Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.10.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 14411 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
V KTM vypustili oficiálne info o očakávanom 1290 Super Duke R 2014. 180 koní, 144 Nm a suchá hmotnosť 189 kilogramov. Beštia je teda vypustená, zdá sa že rovno zo samotných brán pekelných.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Z nuly na 200 km/h za 7.2 sekundy, údajne s nízkou spotrebou paliva a servisným intervalom 15.000 kilometrov. Vidlicový dvojvalec s uhlom valcov 75° vŕtaním 108 mm a zdvihom 71 mm dáva jasne najavo, že filozofia objem ničím nenahradíš je na mieste. Motor o objeme 1301 ccm vyprodukuje maximálny výkon 132 kW pri 8.870 ot./min a maximálny krútiaci moment 144 Nm. Rovná stovka „Izákov“ je však dostupná už pri 2.500 ot./min. Výbušný charakter motora je zdá sa zaručený, záťah od podlahy tak isto.
Aby si nového Super Duke-a kúpil aj niekto bez sklonov k sebadeštrukcii, namontovali naň hádam najlepší dostupný brzdový systém. Radiálne štvor piestikové monobloky Brembo M50 sa budú zahryzávať do 320 mm kotúčov. Brzdový systém bude pod dohľadom ABS-ka, čo nie je žiadna prevratná informácia, ale ABS bude možné prepnúť do režimu supermoto v ktorom bude dovolené poslať zadné koleso do pekného šmyku.
Dávkovanie výkonu je zabezpečené systémom Ride-by-Wire, výkon je na viac kontrolovaný aj trakčnou Kontrolou. K dispozícii sú tri režimy nastavenia palivových máp. Street a Sport s dodávkou plného výkonu a režim Rain s obmedzeným výkonom. Nuž a aby sa nezabudlo, ABS aj kontrolu trakcie je možné úplne vypnúť.
Prístrojovú dosku, ovládače a mnoho ďalších detailov poznáme už z modelu KTM 1190 Adventure. Super Duker R je však motorka z úplne inej kategória. Subjektívne, nádherný agresívny dizajn nedáva pochýb o tom, odkiaľ tento bike pochádza. Denné LED svietenie sa zdá byť krajšie zapracované do dizajnu než na cestovateľskom biku rovnakej značky. Odhalené mechanické prvky nadšencov len a len potešia. Chróm-molybdénový hlavný rám v oranžovej farbe nesie prepracovaný motor a pekne spracovaná je aj koncovka výfuku, ktorú zrejme každý nadšenec okamžite vymení za čosi menšie, trebárs aj s nápisom Akrapovič. Darmo, zvuk prototypu tejto motorky je skrátka návykový.
Pridané: 01.10.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | KTM |
Model: | 1290 SuperDuke R |
Rok: | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec V75° (4T) |
Objem: | 1301 ccm |
Max. výkon: | 179.5 k (132.0 kW) / 8870 ot. |
Max. krútiaci moment: | 144 Nm / ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 108 x 71 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 156 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 189 kg |
Výška sedla: | 835 mm |
Rázvor: | 1482 mm |
Svetlá výška: | 140 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 6.2 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 217 km |
Servisný interval: | 15 000km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii + Supermoto mód |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | nie |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok |
Iná výbava: | PASC antihop spojka, radiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestiky |
Poznámka: | |
z 0 na 200 km/h za 7,2 sek 100 Nm už pri 2500 ot. Cena 04/2014: 15400,- € |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 64242 | Včera: 226619