Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.06.2014 Autor: Landal
Čitatelia: 4842 [Šport - Enduro]
Je ráno štvrtého súťažného dňa. Ani dnes nie je wifi, ale snáď sa k nemu večer dostanem. Bivak v Peshkhopi bol na futbalovom štadióne, samozrejme bez netu. Dnes už sme v Orikume na pláži, ale opäť bez pripojenia. Zhrniem teda prvé 3 súťažné dni. Odpustite mi, že budem stručný. Zatiaľ je to veľmi náročné a času je málo.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
Faktorom, ktorý môže za mnohé problémy nášho tímu, je sivá hlúposť predávaná pod názvom TechnoMousse. Táto vec je absolútne na nič. Viac neskôr v samostatnom článku o „miúsoch a gumách“. Nanešťastie, v tejto veci sme boli neskúsení a draho za to platíme. Hneď prvý deň Jožo na záverečnej spojovačke vyzul gumu kvôli rozomletému TechnoMousse. Sme sakramentsky radi, že sa mu nič nestalo. Do bivaku ho sťahovala asistencia.
U Jana v prvej etape na plno prepukla choroba, ktorá sa začala hlásiť už v nedeľu. Jano musel zo zdravotných dôvodov pretek stopnúť a plne sa teraz venuje dokumentačnej činnosti.
Dodo jazdí výborne, ale včera mal dva pády, pri jednom rozmlátil kokpit, pri druhom zápästie.
Mišo sa včera trápil s motorkou, dnes by sa malo riešiť jeho chladenie.
Jožo včera v záverečnej spojovačke pichol a do bivaku ho doviezla asistencia, za ňou išli po ose Dodo a Mišo. Dodove zápästie cez noc napuchlo, ideme to dajako namastiť a obviazať. Šťastím v nešťastí je dnešná extra krátka etapa, mali by sme byť schopní dať veci do poriadku.
Tono Zboran aj Boris Vlha sú v top10. Pokiaľ viem, CzechBeerTeam je zatiaľ bez strát.
Trochu ku mne. Robím chyby z hlúposti a k tomu sa pridáva problém v dôsledku technomousse. To je celý problém, inak by to bolo super. V druhej etape som musel ísť s T-lockom v zadnej gume (opäť viac neskôr). Letel som a predbiehal jednu moto za druhou, až do total-defektu asi po 15 min. od štartu erzety. Potom už to bol len boj o to, aby som došiel na asistenčný bod a nerozsekal dovtedy dušu a nezničil ráf, to by som skončil. 120 km po albánsky skalách!!! T-lock podržal a bez neho by som bol v totálnej ri... Jazda mimo optimálneho jazdného režimu je extrémne náročná a nesvedčí ani stroju ani jazdcovi. Preto mi erzeta trvala cca 2 hodiny viac než štandard.
Kvôli chybe pri výmene brzdového kotúča včera ráno som nestihol štart prvej erzety a nabral zbytočných 15 min. penalizácie. Vo včerajšej maratónskej erzete, ktorá mala 160 km, mi prasklo spojkové lanko, ktoré som síce hravo vymenil, ale aj tak je to 15 min. straty. Napriek tomu som rád, že som zatiaľ dokončil riadne všetky etapy. Mnohí jazdci sú už z preteku von (po dvoch dňoch 19!).
Všetky problémy, ktoré nás stretajú, sa zdajú smiešne tvárou-v-tvár zraneniam jazdcov. V 2. etape sme prechádzali okolo pretekára, ktorého práve polohovali na nosidlách. Jeho bolesťou skrútená tvár mi rýchlo vrátila vedomie, že sú oveľa horšie veci, ako nedôjsť do cieľa podľa predstáv.
Každý deň sa mi pritrafí nejaký pád, našťastie bez následkov, ale len vďaka dobrej výstroji. Našťastie počas včerajšieho nočného presunu, z ktorého bolo cca 60 km v poctivom teréne (za tmy! na tých šutroch! nad tými zrázmi! do tých priepastí som nevidel len som vedel že tam sú! strašné...) sa mi nič zlé neprihodilo, ale zážitok to bol fajnový. Dupľu si neprosím... Dodo šiel dokonca za tmy známe kamenné korytu vyschnutej rieky s brodmi. Je to naozaj tvrdý chlap.
Dúfam, že som to nepísal nadarmo a že sa to podarí odoslať. Je to trochu chaotické, ale nemám čas hrať sa teraz so štylistikou...
Priatelia, ak chcete vidieť a počuť o našich zážitkoch RA, príďte v piatok do Kremnice na ATE Moto Days. Bude to farbisté...
Piaty deň rally, štvrtý súťažný. Sedím v plážovej reštike, s plným bruchom a s wifinou. Slabou, ale wifinou...
Dnešná etapa mala mať slabučkých cca 50 km, z toho len nejakých 20 meraných. Lenže sme v Albánsku, takže to bolo zase celé inak. Patrí sa ale začať tým, že sme sa v zásade celkom dobre vyspali. A to napriek tomu, že Mišo, Dodo a Jožo prišli do bivaku o pol štvrtej ráno.
Etapa štartovala o 12-tej, na štarte sme boli vzácne zoradený rovno za sebou krátko po 13-tej. V najväčšom teplotnom pekle. Prejdem ale rovno k podstate dnešného dňa.
Na zhruba 14-tom kilometri bola v itíku poznámka „jedna stopa – náročné“. V preklade to znamená asi nasledovné. Predstavte si terén v pásme kosodreviny niekde v Nízkych Tatrách. A v tej kosodrevine chodník zľahka vychodený medveďmi. Na šírku hubára, ktorý košík ťahá za sebou (nie vedľa seba!). A do toho nás itík naviedol.
Vynechám vybrané slová a opis litrov potu, čo ten úsek stál. A to napriek tomu, že som ho prešiel bez väčších problémov a brzdili ma uvarené stroje predo mnou, ktoré blokovali cestu. Po tomto nasledovala už len normálna šotolinka. Po krátkej chvíli tej lahôdkovej šotolinky ide v protismere pretekár. Poučený z minula a istý si svojou navigáciou na to kašlem a len sa čudujem, ako mohol zablúdiť na tak jasnom úseku. Ale o chvíľu ide aj Boris Vlha a ten vraví, že etapa je zrušená. Vôbec ma to neprekvapuje, a tak točím do bivaku.
Všetci štyria pokračujúci jazdci sme problémový úsek dnešnej etapy odjazdili. Miša to stálo prerazený karter, ktorý by sme mali s trochou šťastia (a tekutého kovu) opraviť. Predpokladám, že to bol najnáročnejší výkon na motorke pre nás všetkých. Tento úsek bol podľa niektorých účastníkov najnáročnejšou sekvenciou v histórii Rally Albania.
Plán na dnes je jednoduchý. Prezuť čo treba prezuť, opraviť Mišov karter a dobre sa vyspať. Zajtra nás zase čaká hodne cez 400 km etapa a presun do nového bivaku. Nie je reálne, aby som zajtra stihol report, ohlásim sa zrejme až v priebehu soboty z Tirany.
Laňďal
Pridané: 12.06.2014 Autor: Landal Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 216533 | Včera: 244188