Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.05.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8513 [Bleskovky - Novinky]
Ako tomu býva zvykom, oficiálne predstavenie nových modelov nasledujúceho roka býva zahájené práve predstavením off-road špeciálov. Honda už pre rok 2014 síce avizovala modely CTX avšak oficiálne predstavenie začínajú modelmi CRF250R a CRF450R.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Kedže minulý rok si väčšími zmenami prešla Honda CRF450R 2013 tak ako obvykle nasledujúci rok sa väčších zmien dočká práve menšia CRF250R. Samozrejmosťou u oboch je osvieženie dizajnu.
Táto Honda si pred rokom prešla veľkou modernizáciou, preto do nasledujúceho roka prichádza iba s menšími zmenami. Konkrétne sa zmenilo nastavenie vstrekovania PGM-FI, a zmenil sa aj tvar výfukových kanálov. Uľahčenie ovládania spojky by mali zabezpečiť nové pružiny, čím by malo dôjsť aj k citlivejšiemu dávkovaniu. Upravené bolo aj odpruženie, zmenami si prešlo hlavne vnútro prednej vzduchovej vidlice KYB.
Nový rám, upravený motor aj prevodovka, inovované odpruženie skrátka kompletne prekopaný stroj. Rám je úplne nový a je to upravený rám šiestej generácie z minuloročnej Hondy CRF450R. Nosníky motora sú teraz nižšie čím má dôjsť k zníženiu ťažiska a lepšiemu zaťaženiu predného kolesa. S novým rámom prichádza aj nová kyvka, ktorá má zlepšiť trakciu zadného kolesa. Inovované je aj odpruženie značky Showa.
Tak ako sa Honda CRF450R minulého roku vrátila k použitiu dvoch koncoviek výfuku, tak to isté si počkalo aj na Hondu CRF250R pre rok 2014. Nové rozdelenie výfuku má priniesť centralizáciu hmotnosti, zníženie ťažiska, no bohužiaľ navzdory tomu, že koncovky sú kratšie priniesli aj váhu naviac. Hmotnosť sa vśak ušetrila na iných miestach ako nový tvar airboxu a chladičov. Honda CRF250R teda váži so všetkými náplňami 105 kg.
Motor dostal nový piest a hlavu. Zmenil sa kompresný pomer a upravené muselo byť aj vstrekovanie PGM-FI. Prepracovaná 5-stupňová prevodovka sľubuje zvýšenú životnosť.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | CRF 250 R | CRF 450 R |
Rok: | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | |
Kategória: | Cross | Cross |
Motor: | ||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 249 ccm | 449.7 ccm |
Kompresný pomer: | 13.5 : 1 | 12.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 76.8 x 53.8 mm | 96 x 62.1 mm |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 310 mm | |
Zdvih vzadu: | 315 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 240 mm | |
Pneu vpredu: | 80/100-21 51M | 80/100 21 (51M) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | |
Pneu vzadu: | 100/90-19 57M | 120/80 19 (62M) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 105.7 kg | 111 kg |
Výška sedla: | 951 mm | 953 mm |
Rázvor: | 1489 mm | 1492 mm |
Dĺžka: | 2181 mm | 2191 mm |
Šírka: | 827 mm | 827 mm |
Výška: | 1271 mm | 1271 mm |
Svetlá výška: | 322 mm | 330 mm |
Objem nádrže: | 6.3 l | 6.3 l |
Pridané: 22.05.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 242094 | Včera: 182624