časti stará o pruženie a v pravej o tlmenie. Vidlica je nastaviteľná a ovládanie nastavenia je možné na vrchnej časti vidlice. Zdvih prednej vidlice je 150 mm.
Vzadu nájdeme tlmiacu jednotku umiestnenú na pravej strane motocykla. Po novom je na nej možné nastaviť predpätie pomocou hydraulického mechanizmu. Zdvih na zadnom kolese je 145 mm.
Brzdový systém bol celý pozmenený. O brzdenie sa starajú komponenty značky Nissin. Vpredu nájdeme dvojicu 300 mm kotúčov a nové dvojpiestikové strmene. Vzadu je 250 mm kotúč a jednopiestik. Pre európsky trh bude dostupný aj systém ABS.
Malý Versys si svoju pozíciu na trhu dobre háji, po týchto zmenách tak opäť oživí svoje meno a istotne osloví novú hlavne mladšiu generáciu motorkárov, za čo môže hlavne slušný agresívny dizajn. Síce na ňom nenájdeme kopec elektroniky, no možno aj preto, pre svoju jednoduchosť, ostane aj naďalej obľúbencov v kategórii univerzálnych avšak zábavných strojov.
Pridané: 23.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Versys 650 |
Rok: | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm |
Max. výkon: | 69.4 k (51.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 60 mm |
Palivový system: | vstrekovanie, hrdlo 38 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 145 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 250 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 214 kg |
Výška sedla: | 840 mm |
Rázvor: | 1415 mm |
Dĺžka: | 2165 mm |
Šírka: | 840 mm |
Výška: | 1400 mm |
Svetlá výška: | 170 mm |
Objem nádrže: | 21 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.1 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 308 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | za príplatok |
Poznámka: | |
Cena 06/2015 7.695,- EUR vrátane ABS |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 40556 | Včera: 120897