Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 08.07.2014 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 21738 [Testy a predstavenia - Test]
W800-vka ma zaujala už keď prišla na trh. Aj pred tým som registroval 650-tku ako krásnu klasiku a aj preto som trochu 800-vke nemohol odpustiť chýbajúcu nakopávačku. Viete ako to je, asi by ste nechceli každý deň kopať ale... Takáto retro mašinka by si to zaslúžila.
Je pre mňa dosť nepochopiteľné, že som sa k nej dostal až v roku 2014. Ale oplatilo sa čakať. Pravé retro od prvého pohľadu až po posledný detail. Samozrejme oko "hnidopicha" nájde modernejšie vecičky, ale sú tu dosť pekne schované. Čo je ale hlavné, aj dojem z jazdy je taký ako výzor. Motor má svoje vibrácie, viete o ňom, ale zas nič otravné. Ide veľmi hladko a extrémne ticho. Sám som nevedel či je to výhoda či nie, ale užíval som si to svišťanie vetra okolo prilby. Nejaký laďák by ale W800 isto vyčaroval poriadny zvuk, ako spred 30 a viac rokov.
Potom prišla na rad brzda, prvá polovica zdvihu na okrasu a potom mierny nástup. Retro dojem znovu nepokazený, tak to má byť. Ale neboj predsa len je to kotúč a keď je treba, tak zatiahneš a Kawa brzdí na úrovni.
Jazda na W800 mi vyčarila úsmev na tvári, bol to úplne iný zážitok. Je to motorka, ktorú musíte skúsiť. Ja netvrdím, že sadne každému, ale ak sadne, tak už bude vaša. Má v sebe nejaké to čaro, ktoré iným chýba. Niečo, prečo vás zrazu baví jazdiť inak, pomalšie a venovať sa krajine a okoliu a užívať si samotnú jazdu. Nikdy to asi nebude bestseller značky, ale to je len a len dobre.
dizajn, retro feeling, retro aj dojem z jazdy, pekná prístrojovka, tichučký chod motora | chýba nakopávačka (niežeby bola potrebná), tichučký chod motora |
Aj keď je retro v móde, zistil som, že konkurencia nie je tak nabitá, ako v iných segmentoch. V podstate najbližšie ma k Wéčku Triumph Bonneville, alebo Thruxton. Majú rovnaký motorický základ. Špecialitky tohto typu ponúka aj Moto Guzzi V7/V7 Racer, ktoré sme testovali, potom ťažší, ale takisto archaický Harley 883 alebo jednovalcová novinka od Yamahy SR400, čo je menšia, slabšia a lahšia motorka, ale s podobným zameraním. Ešte ma napadla Yamaha XJR 1300, masívny old school naháč, ktorý ako retro nevznikol, on sa tam dopracoval vekom.
Deň, keď som mal odovzdať túto podarenú Kawu bol tažký. Rozlúčiť sa s motorkou, ktorá ma skoro 1000 km nabíjala pozitívnou energiou, prinášala mi pocit voľnosti a prapodstaty motorkovania, nebolo ľahké.
A pre koho táto stará dáma je? Jednoducho pre motorkára. Pre každého motorkára, ktorý už nepotrebuje nahánať sekundy, kecať o koňoch a maximálnej rýchlosti a motorku nemá (len) na sýtenie svojho ega. Je to motorka pre pohoďákov, na pohodu a pre radosť z jazdy, akú zažívali naši otcovia a dedovia, aj keď u nás iba na Jawách.
dizajn!, motor, pocity | slabšia predná brzda, nevýrazný zvuk |
Servisný interval | 12000 km |
Spotreba | 4.3 l/100km |
Objem nádrže | 14 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 240 km |
Otáčky motora pri 90, 130 km/h (5. prev. stup.) | 3000 ot. / 4500 ot. |
Cena motorky | 8.595,- EUR |
Text: Martin Kňaze - matox
Foto: Cacao, Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Kawasaki Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | ||||||
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | Kawasaki | Triumph | Moto Guzzi | Harley-Davidson | Yamaha | Yamaha |
Model: | W 800 | Bonneville A2 | V7 | 883 Roadster | SR400 | XJR 1300 |
Rok: | 2014 | 2013 | 2013 | 2014 | 2014 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | |||||
Kategória: | Klasika | Klasika | Klasika | Chopper/Cruiser | Klasika | Naháč |
Motor: | ||||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 773 ccm | 865 ccm | 744 ccm | 883 ccm | 399 ccm | 1251 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 6500 ot. | 68.0 k (50.0 kW) / 7500 ot. | 51.0 k (37.5 kW) / 6200 ot. | 23.26 k (17.10 kW) / 6500 ot. | 97.8 k (71.9 kW) / 8000 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 62 Nm / 2500 ot. | 69 Nm / 5800 ot. | 58 Nm / 5000 ot. | 74.6 Nm / 3500 ot. | 27.4 Nm / 3000 ot. | 108.4 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 8.4:1 | 9.2:1 | 8.9:1 | 8.5 : 1 | 9.7:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 83 | 90.0 x 68.0 mm | 80x74 mm | 76.2 x 96.8 mm | 87 x 67.2 mm | 79.0 x 63.8 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | DOHC | SOHC (2V) | DOHC (4V) | ||
Chladenie: | vzduchom | vzduchom | vzduchom | vzduchom | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | kardan | remeň | remeň | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 130 mm | 150 mm | 130 mm | ||
Zdvih vzadu: | 105 mm | 118 mm | 105 mm | 125 mm | ||
Brzdy vpredu: | jedno kotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jedno kotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 310 mm | 320 mm | 298 mm | 298 mm | |
Pneu vpredu: | 100/90-19M/C 57H | 110/70 R19 | 110/90 18 | 100/90-H19 | 90/100-18M/C 54S | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | bubnová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | bubnová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 160 mm | 255 mm | 260 mm | 267 mm | ||
Pneu vzadu: | 130/80-18M/C 66H | 130/80-R 17 | 130/80 17 | 150/80-B16 | 110/90-18M/C 61S | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Suchá hmotnosť: | 225 kg | 255 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 217 kg | 179 kg | 264.4 kg | 174 kg | 245 kg | |
Výška sedla: | 790 mm | 790 mm | 805 mm | 744 mm | 785 mm | 795 mm |
Rázvor: | 1465 mm | 1490 mm | 1524 mm | 1410 mm | 1500 mm | |
Dĺžka: | 2180 mm | 2115 mm | 2085 mm | 2175 mm | ||
Šírka: | 790 mm | 740 mm | 750 mm | 765 mm | ||
Výška: | 1075 mm | 1202 mm | 1095 mm | 1115 mm | ||
Svetlá výška: | 125 mm | 142 mm | 130 mm | 125 mm | ||
Objem nádrže: | 14 l | 16 l | 22 l | 12.49 l | 12 l | 21 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Spotreba paliva: | 3.94 l/100km | |||||
Dojazd po rezervu: | cca 237 km | |||||
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | Cena 07/2014: 8295 EUR | Cena 07/2014: 7840 EUR | Cena 07/2014: 8395 EUR | Cena 07/2014: 9300 EUR | Cena 07/2014: 6390 EUR |
Pridané: 08.07.2014 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 76730 | Včera: 125082