Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

motozem-02-2020-std

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Doplnené: Beštia - KTM 1290 SuperDuke R pripravená na prvý test

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 11.04.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8302 [Bleskovky - Predstavujeme]

Ako vyskočilo slniečko po tejto zime, akoby sa vrece roztrhlo s pozvánkami na testovanie. Už zajtra osedláme jednu z top noviniek sezóny 2014 - Beštiu od KTM, 180 koní, 144 Newtonov, 189 kg. Treba niekomu viac?

Beštiu sme si už podrobne predstavili:

01.10.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11847 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Beštia vypustená – KTM 1290 Super Duke R 2014

V KTM vypustili oficiálne info o očakávanom 1290 Super Duke R 2014. 180 koní, 144 Nm a suchá hmotnosť 189 kilogramov. Beštia je teda vypustená, zdá sa že rovno zo samotných brán pekelných.

 

KTM CEE nás pozvala tentoraz do Budapešti. Upršané počasie ustúpilo a my máme za sebou zoznámenie a "ošahanie" si mašinky. Nový motor 1290 SuperDuka R má byť hlavne o krútiaku, 144 Nm hovorí samo za seba. Beštia zvláda zrýchlenie z 0 - 200 km/h za 7,2 sekundy. Nadupaná elektronikou, režimami jazdy, trakčnou kontrolou citlivou na náklon motorky, novými gumami Dunlop Sportsmart² vyvinutými priamo pre SuperDuke. Motorka ktorú testoval a pomáhal vyvíjať Jeremy McWilliams. Nebudem písať viac, aj tak je po polnoci, idem sa radšej vyspať, hneď z rána začínam deň v sedle na Hungaroringu. Vy si zatiaľ pozrite prezentačné videá a tiež čo o Super Duke hovorí Jeremy McWilliams.

Prvé dojmy - Beštia nás poriadne vytrápila:

KTM 1290 SuperDuke R 2014 - Hungaroring, Budapešť
KTM 1290 SuperDuke R 2014 - Hungaroring, Budapešť

Apríl je šialený mesiac a rovnako šialené je ísť v tomto čase testovať Beštiu na ring. Ale odolali by ste? Teplomer sa z rána sotva vyštveral na číslicu 9 a navyše nad Hungaroringom sa striedavo preháňali prehánky. Časť dráhy suchá, časť mokrá a v inej pršalo, až sa mávalo zástavkami. No čo vám poviem, bolo to veselé vozenie. A to sme nevedeli, čo nás čaká poobede na výjazde...

KTM 1290 SuperDuke R 2014 - Hungaroring, Budapešť
KTM 1290 SuperDuke R 2014 - Hungaroring, Budapešť

Zoznamovať sa s Beštiou rovno na ringu a ešte v prehánke, to je zážitok. Ale čuduj sa svete, šlo to. V KTM dali Dukovi do vienka jemné ovládanie plynu, čo je niečo, o čom mohol predchodca doslova snívať. Veď kto by chcel ovládať 144 Nm plynom typu ON/OFF? Za toto ovládanie nový SuperDuke (podobne ako Adventure) vďačí elektronickému ride-by-wire plynu a dvom sviečkam na valec. Takže prvá tretina ovládania plynu slúži na jemné dávkovanie, ale keď otočíš šúlcom ďalej, alebo nebodaj až na zarážku, otvárajú sa dvere pekelné. Vďaka bohu za tú trakčnú kontrolu čo to má, lebo ak by tam nebola, boli by sme teraz všetci asi rozvešaní po stromoch popri trati :-)

KTM 1290 SuperDuke R 2014 - Hungaroring, Budapešť
KTM 1290 SuperDuke R 2014 - Hungaroring, Budapešť

SuperDuke je asi jedna z najsilnejších motoriek, aké som kedy sedlal (s výnimkou MV Agusta F4) a určite najsilnejší naháč. Na okruh ako stvorený a v premávke... To sme skúšali poobede. Teraz si pozrite rýchlo zostrihané video z včerajšieho jazdenia na ringu.

Video: KTM 1290 SuperDuke R 2014 - Hungaroring rýchly zostrih

Upršaný výjazd v premávke:

Poobede sme mali na pláne asi 150km výjazd z Hungaroringu smerom na sever na Slovenské hranice. Výjazd sa ale zmenil na zúfalú jazdu v búrke a lejaku, teplota klesla na 2 stupne C a nálada pod bod mrazu. Asi jediné čo sme si užívali boli drifty, ktoré krotila trakčná kontrola na výjazdoch. No aspoň bola šanca vyskúšať RAIN mapu.

KTM 1290 SuperDure R 2014 - upršaný výjazd z Hungaroringu
KTM 1290 SuperDure R 2014 - upršaný výjazd z Hungaroringu

Viac napíšem v teste, pokúsim sa spracovať všetky materiály zo 4-och motoriek, ktoré som otestoval za posledných 10 dní čo najskôr. :-)

Video: KTM 1290 SUPER DUKE R - Pokračovanie "Beštia unikla"

Video: KTM 1290 Super Duke R 2014 - vlastnosti a výhody (EN)

Foto:
 KTM 1290 SuperDuke R 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTM
Model:1290 SuperDuke R
Rok:2014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec V75° (4T)
Objem:1301 ccm
Max. výkon:179.5 k (132.0 kW) / 8870 ot.
Max. krútiaci moment:144 Nm / ot.
Vŕtanie x Zdvih:108 x 71 mm
Palivový system:vstrekovanie
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:125 mm
Zdvih vzadu:156 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:189 kg
Výška sedla:835 mm
Rázvor:1482 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 217 km
Servisný interval:15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii + Supermoto mód
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Iná výbava:PASC antihop spojka, radiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestiky
Poznámka:
Poznámka:z 0 na 200 km/h za 7,2 sek
100 Nm už pri 2500 ot.
Cena 04/2014: 15400,- €

Pridané: 11.04.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

incheba-2020-side

Adamoto Flash

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2020 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 259833 | Včera: 141908