Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 03.02.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 11073 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Prečo neokapotovať úspešnú rodinku modelov Duke 125/200/390 a nepriniesť tak pretekaniu chtivým mládencom trojicu superšportov RC 125/200/390? Základ ostáva rovnaký, vývoj toho veľa nezhltne a tak tu máme ďalšiu trojicu nových modelov od KTM.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
KTM prichádza na trh s trojicou "malých" superšportov, ktoré si zobrali to najnutnejšie z modelov Duke 125/200/390. Dá sa povedať, že rozdiel medzi naháčmi Duke a superšportami RC je len v dizajne a ergonómii. Všetky tri eRCéčka majú jeden cieľ, zaujať mladých pretekárov, ktorým predsa len štýl naháčov Duke nepripadá dostatočne "cool". Veď predsa, ktorí násťročný chlapec by nechcel krotiť čosi čo vyzerá ako rýdza pretekárska mašina. Avšak model RC 390 môže zaujať aj vyzretejších. Po tom čo predviedol Duke 390, sa dá očakávať aj od okapotovanej verzie RC 390, že predsa len čosi na trati predvedie, hlavne ak bude pretkaná množstvom zákrut.
Dizajn trojice RC 125/200/390 je, ako ináč, jednotný. Motorky sa medzi sebou líšia najmä farebným spracovaním a samozrejme označením na boku. Ostré línie s množstvom hrán nesú jasný odkaz na model RC8. Pretekársky look má navodiť aj minimalistická zadná časť na ktorú sa môže usadiť aj spolujazdec (vyzerá to tak, že spolujazdec bude sedieť na plaste). Diskusie ohľadom dizajnu eRCéčiek vyvolá istotne dvojica predných okrúhlych svetlometov. Moderné "malé" motocykle tak dostávajú, nazvime to, retro prvok, z časov keď prednú časť superšportov zdobili veľké taktiež okrúhle svetlomety. Zaujímavo spracovaný je aj čelný priehľadný štít a predné smerovky nezvyčajne zapracované do spätných zrkadiel. Časti ako odhalený rám, prepracovaná zadná kyvka... sa na motorkách vynímajú tak ako sme u KTM zvyknutý.
Pohonné jednotky už dobre poznáme z modelov Duke 125/200/390. Kvapalinou chladené jednovalce ostávajú bez výrazných zmien. Model RC 125 bude poháňaný motorom o objeme 124.7 ccm s výkonom 11 kw a krútiacim momentom 12 Nm. Stredný model RC 200 poženie vpred motor o objeme 199.5 ccm, ktorého výkon bude 19 kW a krútiaci moment 20 Nm. KTM RC 390 svojím názvom trošku zavádza, o pohon sa totiž postará motor o objeme 373.2 ccm a výkon bude dosahovať hodnotu 32 kW a krútiaci moment hodnotu 35 Nm.
O zastavenie sa postarajú brzdy značky BYBRE (By Brembo). Na všetkých troch superšportoch RC 125/200/390 nájdeme rovnaký brzdový systém pozostávajúci z jedno kotúčových bŕzd, vpredu o priemere 300 mm a vzadu s priemerom kotúča 230 mm. Vpredu bude radiálne montovaný štvorpiestikový strmeň, zatiaľ čo vzadu nájdeme jednopiestik. Model KTM RC 390 bude už v sérii osadený systémom ABS.
O odpruženie sa u KTM nemôže starať nik iný než značka WP. Odpruženie je tak isto rovnaké u všetkých troch modeloch. Vpredu nájdeme USD vidlicu s vonkajším priemerom 43 mm a so zdvihom 125 mm. Vzadu je potom centrálna pružiaca jednotka so zdvihom 150 mm.
Ako sa bude novinkám dariť ukáže až čas. Solídna technológia a povesť značky s mottom "Ready to Race" určite zarezonujú v mysliach násťročných, pravdepodobne čerstvých, držiteľov vodičákov. Dizajn je vecou osobného vkusu, a podľa mňa sa KTM vydaril, predsa len v sebe kombinuje aj čosi nevšedné, čo zaujme či už v pozitívnom alebo negatívnom pohľade na motorku.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | KTM | KTM | KTM |
Model: | RC 125 | RC 200 | RC 390 |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | ||
Kategória: | Superšport | Superšport | Superšport |
Motor: | |||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.7 ccm | 199.5 ccm | 373.2 ccm |
Max. výkon: | 14.96 k (11.00 kW) / 10500 ot. | 25.84 k (19.00 kW) / 10500 ot. | 43.5 k (32.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 12 Nm / 8000 ot. | 20 Nm / 6800 ot. | 35 Nm / 7250 ot. |
Kompresný pomer: | 12,5:1 | 11,5 : 1 | 12.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 58 x 47.2 mm | 72 x 49 mm | 89 x 60 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm | 125 mm | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 150 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 300 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 110/70-17 | 110/70 x 17 mm | 110/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 230 mm | 230 mm | 230 mm |
Pneu vzadu: | 150/60-17 | 150/60 x 17 mm | 150/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 135 kg | 137.5 kg | 147 kg |
Výška sedla: | 810 mm | 820 mm | 820 mm |
Rázvor: | 1340 mm | 1340 mm | 1340 mm |
Svetlá výška: | 178.5 mm | 178.5 mm | 178.5 mm |
Objem nádrže: | 10 l | 10 l | 10 l |
Pridané: 03.02.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 87092 | Včera: 216107